Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys

  • 30 Vastauksia
  • 15757 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #15 : 11.05.2012, 11:45:15 »
Onkos kellään tietoa mikään näköistä tietoa mikä mitsun ahdin tuolla koneen kupeessa on? 13g vai peräti 15t?
13g
S60 T5

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #16 : 11.05.2012, 11:52:39 »
13g

Kuinkas paljon tuollainen "mandariini" kestää painetta? 1bar?  :)
850 2.0 T5

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #17 : 12.05.2012, 14:57:05 »
Onkos kellään tietoa mikään näköistä tietoa mikä mitsun ahdin tuolla koneen kupeessa on? 13g vai peräti 15t?

Vakiona T5 2.0 koneessa TD04-15G. Sama ahdin myös T5 2.3 / T5R 2.3.

Sit Ärräläisessä on jo TD04-16T, mut automaatti ärrässäkin on 15G.

Korjatkaa jos olen väärässä pahasti.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #18 : 12.05.2012, 17:49:04 »
Vakiona T5 2.0 koneessa TD04-15G. Sama ahdin myös T5 2.3 / T5R 2.3.

Sit Ärräläisessä on jo TD04-16T, mut automaatti ärrässäkin on 15G.

Korjatkaa jos olen väärässä pahasti.
Ainakin kaverin 2.0 italossa oli toi 13G...
S60 T5

Poissa jonetzuikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #19 : 17.05.2012, 22:27:47 »
mullakin oli 13g vakiona 2.0 italyssä nyt paikalla 16t :)

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #20 : 18.05.2012, 09:20:18 »
kuinkas pitkälle tuolla 16t sitten ooikein selviäisin? pääsisikos tuonne 300 humman tuntumaan jos tarpeeksi paineistaa? :)
850 2.0 T5

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #21 : 18.05.2012, 11:50:21 »
kuinkas pitkälle tuolla 16t sitten ooikein selviäisin? pääsisikos tuonne 300 humman tuntumaan jos tarpeeksi paineistaa? :)
Lähelle pääsee mut ei ihan sinne saakka  ;)
S60 T5

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #22 : 18.05.2012, 13:54:26 »
elikkä 19t siinätapauksessa :D
850 2.0 T5

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #23 : 30.05.2012, 15:43:34 »
Tarkoituksena ilmeisesti lämmön siirtymisen vähentäminen lohkosta imusarjaan, jolloin imulämmöt pysyisivät alempana..

Juuri näin ! imusarja tuntuu yllättävän viileälle, vaikka kone on muuten kuuma

tunnistamisen avuksi:

Kuvassa vasemmalta oikealle ns.7/suora/G

vino pakopuoli ns seiska (7) esim 19t 18t ja 16t
suora pakopuoli 18t ja 16t
suora jossa kartioliitin 15g ja 13g

italossa on 99% varmuudella 13g (ellei siihen ole jälkikäteen vaihdettu 15G)--> jos ahtimen haluat vaihtaa niin oikea ratkaisu on 19T...downpipen lähtö kyllä menee uusiksi. Laipan tuolle saat esim.http://www.watercut.fi/ahtimen_laipat.html. Aloita vaikka seuraavalla kokonaisuudella lastu+19T+ 3" downpipe/racekatti sekä loppuputkisto 3"+ filtteri ja ehkä siniset suuttimet (joudut samalla vaihtamaan IMM:n jos suuttimet vaihtuu).
« Viimeksi muokattu: 30.05.2012, 16:05:26 kirjoittanut don »

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #24 : 30.05.2012, 22:15:29 »
Kerro nyt budjettisi, niin saa aika paljon helpommin autettua/neuvottua..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #25 : 07.06.2012, 09:57:22 »
budjettia ei varsinaisesti ole, kuussa käyttää sen verran mitä palkasta jää suunilleen :D :D

EDIT: Mutta ihan ensimmäiseksi noiden kankien vaihto h-profiilisiksi ennenkuin rupean enempää suunnittelemaan, ettei käy mitää hazardia :D :hello:
850 2.0 T5

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #26 : 15.08.2012, 13:49:53 »
tuli tässä taannoin mieleen että kun porukka noita GLT:n nokkia näihin laittaa niin mistä moottorista niitä kannattaa metsästää?? 2,5 20v?
850 2.0 T5

hevonen

  • Vieras
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #27 : 15.08.2012, 14:36:04 »
Kaipa se sitä tarkoittaa, kymppivenasessa ei nokat riitä... :D
Saapi koneelle ruokaa enempi, herää vähän myöhemmin, apaut 4000--->

Poissa jonetzuikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
.
« Vastaus #28 : 16.08.2012, 19:38:32 »
.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2012, 12:12:21 kirjoittanut jonetzuikkeli »

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Onko järkeä lähteä virittelemään?
« Vastaus #29 : 18.08.2012, 00:10:42 »
Jos puristuspainemittarisi on iskussa, niin 8 nurkilla olevat puristukset ovat romumoottorille.

S90 vaparikutosessa 12bar tuhnussa moottorissa ja 17bar timmissä pelissä 10,7:1 puristeinen kone. 14,5bar antoi sama mittari 9,7:1 puristeiselle 16v vinokoneelle juuri rempattuna.

2,0 T5 pitäis olla puristus-suhde 9,5:1 nurkilla varmaan, eli kyllä painetta pitäisi antaa 11-12bar nurkilla jos koneessa on jotain eloa, 8bar paineilla huohottaneen todella pahasti. Uudessa koneessa varmaan 13bar paremmalla puolella puristuspaineet.

9-10bar puristava B20 kone huohotti jo siihen malliin että öljyä oli jokapaikassa, ja öljyäkin kului 1L 60L bensatankkia kohden...

Noilla kilsoilla tekisin kyl rempan koneelle, eli uudet renkaat, laakerit, H-kanget, tiivisteet ja sit vasta ahdinta ja suutinta ja palikkaa kiinni. Ei sillä kuiteskaan ajeta viritettynä kauppareissuja körötellen...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo