Autodiagnoosi  Carcom Oy

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198083 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #390 : 13.03.2016, 15:07:25 »
Onko kenelläkään penkityskäyriä vakiomoottorista eri nokka-akseleilla?

Onko maailmassa haistamattomia koiran takapuolia?
Ei vaan. Vanhoja autolehtiä kun selailee niin joskus tulee dynokäyriä vastaan
Lukemia ei välttämättä voi vertaillan keskenään mutta käyrien muodoista voi tehdä päätelmiä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #391 : 13.03.2016, 15:32:18 »
käyrien muodoista voi tehdä päätelmiä
Tiivistin olennaisen

Poissa JSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #392 : 13.03.2016, 16:34:31 »
Juu juuri ja juuri nippanappa vakioon ehkä, sillä mainitsemiesi suuttimien tuotto on noin 10% vakiosuuttimien tuottoa pienempi :o

Nelireikäisistä suosittelisin ennemmin eräissä jenkkikaseissakin käytettäviä 0280150432-numeroisia suuttimia, Suomesta löytynee kuitenkin helpoiten jonkun Saabin pellin alta, vaikka B234i-moottorin päältä. Virtaama kolmella baarilla n.250 cc, joka riittää lähes 160 konin lauman tuntumaan.

Mitä niitä suuttimia turhaan "isoihin" vaihtaa, kun tuntuu vakiomoottori toimivan hyvin näillä "pienilläkin".

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #393 : 13.03.2016, 19:43:48 »
Onko kenelläkään penkityskäyriä vakiomoottorista eri nokka-akseleilla? Lähinnä eniten kiinnostaa VX/ VX3/ M -nokkien erot.

Ja tosiaan erot paperilla mieluiten käyrinä. Ei mututuntumaa, ei persdynoa tai mitään muutakaan selittelyjä.

No volvolta löytyy esim B23 ja B230 moottoreihin lähes kaikki nokkayhdistelmät ja tietty tulokset niihin. Penkkitulokset on vaan yleensä mitattu täyskaasulla niin ei niistä voi hirveästi päätellä vetositkeyttä tai miltä se kuskista tuntuu.

Volvon lisävarustekatalogissa on ainakin tuo VX ja M nokka käyrät vertailtuna.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #394 : 13.03.2016, 19:58:13 »
Volvon lisävarustekatalogissa on ainakin tuo VX ja M nokka käyrät vertailtuna.
Löytääkö tuommoista kataloogia mistään päin internettiä esimerkiksi?

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #395 : 14.03.2016, 00:08:21 »
Mitä niitä suuttimia turhaan "isoihin" vaihtaa, kun tuntuu vakiomoottori toimivan hyvin näillä "pienilläkin".


Tahtoo, Vinokoneet on tykänneet aina reilusti bensasta. En usko ainakaan paranee pienempiin vaihtamalla, esim veto loppuu yläpäästä aikaisemmin
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa JSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #396 : 14.03.2016, 06:44:30 »

Tahtoo, Vinokoneet on tykänneet aina reilusti bensasta. En usko ainakaan paranee pienempiin vaihtamalla, esim veto loppuu yläpäästä aikaisemmin


No nämähän eivät ole "uskon" asioita, Moottori vetää täysin normaalisti, en ole huomannut minkäälaista puutumista millään
alueella, eli näillä mennään.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #397 : 14.03.2016, 19:34:56 »
Löytääkö tuommoista kataloogia mistään päin internettiä esimerkiksi?

Epäilen, että ei löydy ja luulen, siis luulen, että The_OttoB muistaa väärin, sillä kyseisessä? lisävarustekatalogissa vertailtiin samanaikaisesti kansi-nokka-putkimuutoksen vaikutusta tehoon ja vääntöön kas näin:

http://aijaa.com/a8BHaJ

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #398 : 14.03.2016, 19:43:08 »

No nämähän eivät ole "uskon" asioita, Moottori vetää täysin normaalisti, en ole huomannut minkäälaista puutumista millään
alueella, eli näillä mennään.

