KL-varaosat  Race.fi

Volvo 245 GLT -90

  • 274 Vastauksia
  • 87291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #90 : 20.06.2011, 23:27:33 »
Motonetin vesipumppu maksaa kolmisen kymppiä ja töikseen niitä vaihtava kaveri arvioi sen hyväksi. Merkkiä en nyt muista, saatto olla joku kolmikirjaiminen yhdistelmä. Pelannu hyvin muutaman tonnin. Uuden kiinnilaitto on vähän hanurista kun pitää saada kahteen suuntaan tiivistepinnat kohilleen.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #91 : 20.06.2011, 23:59:50 »
29,90+tiiviste ja o-rengas. Suunnilleen paikalleen ruuvit löysällä, sitten kampeaa kovaa ylöspäin ja kiristää ruuvit. Pitää huolen että tiivistepinnat on puhtaana vaan niin se on siinä. Tiedetään mutta kiitos kuitenkin -H-
« Viimeksi muokattu: 21.06.2011, 07:53:43 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #92 : 21.06.2011, 10:37:26 »
Motonetin vesipumppu maksaa kolmisen kymppiä ja töikseen niitä vaihtava kaveri arvioi sen hyväksi. Merkkiä en nyt muista, saatto olla joku kolmikirjaiminen yhdistelmä. Pelannu hyvin muutaman tonnin. Uuden kiinnilaitto on vähän hanurista kun pitää saada kahteen suuntaan tiivistepinnat kohilleen.
Joo, hyvä yksilö voi kestää jopa 30tkm ennenkon se on väljempi kun 240tkm ajettu volvolainen. Tulipa sekin testattua...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #93 : 23.06.2011, 15:31:44 »
Joo, hyvä yksilö voi kestää jopa 30tkm ennenkon se on väljempi kun 240tkm ajettu volvolainen. Tulipa sekin testattua...

Sama asenne oli motonetin tiskillä :) Kahden eri valmistajan pumppua oli hylllyssä ja toinen kuulemma varsin hyvä (kestotesti kesken). Myyjä sano et merkit vaihtuu koko ajan et sitä tilaavat mitä milloinki saavat. Eli ei voi puhua "motonetin pumpusta" ku valmistajia on useita.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #94 : 23.06.2011, 15:52:44 »
Tiedossa tuokin. Onhan nuita käytettyjäkin vesipumppuja meillä mutta ei mitään tietoa niiden kunnosta.
Tili tuli *taavih->
Ostoslistalle:
-Taakse kaasuiskarit
-Vesipumppu
-Moottorin ja vaihteiston kumityynyt
-Polttoaineen suodatin
-Sytytystulpat
-Pari kohtuukuntoista kesärengasta
-Pusliakin tuo tartteis
-Tankki täyteen
ja ja ja :P

Mutta lauantai-iltana lähdetään taas pariksi viikoksi töihin hakemaan lisää varaosarahaa niin en osta vielä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #95 : 11.07.2011, 21:56:56 »
Päivän aikaansaannoksissa motonetin uudet kaasuiskarit taakse. Taisi hieman rauhoittua pomppiminen. Kaupungin hidastetöyssyt ovat sitten lopullinen testi :D.
Perä on aika levoton ja totesin että oikea takaylätukivarsi on löysä kuin vanhan papan... nojoo, tajusitte kai. Siihen keskitän seuraavaksi ajatukseni kunhan keli paranee. Alkoi juuri satamaan vettä taivaan täydeltä.

