RallyBaron  Samppasport

Lisävaloista juttua

  • 2281 Vastauksia
  • 781176 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1965 : 04.02.2019, 02:16:03 »
Miksei heti R28 vai meneekö liian leveäksi? Sen päälle sitte Linear 48 antamaan leveyttä 8)
Liian kapea auto :2funny:

Jokos 48:sta on tietoa?

Toisaalta itellä X-Vision Genesis 800 ja 1100 tuomassa leveyttä 8)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1966 : 04.02.2019, 19:38:09 »
Liian kapea auto :2funny:

Jokos 48:sta on tietoa?

Toisaalta itellä X-Vision Genesis 800 ja 1100 tuomassa leveyttä 8)
Ei näemmä löydy 48:sta tietoa nyt Googlella vaikka syksyllä vielä oli esim jussinmäen sivuilla. Eiköhän seki sieltä tule kuten 42 ja 36. Noista ei vissiin mittoja ollu tai tehoja vielä. Korkeampaan asennukseen kuitenkin kun alle 18 lediset on alle 1,5 metrin asennuskorkeuteen suunniteltu.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1967 : 05.02.2019, 10:56:05 »
Korkeampaan asennukseen kuitenkin kun alle 18 lediset on alle 1,5 metrin asennuskorkeuteen suunniteltu.
Ja yleisin asennuskorkeus henkilöautossa on 25-50cm välillä...

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1968 : 05.02.2019, 12:27:33 »
Näinpä. Mut tosiaan alle 1,5 metriin kuitenkin eikä sinne neljään metriin.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1969 : 06.02.2019, 08:05:05 »
Työkaverin työautossa on näitä kaksi kappaletta:

https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/led-lisavalo-sae-seeker-20-ref30-ref30-pelkka-valaisin/3010120610/

Tältä ne sitten näyttää. Ensin auton omat valot pitkät päällä, lähivaloissa xenonit.


Ja sitten kaikki päällä.


Ainakin raskaassa todella onnettomat, vaikka olisikin suunnattu ylemmäs. Tosin sitten varmaan loppuisi kantama. Todella kapea valokeila, hädin tuskin riittää penkalta penkalle.

Loppuun vielä oman työauton valot, jossa kaksi kappaletta X-Visionin xenonia ämpäreissä.


Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1970 : 06.02.2019, 08:25:24 »
Sae 10 vaihtui nimenomaan tuon takia, että keila kyllä oli pitkä, mutta korkeutta ei ollenkaan. Täysin turhat esimerkiksi mäkisellä tiellä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1971 : 14.02.2019, 19:05:31 »
Siinäpä pien videontynkä valovertailusta :)

https://www.youtube.com/watch?v=YZmnrLDhgPE

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1972 : 14.02.2019, 22:13:59 »
Enpä huomannutkaan tuota Genesis 600 (4300K) ja Commander:n (6000K) eroa, että se on tuo värilämpötila (Lumisen sivuilla ei ollut genesiksen tiedoissa tuota 4300K). No onneksi se ei todennäköisesti ole ongelma, koska nykyisessä uudessakin autossa on bi-xenonit sekä halogeeniapupitkät. Eli muutenkin tulee tuota kusenkeltaista valoa. Jos häiritsee pitää vaihtaa toisesta autosta ristiin lamppuja. Tosin eihän tuo valokeila ole yhtä korkea, kuin comptetitionissa redeed linseillä.

Ei tuo Genesis pahalta näytä vaikka saisi olla valkoisempi. Saa huomenna nähdä miltä valot näyttää, kun saa vielä uudet umpiot autoon. Joka tapauksessa iso parannus noihin halogeeni apupitkiin!

Lopullisen mielipiteen voi sanoa, kun ajanut enemmän pitkää matkaa.

BTW: Tänään tuon genesiksen saa Lumiselta tuolla koodilla 224,41 euroon johtosarjan kanssa  ;).

https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/x-vision-genesis-600-ref30-120w-9-30v/8020100099/

Lunasta ostosraha syöttämällä kassalla alekoodi: YPA-2453R-FFP
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1973 : 16.02.2019, 21:02:31 »
Ei tuo Genesis pahalta näytä vaikka saisi olla valkoisempi. Saa huomenna nähdä miltä valot näyttää, kun saa vielä uudet umpiot autoon. Joka tapauksessa iso parannus noihin halogeeni apupitkiin!

Lopullisen mielipiteen voi sanoa, kun ajanut enemmän pitkää matkaa.

BTW: Tänään tuon genesiksen saa Lumiselta tuolla koodilla 224,41 euroon johtosarjan kanssa  ;).

https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/x-vision-genesis-600-ref30-120w-9-30v/8020100099/

Lunasta ostosraha syöttämällä kassalla alekoodi: YPA-2453R-FFP


Nyt kokemuksia tuosta X-Visionin Genesis 600:sta. Pakko sanoa, että jos hinta/laatusuhteelta hakee parasta lisävaloa on se tuo Genesis 600:nen. Ainoa jos negatiivistä pitäisi löytää, niin keila saisi olla vielä aavistuksen korkeampi, niin bueno, mutta ei tuohon rahaan voi toivoa mahdottomia!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Egsise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1974 : 18.02.2019, 11:14:42 »
Umpiot uusiksi, originaalit ostin, umpioissa oli kaikki valmiina hehkuja myöten.
Kolme pulttia irti naps ja kops, pitkiin laitoin jotku kalliit hehkut.
Pitää testata muutama reissu onko niille lisävaloille enää tarvetta, ainakin lyhyet parani ihan hitokseen paljon.
https://imgur.com/a/JHa3kZG
Testeissä lumisella tiellä näin 300-400m metrin päähän.
Veikkaan että kun tie on sula ja tumma niin ehkä puolet tuosta.
Molemmissa tilanteissa pysähtymismatka on puolet lyhyempi kuin kuinka kauas näen niin eipä niistä lisävaloista olisi hyötyä.

V70 XC -98 uudet alkuperäiset umpiot, Philips RacingVision H7 55W polttimot, silmälasit joissa sinisen valon suodatus.
Nyt on märkä tie ja suolaloskakelikin koettu.
Valoteho riittää vieläkin hyvin.
Iso plussa rapakelillä on ajovalojen pesurit, eron valokuviossa ja tästä johtuen tietenkin valotehossa kyllä huomaa.
Valotehoa ilmeisesti ei kuitenkaan ole liikaa, vastaantulijoista valtaosa sammuttaa pitkät oikella hetkellä eikä kummankaan tarvitse ajella lyhyillä valoilla kuin lyhyt aika ennen kohtaamishetkeä.
Aika usein kyllä huomaa että vastaantulijalla on pitkät kunnossa mutta luvattoman himmeät tuikut lyhyillä...

Johtopäätös on että en laita lisävaloja, auton omat valot riittävät mainiosti JOS
-umpiot ovat hyvässä kunnossa
-ajovalojen pesurit toimivat

Lisäpitkissä ei ole pesureita eivätkä ne auta lyhyillä ajettaessa joten imho helpommalla pääsee jos auton omat valot ovat hyvät.
Ja tämähän ihan riippuu kuinka hyvät valot siihen autoon on suunnittelupöydällä piirretty joten ymmv.

Poissa Sigu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1975 : 20.02.2019, 22:40:48 »
Poistin rekkarikilven alta ritilän mk3 V70 -08 ja asensin koloon x-vision genesis 600. Laitoin päätykiinnikkeillä kiinni puskuripalkkiin. Hyvin sopi valo ritilän paikalle koloseen ja mahtuu vielä etupuolelta säätämään kuvion kohdalleen. Ei tärise yhtään, ottaa kylläkin kevyesti kiinni puskuripalkin edessä olevaan muoviin joka antaa vähän tukea.

Toi genesiksen 4500k on omaan silmään just hyvä, valo on mun mielestä valkoista eikä yhtään kellertävää. 5000k valoilla ajellut vuosia ja se jo sinertää mun mielestä vaikka pitäis olla puhtaan valkoista lukemani perusteella. Mut nämäkin mielipidejuttuja, jokaisen silmä kokee värit vähän erilailla.

Vaikka valo jääkin alas, niin ainakaan tolla genesiksellä ei tuu auton eteen kirkasta aluetta tarkan kuvion ansiosta. Täälläkin on ollut paljon puhetta, että alas asennettu valo tekee varjoja tiehen ja penkoille. Tiessä nuo varjot on minusta pelkkää plussaa, näkeepähän hienosti missä on isompia patteja tai monttuja joita väistellä. Penkkojen varjot ei oo mua häirinnyt.

Minusta yksi selkeä huono puoli tollasessa matalassa asennuksessa on kun ylämäki alkaa vaihtumaan alamäeksi terävällä huipulla, silloin huipun takana olevaa tietä ei meinaa varjolta erottaa auton omilla valoilla. Xenoneihin tottuneena pientä hampaiden kiristystä aiheutuu myös kun huonommassa talvikelissä tuo ledi on ummessa välitttömästi. Eikä sula vaikka valo päällä.

Jos jättäisinkin kesäksi valon paikoilleen niin tuleeko ongelmia 2.5T koneisella kun tuo valo tossa välijäähyn tukkeena?


Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1603
  • It's Hip To Be Square
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1976 : 20.02.2019, 23:23:36 »
Täälläkin on ollut paljon puhetta, että alas asennettu valo tekee varjoja tiehen ja penkoille. Tiessä nuo varjot on minusta pelkkää plussaa, näkeepähän hienosti missä on isompia patteja tai monttuja joita väistellä.

Tämä "etu" tuli itsekkin todettua vuodenvaihteen tienoilla, kun tuli useampaan otteeseen höylättyä todella huonokuntoista pikkutieverkostoa. Eri hyvä pudotella menemään pimeällä itsekseen, kun joka reikä ja patti erottui jo kaukaa, vaikka valot on ihan "normikorkeudella". ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1977 : 09.03.2019, 17:29:37 »
Kenelläkään heittää jotakin hyvää ehdokasta led barien slim -luokasta?

Paksuus max. 40mm.

C-Bright Arrow on jo tiedossa, mutta merkkinä ei vakuuta. Eikä myöskään vakuuta se, että tuosta puuttuu lähes kaikki häiriösuojaukset.

Muuten patukan valinta olisi helpoin mahdollinen, mutta tuo ohuus tuo haasteensa.

Mainittakoon vielä että Lazer linear on liian paksu

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1978 : 15.03.2019, 23:13:54 »
Kenelläkään heittää jotakin hyvää ehdokasta led barien slim -luokasta?

Paksuus max. 40mm.

C-Bright Arrow on jo tiedossa, mutta merkkinä ei vakuuta. Eikä myöskään vakuuta se, että tuosta puuttuu lähes kaikki häiriösuojaukset.

Muuten patukan valinta olisi helpoin mahdollinen, mutta tuo ohuus tuo haasteensa.

Mainittakoon vielä että Lazer linear on liian paksu

En ole livenä nähnyt, mutta tuo olisi aika ohut...

https://www.skhnet.fi/tuote/w-ripple-530-slim-kaukovalo/1605-NS3822/

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #1979 : 15.03.2019, 23:22:16 »
En ole livenä nähnyt, mutta tuo olisi aika ohut...

https://www.skhnet.fi/tuote/w-ripple-530-slim-kaukovalo/1605-NS3822/

Monesti näissä spekseissä tympäisee, etteivät voi ilmoittaa paljonko kantama on 5 lux:lla. Joku 1 lux:n lukema on täysin turha.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

RallyBaron  Samppasport