Millä tavalla et ole "huomannut minkäänlaista puutumista"? Mihin olet verrannut? Mitä olet mitannut? Millä olet mitannut? ::)

Poissa JSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #399 : 14.03.2016, 20:10:52 »
Millä tavalla et ole "huomannut minkäänlaista puutumista"? Mihin olet verrannut? Mitä olet mitannut? Millä olet mitannut? ::)

No voin vielä tähän vastata. Verattuna vanhoihin suuttimiin, joista kylläkin yksi vuoti, eli samanlaisessa ajossa vetää paremmin kaikilla
vaihteilla eikä tarvitse vaihtaa 5 -> 4 niin usein kuin ennen. Tuossa 4000 jälkeen huomaa jopa pienen "potkun" mitä ei vanhoilla suuttimilla
ikinä tuntunut. Eli mikä tässä nyt mättää, mikä on niin vaikea ymmärtää? jos nämä suuttimet olisivat perseestä niin voisin kyllä myöntää sen mutta nämä toimivat helevetin hyvin tässä minun (volvon) moottorissa. Jos sinulla on tietoa paremmista suuttimista niin voit upottaa ne omaan moottoriisi  ;)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #400 : 14.03.2016, 20:25:24 »
Onko kenelläkään penkityskäyriä vakiomoottorista eri nokka-akseleilla? Lähinnä eniten kiinnostaa VX/ VX3/ M -nokkien erot.

Ja tosiaan erot paperilla mieluiten käyrinä. Ei mututuntumaa, ei persdynoa tai mitään muutakaan selittelyjä.
Kaverilla olis lappu B230FB, D-nokka ja 2,5" hormi. Voin sen koettaa kötöstellä julkiseen muotoon joku päivä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #401 : 14.03.2016, 20:30:53 »
Juu nou hätä.
Kun aina puhutaan M-nokan "traktoriväännöstä", niin kiinnostaisi nähdä faktaa. Tosiaan vakiomoottorista.

Joku muistaakseni joskus minulle täällä lähetti privana M-nokallisen B230F:n käyrät, en vain enään kuollakseenikaan muista kuka, milloin ja missä.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #402 : 14.03.2016, 20:54:10 »
No voin vielä tähän vastata. Verattuna vanhoihin suuttimiin, joista kylläkin yksi vuoti, eli samanlaisessa ajossa vetää paremmin kaikilla
vaihteilla eikä tarvitse vaihtaa 5 -> 4 niin usein kuin ennen. Tuossa 4000 jälkeen huomaa jopa pienen "potkun" mitä ei vanhoilla suuttimilla
ikinä tuntunut. Eli mikä tässä nyt mättää, mikä on niin vaikea ymmärtää? jos nämä suuttimet olisivat perseestä niin voisin kyllä myöntää sen mutta nämä toimivat helevetin hyvin tässä minun (volvon) moottorissa. Jos sinulla on tietoa paremmista suuttimista niin voit upottaa ne omaan moottoriisi  ;)

Juu ei mitään paniikkia tässä. Saat toki downgreidata autoasi aivan vapaasti. Ajattelin vain kertoa muillekin lukijoille, että mainostamasi suuttimet eivät ole topikin otsikon mukaista "B230F käyttöauto viritystä" siinä mielessä kuin virittäminen tällä foorumilla noin yleisemmin ymmärretään.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #403 : 14.03.2016, 20:58:13 »
Juu nou hätä.
Kun aina puhutaan M-nokan "traktoriväännöstä", niin kiinnostaisi nähdä faktaa. Tosiaan vakiomoottorista.

Joku muistaakseni joskus minulle täällä lähetti privana M-nokallisen B230F:n käyrät, en vain enään kuollakseenikaan muista kuka, milloin ja missä.

Mahdoitko edes klikata tuota aijaa-sivua auki, jonka sinua varten loin kaivamalla sen katalogin? :idiot2:

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #404 : 14.03.2016, 21:37:40 »
Mahdoitko edes klikata tuota aijaa-sivua auki, jonka sinua varten loin kaivamalla sen katalogin? :idiot2:
Kyllä klikkasin ja kiitos siitä. :)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo