Ateho  Elekma

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 197627 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #465 : 09.06.2016, 12:54:41 »
No nyt on pätevää tutkimusta!
A nokalla ei ainakaan notkahda tehot ylhäällä. Pieni notkahdus kyllä näkyy 3000-4000rpm välillä mutta olisko niinkin looginen selitys kun turbo alkaa ahdistamaan 3000rpm jälkeen ja nokka pääsee alueelleen 4000 jälkeen?
Ei vissiin ollu turbon suuttimet kun kerta e85 ja noin 190hv?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #466 : 09.06.2016, 14:48:26 »
Suuttimet on isot, 650 ccm muistaakseni. Vääntö varmaan putoaa kun ahtimen tuotto ei riitä? Tuohon moottoriin on tulossa lisää kaikkea jos opiskelijoilla riittää intoa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #467 : 21.02.2017, 23:53:27 »
Pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa kansipahvi b230f. Kansi on jokatapauksessa menossa plaanaukseen, niin samalla saisi myös otettua vähän enemmän pois ::)
Onkos tosta nyt oikeesti mitään huomattavaa hyötyä? Samalla voisi vaihtaa paremman nokan ja myöhemmin ehkä e85...
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #468 : 22.02.2017, 10:08:21 »
Joku 1,2 mm voi plaanata pois niin vakiohihna ja kiristin toimii ok. Kyllähän se korkeapuristeisempi tuntuu paremmalta ajossa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #469 : 22.02.2017, 13:04:01 »
Joku 1,2 mm voi plaanata pois niin vakiohihna ja kiristin toimii ok. Kyllähän se korkeapuristeisempi tuntuu paremmalta ajossa.
Mitäs jos ottaa enemmän?

Terv. 531 -1.6mm.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #470 : 22.02.2017, 13:44:58 »
Eikös isot pojat ole ottaneet jopa 2mm?  ::)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #471 : 22.02.2017, 14:49:40 »
Ja vielä isommat liki 3mm.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #472 : 22.02.2017, 15:09:12 »
Sitten kun kannen madallus ei piisaa, niin sitten voi ottaa siivua lohkosta.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #473 : 22.02.2017, 17:30:55 »
Mitäs jos ottaa enemmän?

Terv. 531 -1.6mm.
Sierran remmi.

Terv. 530 -2mm
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #474 : 22.02.2017, 17:35:01 »
Sierran remmi.

Terv. 530 -2mm
Okei, tämäkö ehkäisee kiristimen pohjaamista? Omassa vielä "ihan hyvin" varaa ja remmi pysyy tiukalla.

Itseasiassa remmi kulkee aika sivussa (nokkapyörän jättöpuolelta noin milli reunan yli, muttei ole livennyt/vaella enempää), mutta tuollekkin uskoisin syyn olevan kiristimessä (joissain tarvikekiristimissä lohkoon tuleva tappi niin "nahkea", ettei välttämättä mene pohjaan --> jää kantamaan ja kiristin vinossa).

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #475 : 22.02.2017, 18:33:51 »
Ja jos kantta lasketaan yli 0,8mm niin kannattaa laittaa säädettävä nokkapyörä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #476 : 22.02.2017, 18:41:30 »
F-Cup ralliautoissa on kuulemma otettu 4 mm:ä pois Volvon 531 kannesta.
Vaparikone siis kyseessä.
Niin yhden hampaan lyhyemmän jakohihnan se vaatii jos oikeasti madaltaa kantta.
Isolle jakopäälle sopivan 24 mm:ä leveän jakohihnan saa Huyndain tai Mitsubishin 2.0 l 8 venttiilisistä koneista.
Löytyy Motonetistakin.
Muistaakseni on 147 hampainen.
Muistaakseni vakion 19 mm leveän yhden hampaan lyhyemmän
saa Ladasta ja OHC Ford Sierran koneesta.
Motonetista löytyy nämäkin.
Näin muistaisin.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2017, 00:47:57 kirjoittanut Eikka »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #477 : 22.02.2017, 19:21:06 »
F-Cup ralliautoissa on kuulemma otettu 4 mm:ä pois Volvon 531 kannesta.
Vaparikone siis kyseessä.

Eikö tuossa jo aika hyvin vaaranneta vesikanavat? Ennemmin höylää lohkosta

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #478 : 22.02.2017, 21:31:36 »
Eikö tuossa jo aika hyvin vaaranneta vesikanavat? Ennemmin höylää lohkosta
tai täytehitsaa palotilaa niin voi käyttää vielä rajuja nokkiakin
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #479 : 05.06.2017, 05:50:56 »
Mietiskelin tässä väsyneenä että kuinkas esim. 740 230f teho on sen 116hv ja 940 myös sen verran vai onko se ysissä fd?
Niin vaikka motit olisi samat muuten, niin onko ne tehot mitattu missä vaiheessa kun eroina voi olla mm. ilmastointi tai esim. sähköflekti/tai viskolla.
Luulis niissä joku ero olevan?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Kulkukoira  Proturbo