Proturbo  Autodiagnoosi

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 343795 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #60 : 06.03.2011, 14:41:56 »
Mitenkäs tuo siis toteutetaan?

Lainaus käyttäjältä: eerop
Maffiksi tulee itselle vemssin 4bar mappi anturi. Suoraan vaan maffin tilalle ja kun mennään hukkaportillisella niin vakio mapin voi softasta unohtaa pois kun se ei riitä kuitenkaan

Itsellä työn alla vastaavalla koneella oleva A6, joka on tuollaisella aataminaikaisella 8 bit eculla. Mietin vain, onnistuisiko sama modaus myös tuohon. Saisi heittää tuolla läppäilmamittarilla sorsaa :)

Eikä osunut ketjusta silmään, millainen putkisto eerop autossasi on?

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #61 : 07.03.2011, 08:51:34 »
Suosittelen vaihtamaan tuohon transportterin ecun, joudut vähän johtoja vetämään mutta kannattavaa tuon ecun tilalle. Softasta löytyi kun löytyikin vakio mapilla onnistuva ohjaus. Toimii muuten todella hienosti. Mutta silti on itselläni tuossa maffin tilalla tuo ulkoinen vemssin 4bar mappi imulämpöanturilla.

Putki on 3" alusta loppuun yhdellä todella lyhyellä läpivirtaavalla vaimentimella. Kumisee vähän ikävästi 2000rpm kieppeillä, pitää sille vielä tehdä jotain.

Ei tunnu etutukivarret tykkäävän tehoista
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #62 : 07.03.2011, 22:29:25 »
Nyt täytyy kysyä kun vihdoin pääsin diisselin makuun. Eli autona on v70 vm 99, eli mk1, eikö?
ajettu 517tkm, eli sisään ajettu. Nyt olisi aika lähteä hakemaan sitä voimaa.  Bensa vehkeiden kanssa enemmän pyörinyt mutta kyllä se kai tästä lähtee :)
Mistä kannattaa lähteä?
Tavoitteet olisi näin aluksi ~210hp ja ~400nm, eli koitetaan pysyä vakio osissa.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #63 : 08.03.2011, 09:02:21 »
Vakio suuttimet ei tuohon riitä, tai mennään aika ylärajalla. Vakio ahtimella pääsee 200 hepan lukemiin, muttei kovasti enää yli.

Tuohon tavoitteeseen itse laittaisin esim DSS Stage 2 suuttimet ja teettäisin vakioahtimen kuoriin Fin turbolla hieman muokkausta, tuon jälkeen vain ohjelmaa kehiin ja kovaa ajoa.

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #64 : 08.03.2011, 09:56:48 »
Jos on noin paljon ajettu niin ihan suosiolla reilummat suuttimet ja muokattu vakio tai joku muu ahdin, en lähtisi enää vakioahdinta kiusaamaan noilla kilometreillä.


V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #65 : 08.03.2011, 12:20:50 »
Jokos se vauhtipyörä alkaa pohjaamaan noilla 400 nyyttonin lukemilla?
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa plussa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #66 : 09.03.2011, 13:29:28 »
Siirrän tämän pitkän keskustelun jatkoksi - joskin täällä on menty jo yleisesti paljon yli mun tavoitteen.

Löytyisiköhän tältä foorumilta helpoiten vinkkiä kun V70 TDI:ni on aika nuhaisen tuntuinen. Aiemmin ei ole viritetty, joten lähtötilanne on neitseellinen.

Onko hyviä ehdotuksia pääkaupunkiseudun ohjelmointipajoista? Paljonko voi virittää ennen kuin voimansiirron kanssa alkaa tulla ongelmia?

Tavoitteeni eivät ole korkealla, mutta odottaisin kyllä autolta parempaa vääntöä alakierroksilla ja voisihan tuo malmijuna muutenkin olla aavistuksen ripeämpi. Voimansiirtoon en ajatellut koskea.

Kiitos vinkeistä.
+

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #67 : 09.03.2011, 13:32:59 »
Siirrän tämän pitkän keskustelun jatkoksi - joskin täällä on menty jo yleisesti paljon yli mun tavoitteen.

Löytyisiköhän tältä foorumilta helpoiten vinkkiä kun V70 TDI:ni on aika nuhaisen tuntuinen. Aiemmin ei ole viritetty, joten lähtötilanne on neitseellinen.

Onko hyviä ehdotuksia pääkaupunkiseudun ohjelmointipajoista? Paljonko voi virittää ennen kuin voimansiirron kanssa alkaa tulla ongelmia?

Tavoitteeni eivät ole korkealla, mutta odottaisin kyllä autolta parempaa vääntöä alakierroksilla ja voisihan tuo malmijuna muutenkin olla aavistuksen ripeämpi. Voimansiirtoon en ajatellut koskea.

