Samppasport  Futurez

V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin

  • 53 Vastauksia
  • 28715 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #15 : 11.03.2017, 22:06:58 »
Rautakanki ratkaisu on varmaan ihan hyvä. Voi vaan olla et kosahtaa katsastuksessa. Eikös niitä arvoja aleta käyttämään mitkä on ko ajoneuvolle tyyppihyväksytty..

Rautakanki ratkaisu ei toimi 1.6dieselin hiukkassuodattimen kanssa, koska suodattimessa on niin mutkaiset putket ennen ja jälkeen varsinaista pönttöä. Ellei ole ihme kanki jolla pääsee mutkan taakse

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #16 : 13.03.2017, 15:16:19 »
Ratkaisumalli, jossa käytetään rautakankea 1.6D:ssä edellyttää tosiaan suodattimen kuoren avaamisen. Sana "rautakanki" oli metafora työvälineelle, jolla sisukset irroitetaan. En hoksannut näitä mainita, pahoittelut jos joku ehti jo kokeilla. :pomo:
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #17 : 14.03.2017, 22:23:49 »
Minkälaisia oireita tukkoon menevä hiukkassuodatin aiheuttaa ennen kuin tulee herjaa mittaristoon? Omassa autossa on vedot täysin poissa eli erittäin hitaasti saa matkavauhtiin kiihdytettyä. No testerillä aamulla katsoin niin vikakoodeja turbon säädöstä, hiukkasloukun paineanturista ja pari imuilman säätöventtiilin vikakoodia. Töihin ajellessa sitten liveseurantaa ja täyskaasulla kiihdytettäessä oli toivottu ahtopaine 2,2 bar ja pääsi vain 1,07 bariin absoluuttisena paineena eli ilmanpaine käytännössä.

Sitten paikallaan kaasutellessa ei jaksanut ottaa kuin 3000 rpm ja alkoi ottaan vastaan melkein kuin rajoitin. Hiukkasloukku vaihdettu 120 tkm kohdalla ja nyt on 194 tkm. Eolys nestettä en lisännyt 180 tkm autokatoksessa tehdyssä huollossa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #18 : 14.03.2017, 22:58:29 »
Juuri noita oireita, mutta nollaa koodit ja kun menee uudestaan vikatilaan eli kiertoksia ottaa vain 3000rpm niin katso koodit uudestaan niin tilan aiheuttaja on selvä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #19 : 16.03.2017, 22:54:37 »
Ei ole nyt tehnyt tuota kierrosten rajausta mutta ajaminen on jo pelottavaa kun ei kiihdy. Nyt näytti vikakoodeiksi seuraavat:

ECM-444D egr ohjaus
ECM-2A40 hiukkaserotin

Tuntuu kyllä äärimmäisen laiskalta ilman ahtoja.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #20 : 17.03.2017, 00:17:09 »
Ei ole nyt tehnyt tuota kierrosten rajausta mutta ajaminen on jo pelottavaa kun ei kiihdy. Nyt näytti vikakoodeiksi seuraavat:

ECM-444D egr ohjaus
ECM-2A40 hiukkaserotin

Tuntuu kyllä äärimmäisen laiskalta ilman ahtoja.

Selkeä tapaus: EGR rikki ja sen vuoksi myös hiukkassuodatin tukossa. Korjaus joko uusimalla kummatkin tai niiden poisto (halvempi ratkaisu)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #21 : 18.03.2017, 19:52:00 »
Selkeä tapaus: EGR rikki ja sen vuoksi myös hiukkassuodatin tukossa. Korjaus joko uusimalla kummatkin tai niiden poisto (halvempi ratkaisu)
Hiukkassuodatin tyhjennetty+ohjelmointi+dpf ja egr off. Edelleen ahtopaineet hukassa. Hieman kevyemmin kulkee nyt, mutta ei jaksa ahtaa kuin barin kymmenesosasia. Turbossa ei aksiaalivälystä ole ja radiaalivälys ehkä puolisen milliä. Pitää letkut yrittää koeponnistaa ja kuunnella suhiseeko. Vikakoodeja ei nyt lyhyellä koeajolla antanut. Hiukkassuodatin oli aivan tukossa joten sekin varmasti ahdisti.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #22 : 18.03.2017, 20:18:37 »
Hiukkassuodatin tyhjennetty+ohjelmointi+dpf ja egr off. Edelleen ahtopaineet hukassa. Hieman kevyemmin kulkee nyt, mutta ei jaksa ahtaa kuin barin kymmenesosasia. Turbossa ei aksiaalivälystä ole ja radiaalivälys ehkä puolisen milliä. Pitää letkut yrittää koeponnistaa ja kuunnella suhiseeko. Vikakoodeja ei nyt lyhyellä koeajolla antanut. Hiukkassuodatin oli aivan tukossa joten sekin varmasti ahdisti.

Ohjelma jäi vikatilaan vaikka hilut ohjelmoitu pois? Eli vikatilan valo estetty, mutta toiminto edelleen toiminnassa? Kokeile vielä ahtopaineen solenoidia vaihtaa tai kopistella sekä sen letkujen ehjyys. Solkku löytyy koneen takaa alhaalta eli alakautta vaihdettava. Koita imeä turbolle menevää alipaineletkua, että liikkuuko kellon akseli.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #23 : 21.03.2017, 21:44:59 »
Ohjelma jäi vikatilaan vaikka hilut ohjelmoitu pois? Eli vikatilan valo estetty, mutta toiminto edelleen toiminnassa? Kokeile vielä ahtopaineen solenoidia vaihtaa tai kopistella sekä sen letkujen ehjyys. Solkku löytyy koneen takaa alhaalta eli alakautta vaihdettava. Koita imeä turbolle menevää alipaineletkua, että liikkuuko kellon akseli.
Ahtopainesolenoidi on nyt vaihdettu. Pitää vielä letkujen kunto tarkistaa kun yläkautta vaihdoin solenoidin niin ei oikein saanut letkuja tutkittua. Mielenkiintoista on se että täyskaasulla kiihdytettäessä ahdin tulee mukaan 3500 kierroksen kohdilla ja sitten vetää aivan mukavasti. Eli onko siipien säätö vaan siten ettei ahda ja viittaisi vielä noihin letkuihin? Voisi kokeilla puhaltaa niihin ruiskulla painetta ja kuunnella suhiseeko jossain.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #24 : 22.03.2017, 00:55:09 »
Tarkista vielä letkut ja jos vuotoa ei löydy niin käyppä uudestaan ohjelmoijalla (osaavalla) ja niin homma tulee kuntoon.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #25 : 22.03.2017, 13:12:38 »
En epäile että ohjelmassa olisi vikaa. Kokeilin ruiskulla vetää alipainetta solenoidilta lähtevän lyhyen letkunpätkän päästä löytyvän suodattimen paikalta ja ahtimen alipainekello kyllä liikkui ja pysyi paikoillaan kun jätti alipaineen. Pitää vielä se paksuin solenoidin letku testata.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #26 : 22.03.2017, 14:49:52 »
En epäile että ohjelmassa olisi vikaa. Kokeilin ruiskulla vetää alipainetta solenoidilta lähtevän lyhyen letkunpätkän päästä löytyvän suodattimen paikalta ja ahtimen alipainekello kyllä liikkui ja pysyi paikoillaan kun jätti alipaineen. Pitää vielä se paksuin solenoidin letku testata.

Tuli mieleen, että yhdessä oli murtunut päälinjasta T-haara eli siitä jarrutehostinlinjan paksusta putkesta on kun otettu pienempään letkuun alipaine "syöttö" niin se oli poikki ja alipainetta kun ei ole niin ei ahda alhaalta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: C30 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #27 : 24.03.2017, 12:56:36 »
Täällä -10 C30 DrivE, ei hiukkasloukkua vielä vaihdettu ja 180tkm huolto jäi jokinaika sitten taakse.

140 tai 160 tkm kohdalla valitti hiukkasloukusta tai vastaavasta ja meno oli nuhaista, mutta huoltoon viedessä vika oli EGR:ssä.
Juuri ennen 180tkm huoltoa alkoi useammin puhdistuspolttoja tekemään ja keskikulutus nousi 4,7l (normaalisti talvella 4,4l). Huollossa oli lisäilty lisäainetta. Muutaman kuukauden välein vedelty n.30km matka kovilla kierroksilla, että suodatin käy oikeasti kuumana.

Itseä ihmetytti tuo viimeisessä huollossa lisätty lisäaine, kun 120tkm huollossa Wetterillä pähkäilivät vaihdettavan loukun ja lisättävän aineen välillä. Lopputulemana ilmottivat että on loukku vaihdettavamallia ja lisäainetta ei ole.

Muta tätä lukiessa taisi olla tiedon tai kokemusken puutetta vielä siinä vaiheessa... ::)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #28 : 25.03.2017, 10:59:52 »
Kyllä ahtimen kellolle tulee alipaine. Kokeiltu ajaa ilman alipaineletkua ja samalla tavalla herää ahdin kuin letku paikoillaan. Käynnistettäessä tuo kello kuitenkin liikkuu eri asentoon. Olisiko sitten ahdin rikki  :idiot2: Pitää tarkistaa vielä turbiinin puolelta miltä näyttää jos sinne pääsee näkemään.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017, 11:08:09 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #29 : 25.03.2017, 12:59:39 »
Kyllä ahtimen kellolle tulee alipaine. Kokeiltu ajaa ilman alipaineletkua ja samalla tavalla herää ahdin kuin letku paikoillaan. Käynnistettäessä tuo kello kuitenkin liikkuu eri asentoon. Olisiko sitten ahdin rikki  :idiot2: Pitää tarkistaa vielä turbiinin puolelta miltä näyttää jos sinne pääsee näkemään.

Ja ahtimen kello myös vetää kun siihen alipainetta tulee? Jos vetää niin kyllä se varmaan ahtimen korjuuksi menee.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Samppasport  Futurez