Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: jesu_racing - 03.04.2011, 14:37:31
-
Elikkäs auto on 200sarjalainen jossa b21et switcherin sb2:lla ja ulkosella hukkaportilla hukkaportissa on 1.8bar jousi mutta mittarin mukaa paine karkaa ainakin kahteen kiloon ??? missäköhän mahtaa olla vika ohjausletku on mielestäni ehjä. voiko hukkiksen jousi hajota tai kuoleentua?
-
Jos jousi kuolentuu niin silloinhan paineen ei pitäisi nousta vaan vuotaa ennen aikojaan pois..
Onkos ohjausletku tarpeeksi iso?
Onko letku suoraan otettu painepuolelta ahtoputkesta ja välissä ei ole mitään kiinableedereitä? (heitä bleederi hankeen)
Venttiilin halkaisija tarpeeksi suuri?
Venttiili liikkuu taarpeeksi kun paineilmalla koitat kalvon alle painetta? (testaa paineilmalla ja katso, että aukeaa oikeasti kunnolla)
Kuulostaa siltä, että venttiili ei aukea ja paineet karkaa. Se miksi ei aukea löytyy tekemällä noi yllämainitut tarkistukset..
-
hukkaportti on proturbon isompi malli eli pitäis riittää ja otettu imusarjasta eikä oo mitään kiinan keksintöjä välisssä. mietin et oisko siel letkussa jotain mujua sisällä vois koittaa näin aluksi vaihtaa uuden letkun. totta jos kuoleentuis ni vuotais pois enne aikojaan hyvä minä :idiot2:
-
niin ja kyllä hukkis aukeaa pitää sen verran pöhinää ku ei oo ku suora putki joka tulee auton alle.
-
mistäs sen tietää aukeeko tarpeeksi? Eli työnnänkö ilmaa sinne ohjausletkuun?
-
Jos et saa vuotoputkea irti niin, että näät venttiilin niin ota koko hukkis irti. Ei olisi eka kerta, kun pro turbon hukkiksen vena olis leikannu kiinni.. Kalvon alle päästää kompuralla painetta ohjausletkun kautta. Mieluiten tietysti paineensäätimen kautta, ettei tule mitään 8bar painetta sinne. Katot, että venttiili liikkuu selkeästi. Liikkumavara riippuu aikalailla hukkiksesta, mutta pitää sen lähempänä 5-10mm olla kuin 1-2mm..
Veikkaan, että sulla ei vaan vena aukea joko ollenkaan tai toooodella vähän. Eli ensin nousee paineet sinne mihin pitää ja kun kone laulaa kovempaa ja ahtoja tulee lisää niin ei enää kykene poistamaan kaasuja tarpeeksi nopeasti pienen poistoaukon takia..
Yleensä ohjauspainekkin suositellaan ottamaan lähempää turbon kompurapuolta kuin imusarjasta, mutta se ei vaikuta tuohon asiaan kyllä, joten vikaa ei siitä kannata etsiä.
Niin ja onhan ohjaus siellä missä pitääkin.. Kalvon alla. Ja kalvon päällä (hukkiksen päällä) on auki oleva kanava, josta pääsee ilma sisään ja ulos. (ei saa olla tukittuna) Vastapaineohjausta sulla kuitenkaan tuskin on?
-
juu elikkäs hukkaportin päässä on joku pultti onko tämä joku hienosäätö vaiko siihen kuulumaton tulppa perkeles ku on toisten tekemiä räpellyksiä ota näistä nyt selvää. mitäs tuo vastapaine ohjaus meinaa?
-
juu elikkäs hukkaportin päässä on joku pultti onko tämä joku hienosäätö vaiko siihen kuulumaton tulppa perkeles ku on toisten tekemiä räpellyksiä ota näistä nyt selvää. mitäs tuo vastapaine ohjaus meinaa?
Todennäköisesti pultti, jolla voit kiristääjousta. Laita kuvia osista, niin ei mene arvailuksi.
-
ohjausletkuun syötetty 4kiloa painetta eikä venttiili liiku mihinkään.
-
kuuluuko sen pelkällä paineilmal liikkuakaan nyt hukkis irti ja kyllä se liikkuu kun painaa venttiiliä.
-
otin hukkaportin auki ja kas hiiri tehnyt kalvoon reijän no etolasta uutta tilalle ja katotaan skulaako.
-
Joo kyllä tosiaan kuuluu liikkua pelkällä ilmalla. Uusi kalvo niin ohjaus voi toimiakkin ;D
-
Tuota, ihan varmistukseks.. Mihin kohtaan painekelloa viet ohjauspaineen? Useammissa järeän mallin porteissa kun on kanava sekä kalvon ylä- että alapuolella. Yläpuolelle jos viet raakana paineen, ei portti aukea koskaan.
EDIT: Niin sieltä olikin jo löytyny reikä, pitäs ottaa silmä käteen ennenku vastailee.. :P
-
itellä ahtopaineen karkailu johtu hx35w onnettomasta vakioportin reiästä...laitettiin 0.3bar kello ja ahdot nousi silti 2bar, portti koko ajan selällään, nyt ois aikomus hitsata vakio portin läppä jummii ja 40mm ulkonen portti pakopesään.