Futurez  Kulkukoira

Volvo 245 GLT -90

  • 274 Vastauksia
  • 87277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #195 : 15.11.2011, 19:17:41 »
Bräkleeniä meni purkki mutta ei auttanu vaikka immut olivat todella paskaisia. Muuttui osien väri mustasta takaisin alkuperäisiksi.
Imm nro 1:
Alkuperäinen lankun immu. Vaihdoin aikoinaan toiseen kun nyki aika paljon ja sama jatkui nytkin putsaamisen jälkeen.
Imm nro2.
Tämän hetken immu. Tyhjäkäynti kateissa, ei tuu nykimistä mutta pakokaasu on paksua ja kaasua saa painaa huomattavasti enemmän ja silti on laiskan oloinen. Eli vääntöä ollut varmaan jo pitempään kateissa ::).

Testasin kolmatta imm:ää toimivasta volvosta jolla alkoi toimimaan. Eli IMM:ää tilaukseen :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #196 : 15.11.2011, 20:52:00 »
IMM tilattu. Kiitos raine -H-
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #197 : 17.11.2011, 18:45:15 »
Ja IMM saapunut & asennettu -H-. Wagoni toimii taas 8).

Mietinnässä on ollut paremmat peruutusvalot. Tummennetut ikkunat on vähän ikävät pimeällä ja peileistä ei erota kunnolla kun ei valo riitä. Joten suunnittelin avuksi kahta lisäperuutusvaloa taakse. Mutta valinnanvaraa on hommassa liikaa.
Tällä hetkellä on neljä eri mallia joita harkitsen:
Biltema kaukovalosarja 16.99€
Biltema sumuvalosarja 16.99€
Biltema sumuvalosarja2 16.99€
Motonet työvalo 5,90€ (11.80€/pari)

Motonetin hinta on edullisin mutta sisältyyköhän tuossa H3 polttimot mukana?
Eli noita tulisi 1/puoli ja suuntaus hieman sivuille päin. Muistaakseni konttorillakaan ei ole tästä mitään sanottavaa koska laki määrittelee vain sen että peruutusvaloja on oltava vähintään 1

Ja sitten sijoituspaikka on toinen pähkäilyn kohde. Mietin ensin puskurin alle mutta sitten tuli mieleen huomaamattomampi ratkaisu. Jos laittaisi lamput takaikkunan sisäpuolelle. Joko niin että valo menee tummennuskalvon läpi tai sitten leikataan kalvoon sopivan kokoiset reiät lampuille.

Kytkentä tapahtuu ottamalla heräte releelle peruutusvaloilta ja vedetään vaikka konehuoneesta asti sopivan paksuinen piuha valoille. Kiinnitys voisi olla paras tehdä suoraan kattoon. Ei tulisi lisäpainoa luukkuun eikä tärähtelisi niin paljoa polttimot aina kun luukun paiskaa kiinni ::)
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011, 18:50:13 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #198 : 17.11.2011, 18:56:07 »
En oo 2satkun puskureihin paljoa perehtyny, mut onko takapuskurin alalipassa mitään hinaussilmukan reikää tms? Ite laitoin tohon omaan 7-satkuun tollalailla tonne puskurin alalippaan(huono kuva, enkä tähän hätään parempaakaan löytäny)

Motonetin yleismallin työvalo on, hieman piti muistaakseni sitä koteloa muokata että mahtu tonne väliin, mut ihan hyvin se antaa valoa :)

Työvalo ainakin minun mielestä paras vaihtoehto peruutusvaloks, se antaa sellaista sopivaa hajavaloa ::) Katsastanu oon auton tolla valolla kolme kertaa eikä oo sanomista ollu, omat peruutusvalot poistin käytöstä, ne toimii vilkkuina, tuplavilkut takana siis...
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011, 18:59:52 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #199 : 17.11.2011, 19:13:20 »
Ei huono idea :).
http://i163.photobucket.com/albums/t291/huikkoster/Volvo%20245/IMG_8051.jpg
On siellä yks reikä mutta se on matkustajan puolella :-\. Voisi ostaa ensin yhden tuollaisen työvalon ja kokeilla sillä että riittäisikö yksi "väärälle" puolelle sijoitettu. Eihän se ole kuin suuntauksen ja valokuvion yhteistyöstä kiinni :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #200 : 17.11.2011, 20:15:09 »
Ainiin ku se on kakssatkussa pakoputken ulostulo tuolla kuskinpuolella. mut tuota apparinpuolen aukkoa isommaks leikkaamalla sais tollasen työvalon käymään varmaan, mikäli siellä takana on tilaa.. kyllähän se varmaan jos suuntaamaan pystyis hieman, niin näkyy toltakin puolelta. Omassa se on vaan kahella ruuvilla kii siinä lipassa, ei pysty suuntaamaan, eikä se nyt kovin kauas näytäkään ku on niin alaspäin viistossa ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #201 : 17.11.2011, 20:23:19 »
Meidän kahden peruutusvalo kikkailuissa on eri tavoitteet. Sinulla laillisuus ja minulla lisää valoa :).
Ei kai auta muu kuin käytännön testit :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #202 : 17.11.2011, 20:34:47 »
Meidän kahden peruutusvalo kikkailuissa on eri tavoitteet. Sinulla laillisuus ja minulla lisää valoa :).
Ei kai auta muu kuin käytännön testit :)

Ei mulla laillisuus tossa oo takana, aikanaan etusijalla oli se, että saan ne tuplavilkut taakse (pakkivalon polttimot siis myös oranssit ja toimii vilkkuna) ja myös se että sais peruutusvalolle hieman lisää valaistusta, molemmissa onnistuin kyllä ;D
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #203 : 17.11.2011, 21:09:33 »
Se nyt on lähes sama mihin tollanen lisäpakkivalo näyttää niin silti ei voi jäädä orggiksia huonommaks. Ton reijänisontaa ja sovittelee sinne taakse tai sit vaan puskurin alle killumaan, mun mielestä tökeröin tulis varmaa siitä lasin taakse asennuksesta.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #204 : 17.11.2011, 22:48:46 »
Biltema sumuvalosarja2 16.99€
Toisessa 460:pissä on nuo sumarit ja ovat yllättävän kirkkaat noinkin halvoiksi, eli saattaisivat toimia aika hyvin peruutusvaloinakin...

Poissa sotarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #205 : 18.11.2011, 12:31:31 »
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-peruutusvalo-18xteholed/4030120025/
Entäs jos sinne puskurin alle laittais tollaset? Pikkasen kalliimmat,mutta vois olla asennukseltaan huomaamattomat.
Ja Jani O:ta kompatakseni, ei, takalasin taakse ne valot ei ole vaihtoehto. Jo senkin takia että se valo häikii kuitenkin jostain reunasta siihen takalasiin ja sen jälkeen et näe muualta kuin pelkistä sivupeileistä. Ja ajan saatossa löystyy luitenkin ja alkaa kolisemaan luukkua käytettäessä.
Mielummin joku työvalo siihen reikään puskurin alle, jota sitten pikkasen kasvattaa työvalolle sopivaksi.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #206 : 18.11.2011, 20:48:22 »
Motonetin työvaloa testattu ja onpa todella onneton ;D. Heikko spotti joten seuraava vaihtoehto...
Tehokkaat ledit kiinnostaisi kyllä. Ne voisi piilottaa mihin vaan :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #207 : 26.11.2011, 00:39:01 »
Ei tuo kyllä kulje mihinkään. Koko ajan saa polkea kaasua aivan liikaa verrattuna siihen miten kevyesti on joskus liikkunu ::). Kulutuskin on kasvanut. 430km oli tripissä ja piti mennä tankille. 53l meni...

Tänään kävin liukkaankelin harjoitteluradalla autokoulun II-vaiheen vuoksi. Paniikki jarrutustesteissä lankku liukui yli 90m kun muut pysähtyi alle 70m. Muut autot olivat samanikäisiä opel astra, vw vento ja audi 80. Ei abseja.
Sitten 40km/h nopeudesta sama homma ja matka oli tasan auton verran pidemmällä kuin toiseksi pisimmälle tullut.
Jaa että huonot renkaat vai? ;D

Huomasin kiihdytyksissä että tulee jostain säksättävää ääntä. Pakoputken etulaipan välistä puhalti. Mutterit olivat aavistuksen löysällä ja kiristäminen lopetti säksätyksen kokonaan. Hetken tuntui kuin olisi myös piristynyt mutta se taisi olla harhakuvaa ::).

Muutama villi ideakin tässä pyörinyt (sarjassamme suunnitellaan vakavasti, toteutus joskus jos ollenkaan)
A) LH-Jetronicin antureiden testipenkin rakentamista
B) LH-Jetronicin korvaamista megasquirtilla
C) Johtosarjaan johtoja joista voi mitata antureiden arvoja ajon aikana.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #208 : 02.12.2011, 18:52:25 »
Auto tuntunu edelleen laiskalta ja polttoainetta palaa kaiken minkä tankkiin laittaa. Tänään kävi startin jälkeen lambdavalo mittarissa sekunnin ajan. Vaikka vain välähti, riitti se jättämään vikakoodit muistiin
121 / 312. Eli IMM/ Nakuanturi.
Joko ostamani käytetty IMM on hieman viallinen tai sitten jotain muuta. Sanokaas joku hyvä keino testata IMM jotta se on varmasti toimiva?
 
+ syylärikin on näköjään halki
Onko syylärin muovi sellaista että pystyy muovihitsaamaan? Vai pistänkö vaan epoksiliimaa päälle? Ei juuri nyt huvittaisi laittaa rahaa uuteen syyläriin...
>:(
« Viimeksi muokattu: 02.12.2011, 18:54:23 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90 (IMM -vikakoodi)
« Vastaus #209 : 02.12.2011, 19:18:47 »
imm piuhat:
1   musta      maa
2   vih-kel      signaali
3   pun-valk   signaali
4   valk          signaali
5   oranssi      +12v   

Käynpä tutkimassa mikä on 1 ja 5 piuhojen tilanne ::)
Ja olikos se 3 & 5 väliltä kun mittaa niin 2.3v tyhjäkäynniltä? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autoracing  KL-varaosat