Pientä hifistelyä tein pyyhkijöille. Otin kuskin pyyhkijän varresta 3cm pois ja viritin paikalleen 700/850/900 sarjalaisen pyyhkijänsulan. Just mahtuu pyyhkimään listojen välissä. Ongelmaksi vain tuli se että nyt pyyhkijät pomppii kokoajan. Loppuuko voima moottorista, onko jossain väljää, huonot sulat? Kokeillaan saada toimivaksi. On meinaan onnettoman kokoiset nuo alkuperäiset pyyhkijät...
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #96 : 12.07.2011, 13:00:30 »
Jep, alkuperäisen kokoiset sulat toimii mainiosti. Vettä tulee taivaan täydeltä eli tänään ei taidettu tehdä mitään.
GT-raudat kävin tonkimassa navetasta. Pitää hiekkapuhaltaa ja maalailla ne kun ruostepeikko päässy pintaan kiinni. Tulipeltiin pitää porata reiät näille, innolla odotan sitä että miten pääsen kiristämään mutterit tulipellin sisäpuolelta. :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #97 : 12.07.2011, 17:27:42 »
 Tulipeltiin pitää porata reiät näille, innolla odotan sitä että miten pääsen kiristämään mutterit tulipellin sisäpuolelta. :P
[/quote]
Pistä semmoset mutteriniitit  ja kiri konehuoneen puolelta
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #98 : 12.07.2011, 17:43:03 »
Tai oikein laiska ketale ottais ne orggikset reiät käyttöön ja pistäs niihin suoraan kii pultilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #99 : 12.07.2011, 18:10:05 »
Ei ole originaaleja reikiä, tai en ainakaan ole vielä löytäny. :(
Nyt on taas alla kaikki neljä mangelsia. Kaksi kesärengasta asennettuna 50€ :).
Kaksi kumia jotka meni vaihtoon, olivat vieläpä sisäkumirenkaita ;D
Pistä semmoset mutteriniitit  ja kiri konehuoneen puolelta
Olisiko tästä lisää että minkänäköisiä kapistuksia pitäisi etsiä?
« Viimeksi muokattu: 12.07.2011, 18:11:42 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #100 : 12.07.2011, 18:44:42 »
Olisiko tästä lisää että minkänäköisiä kapistuksia pitäisi etsiä?

ne on vähänkun pop niitti mut niissä kierre ja tarvii oman työkalun jolla ne vedetään turvoksiin sieltä takapuolelta



ite oon tommosia tarvinnut suomalaisen työstökone / tehdas-automaatio laite valmistajan hommissa.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #101 : 12.07.2011, 19:36:09 »
Aa, ois ihan käteviä :). Tutkin ensin onko mahdollisuuksia saada normaali pultti/mutterin kiristettyä kojelaudan alta ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #102 : 12.07.2011, 20:57:17 »
Ei ole originaaleja reikiä, tai en ainakaan ole vielä löytäny. :(
Nyt on taas alla kaikki neljä mangelsia. Kaksi kesärengasta asennettuna 50€ :).
Kaksi kumia jotka meni vaihtoon, olivat vieläpä sisäkumirenkaita ;DOlisiko tästä lisää että minkänäköisiä kapistuksia pitäisi etsiä?
Ne on sielä äänieristematon alla, siinä on vielä muistaakseni muovitulppakin päällä. Ainakin -89:ssä on.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #103 : 12.07.2011, 21:02:13 »
Äänieristemattoa revin jo jonkin verran mutta menempä tarkistamaan löytyisikö tuo muovitulppa. Etsin vain pelkkää reikää :D

Edit: Ja muovitulpat löytyi :pupu:
Katotaas jos gt-raudat ois jo huomenna illalla paikallaan, riippuu maalin kuivumisnopeudesta kun aamulla menen hiekkapuhaltamaan :)
« Viimeksi muokattu: 13.07.2011, 00:54:30 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #104 : 13.07.2011, 14:10:36 »
Maalihan oli todella nopeaa kuivumaan. Ja kestää nyt 650c lämpöäkin kun tuli lämpömaalilla maalattua ;D


Asennus oli helppoa kun nämä ovat alkuperäiset 242gt:stä peräisin olevat eli mitat oli just eikä melkein sopivat ;)
Ja varmaan tarkkasilmäisimmät huomaavat mikä suuri puutos on joka estäisi jopa lauantaina radalle pääsyn eli akun + napa pitää peittää :)

Ja öljynpaine anturin johto meni poikki. Ei kestänyt tinaus. Otan koko liittimen ehjänä jostain meidän volvosta niin alkaa kestämään.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Carcom Oy  Elekma