Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V50: pukin/hydraulitunkin nostokohta?

  • 1 Vastauksia
  • 2225 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sepeltavi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Volvo V50: pukin/hydraulitunkin nostokohta?
« : 08.08.2018, 15:18:28 »
Hei.

Kysyisin teiltä V50 -mallin nostokohtia, jos käyttää pukkeja tai hydraulitunkkia nostettaessa autoa ylös. Eli meinasin jarruremppaa tehdä itse 2010 vuoden V50-masiinaan ja meinasin muutaman pukin (axle stand taitaa olla englanniksi) hankkia. Mistään en meinaa vaan löytää selkeää kuvaa, mihin kohtaan pohjapuolella noita pukkeja saisi laittaa. Olisin erittäin otettu, jos joku asiaan perehtynyt laittaisi vaikka kuvan tai linkin, mihin olisi piirretty asianmukaiset nostokohdat, pelkällä tekstillä menen pahemmin harhaan kuin mitä olen nyt (tyyliin "pistä siihen tukivarresta pikkasen ihtees päin").

Yritin etsiä hakutoiminnon avulla aiheesta, mutta lähin minkä löysin viittasi 800-sarjan autoihin (ei ehkä kuranttia tietoa), pahoitteluni jos olen missannut aktiivisen viestiketjun.

EDIT: unohtui äsken, että manuaalissa ei mainita sanallakaan nostokohdista. Haynesin laatimassa korjausoppaassa piirroskuvaan on merkitty epämääräiset nuolet nostokohtiin, mutta nuoli peittää suurinpiirtein viidenneksen pohjasta joten en ota selvää.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2018, 15:23:29 kirjoittanut Sepeltavi »

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Volvo V50: pukin/hydraulitunkin nostokohta?
« Vastaus #1 : 10.08.2018, 21:53:52 »
Eipä nuihin virallisesti taida muita ohjeita olla, kuin ne tunkkauspisteet, jotka selvästi helmamuovista erottaa. Kun en juurikaan auton mukana tulleita tunkkeja käytä, niin enpä niistä juurikaan ole nostellut. Nostot ja pukeille tukemiset Volvo mallista riippumatta yleensä olen tehny apurungosta tai tukivarsien kiinnityspisteistä, mihin kohtaan kulloinenkin pukki nätisti asettuu. Enempi olen luottanut tukkipuun (siis ison puun) pätkiin, kuin noihin tehdastekosiin pukkeihin (paria kolmea mallia löytyy, semmosia "edullsempia" malleja, motonet ja biltema jne.)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy