RallyBaron  Samppasport

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198081 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #420 : 16.03.2016, 20:20:12 »
M nokkanen tomaatti b230 ei jaksanu kiihtyä 4 vaihteella vaan oli kiusattava pakko 3. Jos halusi kaahata.
Vx3 samassa autossa kiihty 4. Vaihteellakin siinä missä toinen puutui. Ja huippuja otti ihan erilailla.
Ja varmaankin tuossa meitän vehkeessä vaikuttaa myös kannen lasku. Vetoalue lasketulla 531:llä on laajempi ainakin pers-dynolla kuin "vakiokorkuisella" kannella.

Toki, 400tkm ajettu moottori johon tehdään kansiremontti. Muuttuuhan siinä monta muutakin asiaa, kuin pelkästään kannen korkeus ja puristus-suhde.

Mutta tuohon 160km/h se nopueus aikalailla loppuukin (=se vähäinenkin kiihtyminen hyytyy lopullisesti). Kokeiltu suljetulla alueella.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2016, 20:23:32 kirjoittanut Slerbahuuli »

Niko_S

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #421 : 17.03.2016, 16:59:15 »
Tuli kokeiltua pieni viritys lisää omaan rotiskoon.

Nimittäin tuossa eilen illalla kävin vähän vinguttelemassa imusarjaa (kun se oli muutenkin irti), tarkoituksena kohdistaa imusarja paremmin kanteen.

Pikaisen mittauksen jälkeen totesin, että 2 milliä on turvallinen ottaa imusarjan kanavasta.
Eli toisin sanoen kannen ja imusarjan välillä oli pieni pykälä.

Tuollaista:


Ajossa on paha sanoa, että vaikuttaako alakierroksilla mitenkään, mutta 4000 rpm jälkeen tuntuu vetävän paremmin.



Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #422 : 18.03.2016, 10:29:17 »
Kukas se oli joka oli laittanut suuttimet kanteen kiinni ja kjet imusarjan? Äffän imusarjassa on niin tyhmä myhky suuttimien kohdalla että ei varmasti virtaa

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #423 : 18.03.2016, 10:53:40 »
Kukas se oli joka oli laittanut suuttimet kanteen kiinni ja kjet imusarjan? Äffän imusarjassa on niin tyhmä myhky suuttimien kohdalla että ei varmasti virtaa
Eikös Veksillä ollu siinä sen talvikalsariautossa ainakin?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #424 : 18.03.2016, 13:11:18 »
Kukas se oli joka oli laittanut suuttimet kanteen kiinni ja kjet imusarjan? Äffän imusarjassa on niin tyhmä myhky suuttimien kohdalla että ei varmasti virtaa
tuo olis kyllä kokeilemisen arvonen juttu. Ja tuo kjetin imusarja on huhupuheitten mukaan muutenkin parempi kuin lh-jetin sarja.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #425 : 18.03.2016, 23:42:04 »
Ja varmaankin tuossa meitän vehkeessä vaikuttaa myös kannen lasku. Vetoalue lasketulla 531:llä on laajempi ainakin pers-dynolla kuin "vakiokorkuisella" kannella.

Toki, 400tkm ajettu moottori johon tehdään kansiremontti. Muuttuuhan siinä monta muutakin asiaa, kuin pelkästään kannen korkeus ja puristus-suhde.

Mutta tuohon 160km/h se nopueus aikalailla loppuukin (=se vähäinenkin kiihtyminen hyytyy lopullisesti). Kokeiltu suljetulla alueella.

Ei se vähäinen kiihtyvyys siihen lopullisesti hyydy:
https://www.youtube.com/watch?v=9WDlRdCwn2k



Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #426 : 25.03.2016, 19:22:51 »
Eikös Veksillä ollu siinä sen talvikalsariautossa ainakin?

On vieläkin. Tuolla lisää
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54760.30

Näpertelyä?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #427 : 26.03.2016, 01:36:57 »
On vieläkin. Tuolla lisää
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54760.30

Näpertelyä?
Mulla on ja tossa yks irtokansi ja k-sarja, mutta näpertelyporakoneesta motivaatiot loppu toistaseks :) Katsotaan kevväämmällä...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Masutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Justihi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #428 : 18.04.2016, 18:33:22 »
Oliko niin, että kun nokka-akselin jaon pistää hampaan verran sivuun, tulisi muutosta noin kaksi astetta ajoitukseen, tjsp? En nyt muista kumpaan suuntaan pitää laittaa, että myöhäistää tai aikaistaa ajoitusta, mutta kumminkin. Sillä ajattelin, että jos VX3:sella alkaa tuntua että tarttis lisää hönkää yläpäähän, niin eikö siitä saisi tuolla edellä mainitulla tavalla VX1:sen  :D  eli siis jotain VX3:sen ja VX:n väliltä?


Sitten tuosta lastuttamisesta kanssa, että sikälimikäli siellä tosiaan on vakionakin jotain ihme arvoja, niin oliskohan täällä foorumilla joku luotettava joka tekis siihen järkevämmän lastun? Itse en noista jutuista tiedä höläyksen pöläystä, eikä tällä haavaa ole kyllä aikaa eikä resursseja aiheeseen suuremmin perehtyäkkään.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #429 : 18.04.2016, 18:40:11 »
EDIT: ajatusmoka... :-[
« Viimeksi muokattu: 18.04.2016, 19:00:27 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #430 : 18.04.2016, 18:45:24 »
Oliko niin, että kun nokka-akselin jaon pistää hampaan verran sivuun, tulisi muutosta noin kaksi astetta ajoitukseen, tjsp? En nyt muista kumpaan suuntaan pitää laittaa, että myöhäistää tai aikaistaa ajoitusta, mutta kumminkin. Sillä ajattelin, että jos VX3:sella alkaa tuntua että tarttis lisää hönkää yläpäähän, niin eikö siitä saisi tuolla edellä mainitulla tavalla VX1:sen  :D  eli siis jotain VX3:sen ja VX:n väliltä?




Hammasluvut on 38/19 eli yksi hammas on noin 7 astetta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #431 : 18.04.2016, 19:01:39 »
Joo nokasta oli puhe, ajatuskatkos  :-[
« Viimeksi muokattu: 18.04.2016, 21:04:16 kirjoittanut Acke »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #432 : 18.04.2016, 20:44:45 »
Sytkää pystyt muokkaamaan -6, -3 ja + 3 astetta EZK boksin kautta, mutta: "you will get a modified timing on part load. At full load at higher rpm's the timing will switch back automatically to stock values"http://www.stonis-world.com/_lh_ezk.html

Ackeeeee, kyseessä nokan ajotus ei sytkän  :D

Poissa Masutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Justihi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #433 : 19.04.2016, 17:04:21 »
Hammasluvut on 38/19 eli yksi hammas on noin 7 astetta.

Ai se oli niin paljon. No taitaapi olla sitten turhan hurja muutos. Tosin jos VX3:sesta haluaa siirtyä VX:än, niin melkein nokan hinnalla mahtaa saada jo säädettävän nokkapyörän jolla pystyy sitten kikkaileen, vaikos? Entäs kun sytkä tulee nokalta? Jos muuttaa nokan ajoitusta, niin eikö sytkäkin muutu vai kuinka se menee?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #434 : 19.04.2016, 17:47:25 »
Ai se oli niin paljon. No taitaapi olla sitten turhan hurja muutos. Tosin jos VX3:sesta haluaa siirtyä VX:än, niin melkein nokan hinnalla mahtaa saada jo säädettävän nokkapyörän jolla pystyy sitten kikkaileen, vaikos? Entäs kun sytkä tulee nokalta? Jos muuttaa nokan ajoitusta, niin eikö sytkäkin muutu vai kuinka se menee?
Ainakaan LH -ohjatussa ei vaikuta vielä tuommonen 3° muutos sytytykseen pätkääkään.

 

RallyBaron  Samppasport