Ateho  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15783 Vastauksia
  • 3295475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11160 : 21.03.2017, 08:51:23 »
Ei ole ainakaan kuvan mukaan diodia.

Ei ole. Ihan perus rele kuvan mukaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6877
  • Kaikkee sitä...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11162 : 21.03.2017, 10:34:56 »
Tdi-tietäjät: kuuluuko syöttöpumpun olla näin jäykkä ja natista käännettäessä? Muistelisin että aiemmin pumppua on pystynyt helposti kääntelemään. Nyt ei kerennyt ottaa sormia pois avaimen ja ahtoputken välistä kun pumppu pyörähtää... Polttoaineputket on irti.

Pumppu veti syksyllä kohmeista polttoainetta sisäänsä, sekoitti ajoituksen jne. Kone saatiin käymään ja ajoitettua, mutta tonnin ajon jälkeen alkoi pitämään julmaan kalkatusta.

https://www.youtube.com/watch?v=cbw8VOv1VY4
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa santelin

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11163 : 21.03.2017, 11:50:39 »
Terve!

t5 mk2 -vm2000, mikäs on alkuperäinen lambdan merkki?
Testeri tarjoaa bochia ja piereburgia, ja näyttäis pierreburg olevan kiinni.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11164 : 21.03.2017, 22:05:11 »
Ei ole ainakaan kuvan mukaan diodia.

Eli siis se diodin olemattomuus ei voi olla syynä Webastoni toimimattomuuteen. Tein johtohässäkän jossa erillisen kytkimen takaa saadaan tuolle esimerkissä olevalle relelle 12 v vetämään "raakaa" 12v jännittä weban 1 pinniin ( radio-ohjattu kaukosäädin )Tuo ohjain toimiessaan siis vetäisi sen Weban oman kellon ohjaaman impulssin hiton kuuseen, kun releen kärjet on suoran ojauksen perässä.
Vaikeasti sanottu simppeli juttu
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2701
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11165 : 21.03.2017, 22:23:37 »
Eli siis se diodin olemattomuus ei voi olla syynä Webastoni toimimattomuuteen. Tein johtohässäkän jossa erillisen kytkimen takaa saadaan tuolle esimerkissä olevalle relelle 12 v vetämään "raakaa" 12v jännittä weban 1 pinniin ( radio-ohjattu kaukosäädin )Tuo ohjain toimiessaan siis vetäisi sen Weban oman kellon ohjaaman impulssin hiton kuuseen, kun releen kärjet on suoran ojauksen perässä.
Vaikeasti sanottu simppeli juttu

Pitäisi sen noin toimia.
Rele voi olla uutuuttaan rikki. Kokeile ohittaa rele, jos se on inhimillisesti saavutettavissa...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11166 : 23.03.2017, 20:12:43 »
Kopina vaan lisääntyy, ihan kuin joku kolahtaisi pohjaan liikkeelle lähdettäessä tai kiihdytettäessä jarrutuksen jälkeen. Välillä ääni tuntuis kuuluvan apparin puolelta ja välillä kuskin puolelta, mutta vanhanmiehen kuuloaistimukset saattaa tehdä tepposet. Viimeksihän tuohon vaihdettiin kuskin puolelle alatukivarsi ja jarrulevyt / palat etupäähän.

Tänään nostin keulan ilmaan ja rekkiraudalla kokeilin välyksiä, eipä löytynyt tukivarren pulteista löysää. Kaipa tuo on pajalle vietävä

Mulle oli vaihdettu äskettäin vasen alatukivarsi (pallo sökö ja takahela väljä). vasen yläjoustintuki (kumi anto periksi liikaa) ja molemmat etuiskarit kääntölaakereineen ja silloin jätetty oikealta puolelta uusimatta yläjoustinkumi ja tukivarsi pallolla.
Katsottu silloin ettei mitään välystä oikeassa pallossa tai tukivarrenkumeissa. No tänää piti hakea se oikea tukivarsi kun alapallo väljä , tukivarren takahelassa alkavaa väljää ja kolisee sekä paukahteli.

Tulee juurikin liikkeelle lähdettäessä ja jarruttaessa  paukku kovastikin ja mistä puolelta ääni tulee oli vaikea paikallistaa. Tänään jo paukahteluun riittäny kun vaihtaa ajosuuntaa eteen taakse tai kääntää kuoppasella tiellä ratista. Ratissa myös väljä liike tuntuu kun kaveri piti rengasta paikallaan.

Vaihtuu myös samalla oikea ylätuki kun jouston liikerata jo kaksinkertainen vasemmalla olevaan uuteen verrattuna.

Biltemassa koko tukivarsi oli 65€ niin palloa ei erikseen viitsi jumpata.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2017, 20:27:58 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11167 : 23.03.2017, 20:32:00 »
Tuohon on kuskinpuolelle vaihdettu alatukivarsi tammikuussa, samoin kun auto on silloin katsastettu. Tuo kolahtelu tuntuu lisääntyvän tai sit oon vainoharhaisempi. Pitää tuota apparin alatukivartta vielä tutkailla, se on tosin jossain vaiheessa vaihdettu, kun oli paremman näköinen kuin se minkä vaihdoin kuskinpuolelle
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11168 : 23.03.2017, 22:02:21 »
Mullaki oli katsottu juurikin keväällä tulevaa leimausta varten oikeanpuolenkin kunto. Tuo alapallo on hajonnut vain kahdessa päivässä täysin romuksi kun on rankkaa pikkutieajoa mulla.

Ääni oli kyllä vähän samantapainen paukahtelu kuin etuvakaajan katkenneella runkohelalla oli mutta( 6kk edellisen omistajan teettämän  vaihdon jälkeen) väärin asentamisen takia katkennut oikea puoli on jo uusittu tammikuussa ja molemmat varmistettu myös nyt että on ehjät.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11169 : 24.03.2017, 12:32:36 »
Mikähän ero on katillisen ja katittoman B200 pakoputken keskiosalla? Kuvallisesti ei ainankaa mitään ihmeitä näy?

http://m.motonet.fi/fi/tuote/147705?ajoneuvo=655&vuosimalli=1989
http://m.motonet.fi/fi/tuote/147751?ajoneuvo=655&vuosimalli=1989

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11170 : 24.03.2017, 13:00:26 »
Katillisessa on kuvasta poiketen kolmiolaippa.

Edit: Tästä eteenpäin pätee 240. En tiedä 740.
Niitäkin on kahta eri mallia. Irtokolmio tiivisterenkaalla (uudempi) ja kiinteä kolmio tiivistepaperilla.

Vaihtuu 89 loppuvuodesta.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2017, 13:05:15 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11171 : 24.03.2017, 13:21:51 »
Noille Motonetin "tuotekuville" ja piirroksille ei kannata paljon painoarvoa laittaa osia etsiessä... ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11172 : 24.03.2017, 13:35:12 »
Noille Motonetin "tuotekuville" ja piirroksille ei kannata paljon painoarvoa laittaa osia etsiessä... ::)
Ei varmasti mutta jaksa Motonettiin lähteä etsimäänkään.

Katillisessa on kuvasta poiketen kolmiolaippa.

Edit: Tästä eteenpäin pätee 240. En tiedä 740.
Niitäkin on kahta eri mallia. Irtokolmio tiivisterenkaalla (uudempi) ja kiinteä kolmio tiivistepaperilla.

Vaihtuu 89 loppuvuodesta.
Tuossa miulla tulee liitokset sisäkkäin ja putkiklemmarilla kiinni, sen tiedän kyllä mutta onko muuten mitään eroa kuin hinta?

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11173 : 24.03.2017, 13:39:57 »
Ei varmasti mutta jaksa Motonettiin lähteä etsimäänkään.
Tuossa miulla tulee liitokset sisäkkäin ja putkiklemmarilla kiinni, sen tiedän kyllä mutta onko muuten mitään eroa kuin hinta?

Muistaakseni pituudessa eroa,
Kurkkaa tuolta. www.skandix.de

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11174 : 24.03.2017, 14:02:14 »
Katillisessa on kuvasta poiketen kolmiolaippa.

Edit: Tästä eteenpäin pätee 240. En tiedä 740.
Niitäkin on kahta eri mallia. Irtokolmio tiivisterenkaalla (uudempi) ja kiinteä kolmio tiivistepaperilla.

Vaihtuu 89 loppuvuodesta.
Jos nyt haetaan sitä keskipöntön osaa niin eikö se ole ihan muhvilla. (740) Kolmiolaippa on ennen kattia.

Eihän kysyjä toisaalta edes kerro mikä auto kyseessä. Linkeistä päätellen 700..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Kulkukoira  Proturbo