Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198083 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #45 : 16.01.2012, 18:47:20 »
Yksinkertaista. Pieni vääntö. Joutuu vinguttamaan että laite kiihtyy.. Tolla omalla arkkupakastimella menee ohitukset nätisti vitosella pienellä kaasulla.. Ja ei puudu mäkiin.. Menee isotkin mäet tasasella vauhdilla lisäämättä kaasua..

Ja kiihdytyksissähän sitä bensaa menee. Kokemuksesta voin sanoa että äffäläistä saa vinguttaa tosi pitkään esim. 0-80km/h. Vastaavasti tuo oma arkku menee tuon kiihdytyksen maltillisellakin kaasulla sekuntteja nopeammin..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #46 : 16.01.2012, 18:58:12 »
, kaasari koneet pääsee alemmas? Eikös tuon äffäläisen pitäisi olla nimenomaan taloudellinen ja vähäpäästöinen..


Vähäpäästöisyys lisää kulutusta. KAtalysaattori kun toimii vain kun lambda-arvo on yksi. Taloudellisesti on parasta kun seos on laihalla n. 10%. Taloudellisimmat ja tylsisimmät ajokokemukset olen saanut B200K moottorilla ja epätaloudellisimmat ja toiseksi tylsimmät B19ET:llä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #47 : 16.01.2012, 19:06:39 »

Vähäpäästöisyys lisää kulutusta. KAtalysaattori kun toimii vain kun lambda-arvo on yksi. Taloudellisesti on parasta kun seos on laihalla n. 10%. Taloudellisimmat ja tylsisimmät ajokokemukset olen saanut B200K moottorilla ja epätaloudellisimmat ja toiseksi tylsimmät B19ET:llä.
Nonneh ja tuossa on asia mihin pitää tarttua moottorinohjauksen kohdalla. Ilmamassamittarin kauttako sitä ecua ruvetaan huijaamaan? Vai korjaako ecu lambdan kautta seoksen taas "persseelleen"? Eli pitäisi huijata lambda arvoa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #48 : 16.01.2012, 19:55:52 »
Jos haluaa niin Prk*een taloudellisen ja aerodynaamisen auton, miksi ostaa kanttivolvo?? Itse ainakin olen ihan tietoinen Volvoja ostaessa että ei pyhällä hengellä mene. Joten mitäs niitä kulutuksia sitten laskemaan.. Pääasia on että kaiken vie minkä tankkiin laittaa =toimii!

P.S. Osta B230FT. Menee todistetusti pienemmällä aineella kun B230F. Ja lastu + 1,0bar = 15min aikaa / 80e / n.210hp/400nm.. Ja ainetta menee yhdistetyssä 10L /100km eikä tarvii ees sen eteen tientukkeena ajella   ;)

P.S2.Vääntöä 230nm / 2300rpm vakiona.. (B230FK)

No ei helevetti ;D Edellinen seiska b200e:llä ja m47:lla ei syönyt yli kymmentä millään, vaikka ajotapa oli kaikkea muuta kuin taloudellinen johtuen tuosta b200e koneen luonteesta. B230ft + aw71 yhdistelmällä en ole alle kympin päässyt kertaakaan. Pienin ollut aika tarkalleen 11l/100km ja suurin jotain 16l/100km sillon kun ostin auton :P Mutta se on totta, että tuollaista turboa voi ajella pintakaasulla :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 16.01.2012, 20:04:48 kirjoittanut kempula »
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #49 : 16.01.2012, 20:21:41 »
Eli pitäisi huijata lambda arvoa?

Ei se taida olla ihan niin helppoa, LH ei hyväksyne signaalin huijausta. Lh:lla on tiettyjä odotuksia siitä miten happiarvon tulee muuttua ruiskutuksen funktiona. Lambdaa säädetään jotenkin sillä perusteella miten se sahaa siinä säätöarvon ympärillä.

Googella on paljon juttuja LH:sta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #50 : 16.01.2012, 20:27:08 »
Kulutuksesta: Mulla b230ft. 1.0bar, lastu yms.. Kaverilla b200f vie HUOMATTAVASTI vähemmän bensaa mitä mulla!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #51 : 16.01.2012, 20:28:14 »
Kulutuksesta: Mulla b230ft. 1.0bar latu yms.. Kaverilla b200f vie HUOMATTAVASTI

B200F nyt ei ookkaan verrannollinen, se vie enemmän ku ehtii tankata  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #52 : 16.01.2012, 20:43:01 »
Ei se taida olla ihan niin helppoa, LH ei hyväksyne signaalin huijausta. Lh:lla on tiettyjä odotuksia siitä miten happiarvon tulee muuttua ruiskutuksen funktiona. Lambdaa säädetään jotenkin sillä perusteella miten se sahaa siinä säätöarvon ympärillä.

Googella on paljon juttuja LH:sta.
Yllätys ettei se olekaan ihan suit sait  :-\

Entä jos huijaisi kuormitustietoa (IMM) ja samanaikaisesti samalla "asteella" lambdaa? Harmillisesti taitaa tuo lambdasignaalinkin muuttaminen mennä väärinpäin että jännitettä tarvitsee nostaa että ECU luulee koneen käyvän rikkaalla?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #53 : 16.01.2012, 21:49:40 »
No ei helevetti ;D Edellinen seiska b200e:llä ja m47:lla ei syönyt yli kymmentä millään, vaikka ajotapa oli kaikkea muuta kuin taloudellinen johtuen tuosta b200e koneen luonteesta. B230ft + aw71 yhdistelmällä en ole alle kympin päässyt kertaakaan. Pienin ollut aika tarkalleen 11l/100km ja suurin jotain 16l/100km sillon kun ostin auton :P Mutta se on totta, että tuollaista turboa voi ajella pintakaasulla :3/4 jättää sen:

Toi mun arkku on M90 lodjulla. Ja se menee kympin pintaan sekalaisessa ja siihen mahtuu muutamat täyskiihdytyksetkin.. Botniaringille ratapäiville mentäessa on oikeestaan ainoo kerta ku oon matkakulutusta vähän seuraillu, ja oli jotain 8L pintaan, ja matkavauhti oli.. Noh välillä aika reipastakin.. Tonin tekemä lastu ja 1barin ahdot. Kai nää on yksilöitä..

Hyvää vastapainoa toi mun talviauto, B23A koneella ja bensaa menee reilusti enemmän ku arkkupakastimella, vaikka tehoa ja vääntöä on aikasta tuplasti vähemmän :D

EDIT: Ja jotta mennään vähän lähemmäksi takas aiheeseen niin tuohon omaan ex-240:seen mikä oli B230F koneella vaihdoin A-nokan. Kyllä se kyyti vähän parani ja toi tasanen puutuminen vähän pirtsakoitu mutta ei mitään ihmeellistä vaikutusta persdynolla huipputehoon eikä kulutukseen..
« Viimeksi muokattu: 16.01.2012, 21:52:41 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #54 : 16.01.2012, 23:57:07 »

Vähäpäästöisyys lisää kulutusta. KAtalysaattori kun toimii vain kun lambda-arvo on yksi. Taloudellisesti on parasta kun seos on laihalla n. 10%. Taloudellisimmat ja tylsisimmät ajokokemukset olen saanut B200K moottorilla ja epätaloudellisimmat ja toiseksi tylsimmät B19ET:llä.
Vahvasti silti veikkaisin, että suurin ero 230-koneiden kulutuksessa on kattikoneen matalammat rutut yhdistettynä yleensä aavistus tiuhempaan perään kun esim kelju-koo-kojootilla olevissa versioissa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #55 : 17.01.2012, 09:22:29 »
B200F nyt ei ookkaan verrannollinen, se vie enemmän ku ehtii tankata  ;D

Komppaan, oma B200F oireilee just tollaa :D Siksi tuleeki B230F nostetuilla rutuilla. (;
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #56 : 17.01.2012, 16:03:44 »
Kulutuksesta: Mulla b230ft. 1.0bar, lastu yms.. Kaverilla b200f vie HUOMATTAVASTI vähemmän bensaa mitä mulla!

En tiiä onks siinä nykyään vikaa, vai viekö se sun kaverin b200f _todella_ vähän. Itse kun ton sun nykysen arkun omistin niin mulla sai menemään siihen kympin pintaan seka-ajolla. Tietysti jos kokoajan polki niin kyllähän sitä sitten menee hieman enemmän..

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #57 : 17.01.2012, 17:45:14 »
En tiiä onks siinä nykyään vikaa, vai viekö se sun kaverin b200f _todella_ vähän. Itse kun ton sun nykysen arkun omistin niin mulla sai menemään siihen kympin pintaan seka-ajolla. Tietysti jos kokoajan polki niin kyllähän sitä sitten menee hieman enemmän..

Kyllä tuo kenkää saa :) Mutta taitaa mulla lambda lopettanut kokonaan toimintansa. Aikaisemmin toimi välillä, välillä ei. Mutta ei vaikuttanut bensan kulutukseen milläänlailla..
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #58 : 17.01.2012, 19:02:02 »
Mun yksi B230ft+aw vei vähimmillään 10,2litraa kesäisessä matka-ajossa.
Lambda valo paloi ja seos oli korvakuulota laihalla. Ei voinut paljoa polkea kun jo nakutti. Ilmastoinnin käyttö vaan pahenti asiaa

Nyky B230F+aw menee alta kympin talvisessa seka-ajossa. Aina roikan päästä käyntiin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #59 : 17.01.2012, 19:08:09 »
Nyky B230F+aw menee alta kympin talvisessa seka-ajossa. Aina roikan päästä käyntiin
Meniskin sa*tana!  :D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Futurez  Kulkukoira