Kiitos vinkeistä.
Debil.fi
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #68 : 18.03.2011, 19:24:42 »
Lainaus käyttäjältä: eerop
Tuota pikku "holsettia" kun saisi jollain 50-52mm akselilla niin voisi olla passeli.

Milläs akselilla tuo hewi on? Jotain huonoa siinä mikä hewistä löytyy?

Ainakin itsellä tuo toimii jo nyt pirun kivasti, vaikka putkisto vielä tekemättä ja mennään ihan peruspaineilla.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #69 : 03.04.2011, 16:38:40 »
http://www.youtube.com/watch?v=YWAggNdMD2s savuaa vielä aika rankasti.

softan mallailua vielä mutta ajelmaan pystyy jo, vauhtipyörä saattoi jo ravistaa  :-[


http://www.youtube.com/watch?v=HpweJanYj7c

äänistä tuli mieleen ihan kaverin sprintteri 3tuuman suorahormi liukuoven kohdalle :) putkimies ammatiltaan :D komiastihan tuo möyryää..
740 M50B25

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #70 : 04.04.2011, 08:41:27 »
Onko paha rasti irroittaa katti ja tyhjentää 850 tdi Volvosta? Tarkoitan, että onko katti laipoilla kiinni vai joutuuko irroittamaan turbolta saakka? Kävisin muuten kurkkaamassa pihalla, mutta auto on menossa muualla tällä hetkellä.  :)
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #71 : 04.04.2011, 10:07:31 »
Onko paha rasti irroittaa katti ja tyhjentää 850 tdi Volvosta? Tarkoitan, että onko katti laipoilla kiinni vai joutuuko irroittamaan turbolta saakka? Kävisin muuten kurkkaamassa pihalla, mutta auto on menossa muualla tällä hetkellä.  :)

Kyllä siinä vähän askartelemaan joutuu. Turbolta joutuu irroittamaan etupään ja takapäähän on puristuspannalla kiinni itse pakoputkessa.
Jommalta kummalta puolen kattiahan joutuu sitten putken leikkaamaan poikki, että pääsee käsiksi itse kennostoon.
Itse leikkasin etupään irti ja hajoitin sisäkalut sitä kautta.
Tuli samalla tehtyä koko etuputki katin persiiseen asti (katin kuorine sisällä kulkien) 3" tavarasta.
Ennen leikkauksia kannattaa muistaa merkitä myös asemat katin ja putkien asennon suhteen, että saa kaiken istumaan myös takaisin nätisti.
Itse rakensin katin alle oikein telineen, että sain rauhassa fiilisteltyä etupään uudet käyrät paikoilleen. Eipähän ota sitten kiinni tulipeltiin, hammastankoon tms.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #72 : 04.04.2011, 10:33:50 »
Kyllä siinä vähän askartelemaan joutuu. Turbolta joutuu irroittamaan etupään ja takapäähän on puristuspannalla kiinni itse pakoputkessa.
Jommalta kummalta puolen kattiahan joutuu sitten putken leikkaamaan poikki, että pääsee käsiksi itse kennostoon.
Itse leikkasin etupään irti ja hajoitin sisäkalut sitä kautta.
Tuli samalla tehtyä koko etuputki katin persiiseen asti (katin kuorine sisällä kulkien) 3" tavarasta.
Ennen leikkauksia kannattaa muistaa merkitä myös asemat katin ja putkien asennon suhteen, että saa kaiken istumaan myös takaisin nätisti.
Itse rakensin katin alle oikein telineen, että sain rauhassa fiilisteltyä etupään uudet käyrät paikoilleen. Eipähän ota sitten kiinni tulipeltiin, hammastankoon tms.
Samallainen harjotus olis tarkotus itekkin nikkaroida meinasin vaan tehä 2,5" kun on pienempi kone mulla.. ajattelin tosin tuhota toisen jo tyhjennetyn katin, oma saa olla ehjänä...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #73 : 04.04.2011, 10:51:46 »
Tuo katti asia, ootta siis tyhjentäny sisuskalut pois kokonaan ( tuossa edellisessä, jos oikein ymmärsin on vedetty putki katin läpi?)

Eikö nuo sitten haittaa katastuksessa päästömittauksia? Vai onko ihan tarpeeton koko katti savutusta ajatellen?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #74 : 04.04.2011, 11:01:11 »
Tuo katti asia, ootta siis tyhjentäny sisuskalut pois kokonaan ( tuossa edellisessä, jos oikein ymmärsin on vedetty putki katin läpi?)

Eikö nuo sitten haittaa katastuksessa päästömittauksia? Vai onko ihan tarpeeton koko katti savutusta ajatellen?

Katin tyhjäys saattaa jopa parantaa savutusmittauksen tuloksia. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy