Autoracing  KL-varaosat

Lisävaloista juttua

  • 2281 Vastauksia
  • 781174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa petriko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1950 : 02.02.2019, 21:58:10 »
Itse syssyllä hommasin Seeker 170 ja olen ollut tyytyväinen sen tuomaan lisävaloon jos sitä ny joskus pääsee käyttään. Tuon kuvio on liki 50 metriin leveä ja kapenee kovasti siitä. Sopivasti laittaa pienelle haritykselle niin näkyy kauempana hyvin reunat ja jatkaa leveää keulaa kovasti pidemmälle.

Alhaalla pikku video joka ei anna oikeutta valoille sillä mikää pimeänäkökamera (autokamera) ei ole kyseessä joten reunat auton edessä harmillisesti ovat tummina kun ne oikeasti ovat valoisat. Saas nähä josko joskus heittäis saman keskelle tai ehkä 230:n. No enköhän noilla pärjää.

Kuva nokasta


Tuossa video
http://www.kolumbus.fi/~y636614/Seeker/Seeker%20170x2.mp4
« Viimeksi muokattu: 02.02.2019, 22:00:10 kirjoittanut petriko »
Volvo XC70 D4 AWD Summum 2014, Volvo V50 1.6D DRIVe 2012, S60 2.4D Summum 2008

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1603
  • It's Hip To Be Square
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1951 : 02.02.2019, 22:13:36 »
Joskus tuli tuommoista paneelia zoomailtua takaikkunalle pakkivaloksi, mutta sitten tulin järkiini. :D

Tommosella vois saada kummasti turvaväliä persiissäroikkujaan, mutta vois olla tarkoitukseen jo vähän overkilliä. ::)

Kyllä. Työvalona ihan parasta (tai jossain mettäautotiellä "penkkavalona" katolla).

Muuan kaveri hommasi ebaysta tms. erittäin edulliseen hintaan pari kappaletta älytehokkaita ledbareja, joista toinen asenneltiin nokallekkin. Ei mennyt pitkäänkään kun mitsun keulalle oli vaihtunut jotkut halogeenikannut ja ledbaarit siirtyneet kattokaiteisiin sivulle, metsämies kun on. :D

Joku aika sitten näin nettiautossa rakennellun Fordin fullsize-pickupin miehistöhytillä, johon oli tehty kattohäkki ja siihen koko katon mittaiset paneelit joka ilmansuuntaan + perinteiset 2 kpl keulaan. Ei vain tullut äkkiä mieleen olosuhteita ko. kamppeelle jossa arsenaalia olisi voinut hyödyntää... :P

Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1952 : 02.02.2019, 22:14:21 »
Itse syssyllä hommasin Seeker 170 ja olen ollut tyytyväinen sen tuomaan lisävaloon jos sitä ny joskus pääsee käyttään. Tuon kuvio on liki 50 metriin leveä ja kapenee kovasti siitä. Sopivasti laittaa pienelle haritykselle niin näkyy kauempana hyvin reunat ja jatkaa leveää keulaa kovasti pidemmälle.

Alhaalla pikku video joka ei anna oikeutta valoille sillä mikää pimeänäkökamera (autokamera) ei ole kyseessä joten reunat auton edessä harmillisesti ovat tummina kun ne oikeasti ovat valoisat. Saas nähä josko joskus heittäis saman keskelle tai ehkä 230:n. No enköhän noilla pärjää.

Kuva nokasta


Tuossa video
http://www.kolumbus.fi/~y636614/Seeker/Seeker%20170x2.mp4


Minusta sulla on autossa tosi tasapainoiset valot!

Eikö tuo ole pitkään ollut led valoissa ongelma että niissä ei meinaa olla kantavuutta pitkälle.

Ei tuo ole ongelma ainakaan tuossa mun lazerissa tai optibeam comanderissa. Kyse on vain miten se toteutetaan.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2019, 22:16:29 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1953 : 02.02.2019, 22:29:09 »
Onhan joissain Lazerin malleissa 2700 metriä kantama 0,25 luxilla ja varmaan sinne kilometriin ihan kunnolla valoa. On toki sitte aika pistemäinen kuvio. 16 Competition on tosin poistunut kun Elite 3 korvasi sen, mutta R28 taisi antaa 2500 metriin ja hieman leveämmän ja korkeamman kuvion joka sopii myös mäkisemmälle tielle.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1954 : 02.02.2019, 22:41:19 »
Itseä on kyllä hymyilyttänyt pari vuotta, kun tuon lazer:n triple-r 1000 competition ostin skeidaan. On kyllä ollut, joka euron arvoinen. Nyt tulee tuohon uuteen autoon X-Visionin genesis 600, niin pitää ihmetellä miten tuo valo toimii, koska on pienoinen kompromissi. En viitsinyt ostaa tuohon tuota lazeria, koska olisi voinut olla liian kirkas suhteessa auton omiin valoihin. Kokemusta kumminkin Optibeam commander:sta myös parin vuoden ajalta, joka toiminut hyvin.
Compparia ei ennee valmisteta :-\

