Täällä -10 C30 DrivE, ei hiukkasloukkua vielä vaihdettu ja 180tkm huolto jäi jokinaika sitten taakse.
140 tai 160 tkm kohdalla valitti hiukkasloukusta tai vastaavasta ja meno oli nuhaista, mutta huoltoon viedessä vika oli EGR:ssä.
Juuri ennen 180tkm huoltoa alkoi useammin puhdistuspolttoja tekemään ja keskikulutus nousi 4,7l (normaalisti talvella 4,4l). Huollossa oli lisäilty lisäainetta. Muutaman kuukauden välein vedelty n.30km matka kovilla kierroksilla, että suodatin käy oikeasti kuumana.
Itseä ihmetytti tuo viimeisessä huollossa lisätty lisäaine, kun 120tkm huollossa Wetterillä pähkäilivät vaihdettavan loukun ja lisättävän aineen välillä. Lopputulemana ilmottivat että on loukku vaihdettavamallia ja lisäainetta ei ole.
Muta tätä lukiessa taisi olla tiedon tai kokemusken puutetta vielä siinä vaiheessa...