KL-varaosat  Race.fi

1.6 drive ei herää ennen 2500rpm

  • 25 Vastauksia
  • 6975 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #15 : 24.07.2018, 14:35:14 »
Tuli muuten mieleen nyt että voiko vuotava egr venttiili aiheuttaa tämmöstä ongelma? Sehän on koodattu pois mutta huomasin että egr syylärin klemmari vuotaa pakokaasua pikkasen apukuskin puolella. Eihän sinne pitäis päästä pakokaasut jos ventiili on kiinni?
« Viimeksi muokattu: 24.07.2018, 15:22:36 kirjoittanut gRaggi »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #16 : 24.07.2018, 23:26:34 »
Tuli muuten mieleen nyt että voiko vuotava egr venttiili aiheuttaa tämmöstä ongelma? Sehän on koodattu pois mutta huomasin että egr syylärin klemmari vuotaa pakokaasua pikkasen apukuskin puolella. Eihän sinne pitäis päästä pakokaasut jos ventiili on kiinni?
Volvotdi taitaa koodata vain egr:n valon pois ja laitos toimii laihinsa siellä ellei pistoketta oteta irti. Egr:n voi tulpata myös mekaanisesti esim. laittamalla peltilätkän tiivisteeksi.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #17 : 24.07.2018, 23:50:27 »
Volvotdi taitaa koodata vain egr:n valon pois ja laitos toimii laihinsa siellä ellei pistoketta oteta irti. Egr:n voi tulpata myös mekaanisesti esim. laittamalla peltilätkän tiivisteeksi.

Väärin, minä jos otan EGR:n pois käytöstä niin se on kiinni vaikka liitin on kiinni. Ne ketkä ohjelmoi vain koodit pois, pitää liitin avata.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #18 : 25.07.2018, 00:00:51 »
Väärin, minä jos otan EGR:n pois käytöstä niin se on kiinni vaikka liitin on kiinni. Ne ketkä ohjelmoi vain koodit pois, pitää liitin avata.
Ei ainakaan mennyt putkeen minun 1,6d 84 kw versiossa. Egr hiljeni vasta kun otin töpselin irti. Toimi kyllä piuha kiinni, mutta ajaessa oli kovasti auki datan mukaan. Ja Volvotdi oli ihan itse  softannut.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #19 : 25.07.2018, 00:31:18 »
Ei ainakaan mennyt putkeen minun 1,6d 84 kw versiossa. Egr hiljeni vasta kun otin töpselin irti. Toimi kyllä piuha kiinni, mutta ajaessa oli kovasti auki datan mukaan. Ja Volvotdi oli ihan itse  softannut.

Muistankin tuon, oli ekoja tuolla moottorilla mitä laitteet tuki. Nykyään pysyy kiinni jo noissa 84kw malleissa venttiilit. Tämän uuden VEAn kanssa on sama juttu, vielä en osaa laittaa EGR:ää kiinni vaan pitää liitin avata. Mutta topicin aloittajan autosta kun oli puhe niin siitä ei edes voi avata liitintä vaan se on ajettava nolliin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #20 : 25.07.2018, 07:43:46 »
Jos oikein muistan niin silloin softauksen jälkeen ku käytiin koeajamassa niin sanoit että egr ventiili on 97 tai 98 prosenttiä kiinni ja että nyt se pysyy kiinni. Ja että ei tarvii laitta sokea laippa Mietiskelin vaan ku se laippaliitos siinä nyt vuotaa pikkasen että voisko se silti vuotaa läpi nyt? Egr ventiili oli suhtkoht uus silloin ku softattiin niin ei ehkä pitäis vuotaa läpi.

Ens viikolla pääsen taas auton kimppuun ja uus turbo säätö venttiili on tilattu, taidan sen ensin vaihtaa ja sit teen vielä sokealaipan egr vettiilille. Jos ei näillä konsteilla saada auto kulkemaan niin sit autokaupoille. Olisko Dacia hyvä auto? :)
« Viimeksi muokattu: 25.07.2018, 07:47:05 kirjoittanut gRaggi »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #21 : 25.07.2018, 16:19:24 »
Ei kyllä sähköinen EGR pitäisi vuotaa, mutta onhan kaikki mahdollista etenkin jos valmistusmaa osalla on Kiina  >:(
Tulppa paikoilleen niin selviää.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #22 : 05.08.2018, 18:06:28 »
Valeo siinä lukee ja vaihdettu biliassa. Nyt sekin on tulpattu mutta sama ongelma vieläkin, eli vähän kylmemmällä säällä niin tulee ahtopaine 2100-2200 kiekalla ja kuumalla säällä niin joutuu odottaa 2500 kierrosta.

Map anturi ne luuli että oli paskana volvon huollossa niin sen vaihdoin mutta tuli vaan lisää ongelmia. Heti ku kierrokset nousi yli 3000 niin syttyi moottorivalo ja ilmoitus että alhainen moottoriteho ja ajovakautus vaatii huoltoa,ja antoi P0238 vikakoodin. Uusi rikkinäinen osa näköjään.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2018, 18:13:26 kirjoittanut gRaggi »

Rataraat0

  • Vieras
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #23 : 06.08.2018, 09:42:29 »
Minkä merkkinen anturi? Itse kokeilin paria tarvikeosaa. Lopulta siniseltä denso ja alkoi pelittämään. Helppo vaihtaa itse.


Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #24 : 06.08.2018, 10:19:51 »
Febi bilstein.

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.6 drive ei herää ennen 2500rpm
« Vastaus #25 : 07.08.2018, 11:09:48 »
eilen tuli vaihdettua turbon säätö venttiili, nyt vetää 1800kieroksesta tasasesti eikä tuu semmosta piikki myöhemmin. onko tää nyt normaalia?

 

Elekma  Autoracing