X-Vision Genesis 600 on pätevä lamppu, leveyttä piisaa ja kantamaa sinne 400-500m  vatineen vuan autosta kohtuulliset omat valot sillä se keila alkaa commanderin tapaan kauempana.

Millaseen autoon tulossa? Lähinnä värisävyä mietin, commanderiin ja lazeriin tottuneena voi tuntua aika keltaiselta...

No eipä nuo pari halogeeniakaan ainakaan paljoa parempia olleet. Aika kynttilälle näytti tuo Bosch 180 lisävalo 55w halogeeneilla. Aikoinaan oli yhden L200 mitsun katollakin 4kpl jotain halogeeni lisävaloja ja ei niilläkään nähnyt mitään.

Onhan ne vanhaa koulukuntaa, mutta esim vaikka mk1 V70 keulla tuollaiset bochin 190:t menisi nätisti antaen tukea valokeilaan.

Vaikka ledit menee edelle, niin oma ostakuntansa nuille on ja ne pysyy sulana :D

Eikö tuo ole pitkään ollut led valoissa ongelma että niissä ei meinaa olla kantavuutta pitkälle.
Kyllä ledeistä valoa lähtee, mutta silmä ei pelaa... Etuala jos on kirkas, niin silmä ei erota pienempää valoa, esim kuutamolla näät pitemmälle ilman valoja.

Ja mitä kantamaan tulee, niin onhan niitä valoja mistä lähtee hönkyä 2000m saakka ja joissain vähän yli, sinne asti ei vaan nää enää.

Työkseen kun ajaa paljon öisin, niin toisinaan taakaa tulevan pitkät kajastaa omien valojen ohi mutta ei se takana ajava sitä vielä tiedosta kun sitä valoa on niin paljon ympärillään ;)

Onhan joissain Lazerin malleissa 2700 metriä kantama 0,25 luxilla ja varmaan sinne kilometriin ihan kunnolla valoa. On toki sitte aika pistemäinen kuvio. 16 Competition on tosin poistunut kun Elite 3 korvasi sen, mutta R28 taisi antaa 2500 metriin ja hieman leveämmän ja korkeamman kuvion joka sopii myös mäkisemmälle tielle.
Just viikko sitten möin Lazerin R16 Elite 3 pois ja koklataan tilalle R24:sta :2funny:

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1955 : 02.02.2019, 23:38:37 »
Miksei heti R28 vai meneekö liian leveäksi? Sen päälle sitte Linear 48 antamaan leveyttä 8)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1956 : 03.02.2019, 08:22:02 »


...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1957 : 03.02.2019, 10:04:10 »
Compparia ei ennee valmisteta :-\

X-Vision Genesis 600 on pätevä lamppu, leveyttä piisaa ja kantamaa sinne 400-500m  vatineen vuan autosta kohtuulliset omat valot sillä se keila alkaa commanderin tapaan kauempana.

Millaseen autoon tulossa? Lähinnä värisävyä mietin, commanderiin ja lazeriin tottuneena voi tuntua aika keltaiselta..

Onko tuo Lazer Triple-R 1000 Elite 3 korvannut competitionin vai miksi sen valmistus on lopetettu (Onko tietoa)?`

Enpä huomannutkaan tuota Genesis 600 (4300K) ja Commander:n (6000K) eroa, että se on tuo värilämpötila (Lumisen sivuilla ei ollut genesiksen tiedoissa tuota 4300K). No onneksi se ei todennäköisesti ole ongelma, koska nykyisessä uudessakin autossa on bi-xenonit sekä halogeeniapupitkät. Eli muutenkin tulee tuota kusenkeltaista valoa. Jos häiritsee pitää vaihtaa toisesta autosta ristiin lamppuja. Tosin eihän tuo valokeila ole yhtä korkea, kuin comptetitionissa redeed linseillä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1958 : 03.02.2019, 10:42:47 »
Onko tuo Lazer Triple-R 1000 Elite 3 korvannut competitionin vai miksi sen valmistus on lopetettu (Onko tietoa)?`

Enpä huomannutkaan tuota Genesis 600 (4300K) ja Commander:n (6000K) eroa, että se on tuo värilämpötila (Lumisen sivuilla ei ollut genesiksen tiedoissa tuota 4300K). No onneksi se ei todennäköisesti ole ongelma, koska nykyisessä uudessakin autossa on bi-xenonit sekä halogeeniapupitkät. Eli muutenkin tulee tuota kusenkeltaista valoa. Jos häiritsee pitää vaihtaa toisesta autosta ristiin lamppuja. Tosin eihän tuo valokeila ole yhtä korkea, kuin comptetitionissa redeed linseillä.
Elite 3 korvasi Elite 2 ja Competition mallit. M-Sportin WRC autoissa on ilmeisesti sama optiikka kuin Elite 3:ssa, mutta ovat toki Carbon versioita eli hiilikuitukopassa. Niissä toki ajovalotkin ovat Lazerin tekemät kuten Toyotan Lemans kilpurissa.

Elite 3:ssa on kahdenlaisia ledejä. Pitkälle näyttäviä ja sitten sivuilla on samat kuin Linear sarjassa, mutta niitä on 3 kpl per yksi peili.

Näin sellaisen yhdistelmän, jossa oli Triple-R 1000 Elite 3 ja sen päällä Linear 12 STD.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1959 : 03.02.2019, 13:54:00 »
Onko tuo Lazer Triple-R 1000 Elite 3 korvannut competitionin vai miksi sen valmistus on lopetettu (Onko tietoa)?`

Enpä huomannutkaan tuota Genesis 600 (4300K) ja Commander:n (6000K) eroa, että se on tuo värilämpötila (Lumisen sivuilla ei ollut genesiksen tiedoissa tuota 4300K). No onneksi se ei todennäköisesti ole ongelma, koska nykyisessä uudessakin autossa on bi-xenonit sekä halogeeniapupitkät. Eli muutenkin tulee tuota kusenkeltaista valoa. Jos häiritsee pitää vaihtaa toisesta autosta ristiin lamppuja. Tosin eihän tuo valokeila ole yhtä korkea, kuin comptetitionissa redeed linseillä.

Jotkuthan ovat vaihtaneet niihin apuhalogeeneihin led lamput, tai siniset halogeenit, vaikka absoluuttinen valovoima pieneneekin, silmä näkee paremmin kun valo on kauttaaltaan saman sävyistä.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1960 : 03.02.2019, 14:07:31 »
Jotkuthan ovat vaihtaneet niihin apuhalogeeneihin led lamput, tai siniset halogeenit, vaikka absoluuttinen valovoima pieneneekin, silmä näkee paremmin kun valo on kauttaaltaan saman sävyistä.

Mutta kun ne ei ole e-hyväksyttyjä niin niitä ledi valoja ei saa laittaa :nohnoh

 ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1961 : 03.02.2019, 15:11:06 »
Mutta kun ne ei ole e-hyväksyttyjä niin niitä ledi valoja ei saa laittaa :nohnoh

 ::)

Aamen ja jäätyy umpiot. Esimerkkinä tämä päivä!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1962 : 03.02.2019, 15:15:47 »
On niitä sinisiä halogeenejakin jolla sen sävyeron saa pienemmäksi.

Tuo valojen jäätyminen on myös aika paljon muotoilullinen juttu, mutta ainahan joskus tulee sellainen mössökeli jolloin koko auton nokka on tukossa.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1603
  • It's Hip To Be Square
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1963 : 03.02.2019, 16:56:34 »
Yksiäkään ledajovaloja omistamatta rohkenen epäillä että valojen jäätyminen riippuu ihan kelistä; joskus nimenomaan lämpö saa umpion pintaan tarttumaan sellaisen lumiaineksen joka ei kylmään pintaan tarttuisi. Tapahtuu salamannopea sulaminen ja uudelleenjäätyminen, ilmiön huomaa parhaiten tuulilasissa.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1964 : 03.02.2019, 18:26:35 »
Yksiäkään ledajovaloja omistamatta rohkenen epäillä että valojen jäätyminen riippuu ihan kelistä; joskus nimenomaan lämpö saa umpion pintaan tarttumaan sellaisen lumiaineksen joka ei kylmään pintaan tarttuisi. Tapahtuu salamannopea sulaminen ja uudelleenjäätyminen, ilmiön huomaa parhaiten tuulilasissa.


Totta puhut. Lasi lämpenee juuri sen verran, että lasiin tulee valotehoa haittaava jääkerros. -10°c kelissä ilmiö ainakin omalla kohdalla vähenee, eli lasi varmaan pysyy reilusti miinuksen puolella.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo