Autodiagnoosi  Carcom Oy

V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin

  • 53 Vastauksia
  • 28940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #45 : 13.08.2018, 20:57:37 »
Itse tekisin juuri tuon että käyttäisin huollossa diagnosoitavana, häiriökoodi voi olla jäänyt järjestelmään vaikka ei kojetaulussa sitä näykkään. Sitten vain myyjäliikkeeseen yhteyttä, kun ostosta noin vähän aikaa niin kyllä niiden pitäisi kustantaa koko homma. Myyntihetkellä ei kauppakirjassa varmaan ollut ilmoitettu että hiukkassuodatin tukkeessa.  :D toki jos korjaamo ei pysty toteamaan vikaa, niin sitten vähän huono homma.

Joo, soittelen huomenna huoltamolle. Sen verran selvät nuo oireet ovat, että kai ne tuolle jonkin diagnoosin löytävät.

Jospa tämän saisi myyjäliikkeen piikkiin menemään kun tosiaan mitään mahdollisuutta ei ollut tätä havaita koeajolla ja lähtökohtaisesti noilla kilsoilla loukun pitäisi vielä pitkään palvella.


Vai olisiko softa- virhe joka saa polton aina käyntiin. Tästä ei taida jäädä mitään herjaa, jolloin korjaamo nostaa kädet pystyyn. Eli kyllä mä reklamoisin myyjää. Ratkaisuna (olikohan) uusi ECU ja 1000€.


Niin, ehkä kuitenkin ensin käytän korjaamolla ja mikäli eivät sieltä osaa mitään sanoa niin sitten liikkeeseen ilman diagnooseja. Tuo vianhaku nyt tuskin omaisuutta itsessään kustantaa ja kivempi mennä sitten reklamoimaan kun on mustaa valkoisella.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2018, 21:02:45 kirjoittanut tattis7 »

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #46 : 13.08.2018, 21:27:27 »
Tätä foorumia seuranneena kuulostaa siltä että tässä on jälleen kerran tullut esiin ECU:n softavika. Nimimerkki volvotdi tietää tarkemmin ja osaa antaa vaihtoehdot korjaukseen.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #47 : 14.08.2018, 06:31:49 »
Tätä foorumia seuranneena kuulostaa siltä että tässä on jälleen kerran tullut esiin ECU:n softavika. Nimimerkki volvotdi tietää tarkemmin ja osaa antaa vaihtoehdot korjaukseen.
Itsellä oli tuo softavika mikä tosin aiheutti aikamoista nykimistä polton aikana. Lääkkeenä oli vain dpf delete.

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #48 : 15.08.2018, 10:39:10 »
Vein auton vianhakuun ja nyt huollosta soittelivat ja totesivat, että kyllä tuo loukku täytyy vaihtaa. Tämän lisäksi sanoivat että lisäainejärjestelmä ei toimi kuten kuuluisi ja tuo pitäisi ilmeisesti myös vaihtaa antureineen päivineen. Tarkemman kuvauksen saan kun haen auton takaisin, mutta aika rankalta kuulostaa lähtä tällaisia remontteja tekemään juuri hankittuun autoon, joka kuitenkin ehjänä meille myyty. Saapa nähdä mitä liikkeestä tuumaavat kun auton diagnooseineen sinne iltapäivästä kiikutan...

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #49 : 15.08.2018, 12:48:17 »
Tätä foorumia seuranneena kuulostaa siltä että tässä on jälleen kerran tullut esiin ECU:n softavika. Nimimerkki volvotdi tietää tarkemmin ja osaa antaa vaihtoehdot korjaukseen.

Näin mäkin ajattelisin. Samoin oirein varustettu 2,0D jatkoi polttoa myös tyhjällä hiukkassuodattimella ohjelmointiin ajellessa.

En lähtis ainakaan minkään pärnäsen korjaamon diagnoosilla tinkaamaan uutta suodatinta myyjältä, sitten jos se poltto jatkuu uudellakin suodattimella on hauskaa taas mennä tinkaamaan remonttia.

Toki ohjelmointi omaan piikkiin jää reilusti alle tonniin ja autosta tulee kaikin puolin parempi, mitä nyt himpun hitaammin lämpiää talvella.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #50 : 15.08.2018, 13:06:18 »
Näin mäkin ajattelisin. Samoin oirein varustettu 2,0D jatkoi polttoa myös tyhjällä hiukkassuodattimella ohjelmointiin ajellessa.

En lähtis ainakaan minkään pärnäsen korjaamon diagnoosilla tinkaamaan uutta suodatinta myyjältä, sitten jos se poltto jatkuu uudellakin suodattimella on hauskaa taas mennä tinkaamaan remonttia.

Toki ohjelmointi omaan piikkiin jää reilusti alle tonniin ja autosta tulee kaikin puolin parempi, mitä nyt himpun hitaammin lämpiää talvella.

Niin, omassa autossahan tuo suodatin on siis jo ilmeisen pahasti tukossa ja huollon mukaan lisäainesäiliö on viallinen ja lisäaineen tasotunnistin viallinen. Melko läpimätä kalu kyseessä jos todella vielä softapuolella vikaa.  ::)

Myyjäliike heittäytyi hankalaksi ja koittaa pistää meitä maksamaan ison osan korjauksesta, mutta voiko tuo nyt ihan noinkaan mennä?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #51 : 15.08.2018, 15:48:26 »
Niin, omassa autossahan tuo suodatin on siis jo ilmeisen pahasti tukossa ja huollon mukaan lisäainesäiliö on viallinen ja lisäaineen tasotunnistin viallinen. Melko läpimätä kalu kyseessä jos todella vielä softapuolella vikaa.  ::)

Myyjäliike heittäytyi hankalaksi ja koittaa pistää meitä maksamaan ison osan korjauksesta, mutta voiko tuo nyt ihan noinkaan mennä?
Yli 200 tonnia ajetuissa myyjän vastaantulot ovat aika marginaalisia. Jos ajelet edes joskus Tampereen suunnalla, niin sinuna kysyisin "www.lisäätehoa.fi" apua asiaan. Jos siinä softapuolessa on vikaa, niin auton kuntoon saaminen maksaa monta tonnia merkkiliikkeessä. Minusta ne softabugit ovat kyllä yleensä 2,0D moottoreissa, mutta tämä ehdotettu kaveri hoitaa nekin pois päiväjärjestyksestä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #52 : 15.08.2018, 18:19:11 »
Yli 200 tonnia ajetuissa myyjän vastaantulot ovat aika marginaalisia. Jos ajelet edes joskus Tampereen suunnalla, niin sinuna kysyisin "www.lisäätehoa.fi" apua asiaan. Jos siinä softapuolessa on vikaa, niin auton kuntoon saaminen maksaa monta tonnia merkkiliikkeessä. Minusta ne softabugit ovat kyllä yleensä 2,0D moottoreissa, mutta tämä ehdotettu kaveri hoitaa nekin pois päiväjärjestyksestä.

Niin no, myyjä itsekin myönsi, että virhe on ollut autossa jo luovutushetkellä, eikä sen toteaminen ole ollut ostajalle mahdollista. Periaatteessahan auton kilometreillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, kun viallisen osan elinkaarta on ainakin se kolmasosa vielä jäljellä, ja ennen kaikkea kun tuo auto ollaan meille virheettömänä alle kaksi viikkoa sitten myyty. Autoliikkeethän yrittävät saada nämä menemään matikalla: kolmasosa suodattimen elinkaaresta jäljellä -> korvaamme kolmasosan korjauskuluista. Noinhan se ei voi mennä, kun auto on virheettömänä ostettu ja laskettu, ettei omalla kilometrikertymällä pitäisi tulla 2-3 vuoteen kyseisen hiukkaspöntön vaihtoa ja siitä aiheutuvia kustannuksia eteen. Sen sijaan pönttö on jo valmiiksi tukossa. Tämä tieto olisi vaikuttanut aika merkittävällä tavalla ostopäätökseen.

Mikäli myyjäliikkeen ajattelutapa korvausmallista pitäisi kutinsa, hehän voisivat vain nollata vikakoodit näkyviltä kaikista viallisista autoista, myydä auton ehjänä ja pyytää kuluttajalta autosta markkinahinnan verran, ja kun (jos) asiakas tulee reklamoimaan viikkoa myöhemmin niin tarjota avokätisesti 30% osallistumista korjauskustannuksiin. Tulee myyjäliikkeelle huomattavasti voitollisemmaksi ja kannattavammaksi kuin laittaa viallinen auto omasta pussista kuntoon ennen kuin se laitetaan myyntiin. Kuluttajan kannalta aika kiusallinen tilanne. Enkä väitä että kyseinen liike olisi auton viasta ollut tietoinen tai sitä piilotellut, mutta yllä esittämäni korvausmalli virheellisen auton myyntiin liittyen tuollaisen toimintatavan mahdollistaa.

Huoltamon hinta-arvio 1200€ töineen ja osineen, saa nähdä minkälaiseen diiliin myyjäliikkeen kanssa päädytään. Mukisematta en kyllä lähde 66% työstä kustantamaan.

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d 2010 Hiukkassuodatin
« Vastaus #53 : 23.08.2018, 18:02:24 »
Nyt on autossa uusi hiukkassuodatin, lisäainesäiliö ja vaihtoivat uudet öljyt. Saatiin neuvoteltua kustannukset sentään puoliksi myyjäliikkeen kanssa ja suostuivat maksamaan myös vianetsinnän kokonaisuudessaan. Parempi tuokin kuin aluksi tarjottu 20-30% kustannuksista. Toivottavasti nyt tuli kuntoon tuolla.

Sitten odottelemaan uusia vikoja  :D

 

Futurez  Kulkukoira