Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #150 : 20.11.2012, 22:26:24 »
vaikuttaako kannen vinguttelu päästöihin? meneekö päästöistä vielä läpi vx3 nokalla??

miks ei menis päästöistä läpi jos on kaikki ehjää autossa.

itellä vx3 ja kiilloteltu pakokanava. kirkkaasti alle päästöarvojen.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #151 : 20.11.2012, 22:49:36 »
D-nokka 38" pakovenat ja laskettu kansi puristukset 11:1 noin, ja kevyesti
tehdyt kanavat+r-seetit meni päästöistä LH:lla läpi.

Kuinkakoha monta kertaa tuonki kirjottanu  :buck2:
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9004
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #152 : 20.11.2012, 23:33:53 »
D-nokka 38" pakovenat ja laskettu kansi puristukset 11:1 noin, ja kevyesti
tehdyt kanavat+r-seetit meni päästöistä LH:lla läpi.

Joku Wärtsilän meridiesel? Tarvii olla "iso kansi" jos siihen menee 38 tuuman venttiilit.

Poissa möhkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #153 : 14.12.2012, 23:28:36 »
Pyörikös jollakin semmonen A-nokka nurkissa? Olis tarkotus laittaa tohon -93 940 farkkuun kone b200F M47 meinaan pikku piristystä.

Putki on poikki = Eli haetaan kasa putkia kunnollinen äänenvaimennin ja http://www.race.fi/fi/product/31908-Catco-jalometalli-kisakatalysaattori-2.5%22,-bensa.html

Tarkotus hankkia 531 kansi joka madalletaan, kanavat hiotaan tasasiks ja imusarja kohdistetaan (pykälät pois.) Nokka-akseli vaihtuu A tai siitä kireempään.

Vapaavirtaussuodatin jolle vedetään putkia etuosasta parantamaan ilman saantia.

Jakohihna vaihdetaan ja samalla säädetään ruiskutus ja sytytys.

Isommat vanteet kesäks 17 tuumaset ja matalan profiilin kummit. (vanne painaa vähemmän kun kumi.)

Kardaania oon miettiny et saisko teetettyä suoran kardaanin alumiinista mikä kestäs. Kardaanista kun sais muutaman kilon painoa niin toi kierrosherkkyys vähän paranis.

Halvin ja paras tehon lisäys mulle varmaan olis työkalujen poisto autosta mutta kun olis tarkoitus niitä kuljettaa työmaalle välillä.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #154 : 14.12.2012, 23:57:32 »
Putki on ihan hyvä vaihtaa vähän paremmin virtaavaan mutta tuo katti on hieman ylitse ampuva. Ihan semmosella normaalillakin virtaa ihan hyvin noihin tehoihin mitä noilla muutoksilla saisit irti. Jos kerran on 531 kansi hakusessa ja moiset muutokset niin hommaa sitten kerralla kunnon nokka. Turhaa sinne A -nokkaa on laittaa.

Tuo vapaavirtaussuodatin nyt ei tuo juurikaan mitään hyötyä. Muokkaa vaan sitä alkuperäistä boksia siten että tuo sinne suoraan kylmää ilmaa ulkoa. Mites meinasit tuon säädön tehdä bensalle ja sytkälle?

Jos haluat oikeasti keventää jousittamattomia massoja niin sitten katse tuonne Compomotiven/Braid/jne. malleihin, mutta hintaa on noilla vanteilla jo sitten ihan mukavasti. Samoin kumeja kannattaa katsella sitten sieltä vähän hintavemmista.

Tuo kardaanin merkitys nyt tässä hommassa on ihan mitätön.

Näihin muutoksiin tulet käyttämään suht paljon rahaa ja tehoja mitä tulet vapauttamaan tuosta b200f:stä ei ole kovinkaan paljon. Mutta jos on halua ja ylimääräistä rahaa niin antaa mennä vaan :)

Poissa möhkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #155 : 15.12.2012, 00:44:45 »
Joudun kuitenkin rakentamaan putkiston uudestaan niin laitan uuden katin samalla koska en halua tehdä samaa työtä kahta kertaa. Kun katti hajoaa nyt siis hitsattuna putkeen kiinni.

Kaikki on parempia nokkia kun nykynen http://www.vrcf.fi/foorumi/Smileys/webby/2funny.gif

Vapaavirtaussuodattimeks tulee pestävä joten ei tarvi joka vuosi vaihtaa uuteen = parissa vuodessa on hintansa tienannut takaisin. (+ semmonen on jo valmiina edellisestä kulkuneuvosta.) Säätöjä bensalle/sytkälle en tee itse vaan ne tekee joku joka osaa.

Kytkin menee uusiksi heti ens vuoden alussa samalla olisi mahdollista vaihtaa pottamallin vauhtipyörä kevyempää mutta haluan sen 14 kilosen turhakkeen pitää siellä.

En kardaanin teetättäminen pitäisi maksaa kuin 200-300 euroa (jos rupeaa vaihtamaan vanhaan kardaaniin uusia kumeja/laakereita niin kyllä siihenkin rahaa palaa.)

Osat menee toiminimen piikkiin koska työautoa ``korjattiin`` osien/töiden todellinen hinta jää aika pieneksi.

Putkisto noin 350 euroa
Kansi osineen noin 350 euroa

Muut hommat onkin jo perus huoltotöitä.

Idea on lähinnä kun korjataan/huolletaan niin tarkoitus aina laittaa hiukan alkuperäistä parempia osia takas. Bensan kulutuksen pienentymisellähän ne kokoajan itseään takaisin tienaa.http://www.vrcf.fi/foorumi/Smileys/webby/idiot2.gif

Autohan hankittiin vartavasten hetki sitten kun toi pentu synty eli ei ole tarkoitus rakentaa mitään kiihdytysautoa vaan pikkuhiljaa parantaa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #156 : 15.12.2012, 00:50:00 »
B200 vaparivirittäminen on kuolleen hevosen piiskaamista. Ja viittaan ilmaisussani amerikkalaiseen sanontaan, enkä kehenkään foorumilaiseen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #157 : 15.12.2012, 10:29:33 »
Tarkotus hankkia 531 kansi joka madalletaan, kanavat hiotaan tasasiks ja imusarja kohdistetaan (pykälät pois.)

531 kannne hinnalla saa 2,3 litraisen alakerran josta on moninkertainen hyöty käyttöautossa verrattuna 531 kanteen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #158 : 15.12.2012, 10:33:07 »
Tuo kannen hinta osineen on aika optimistinen. Pelkkä kansi tulee verottaan jo sen näppi 300€ ja jos siihen meinaat ihan ammattimiehen kanava ja seetityöt tehdä niin ainakin toiset 300€ menee siihen.

Vauhtipyörääkään et mene vaihtamaan kevyempään ellet vaihda sinne uutta moottorinohjausta tai teetä vauhtipyörää jossa on LH:lle tuo anturin kehä. Toisekseen LH:n säätäminen ei missään firmassa onnistu, se on täysin itse opiskeltava homma ja siihen on hommattava oikeat työkalut.

Tuo kardaanihomma on kyllä ihan turhin kaikesta koska sillä rahalla hommaat jo paremman koneen tuonne keulille ja sillä saavutat huomattavasti enemmän. Ja kardaani on paksuudeltaan sen verta pieni että sieltä se 1 kg pois niin ei paljoa huomaa missään.

Ja valitettavasti tuo polttoaineenkulutuksen pieneneminen ei tule tapahtumaan.

B200 vaparivirittäminen on kuolleen hevosen piiskaamista. Ja viittaan ilmaisussani amerikkalaiseen sanontaan, enkä kehenkään foorumilaiseen.

Tuohon ei tarvitse paljoa lisätä.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1123
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #159 : 15.12.2012, 10:44:52 »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #160 : 15.12.2012, 21:54:08 »
531 kannne hinnalla saa 2,3 litraisen alakerran josta on moninkertainen hyöty käyttöautossa verrattuna 531 kanteen

Eikös se ole 10x hyöty, kun yhdistää nämä kaksi tekiää?
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #161 : 16.12.2012, 07:52:28 »
Eikös se ole 10x hyöty, kun yhdistää nämä kaksi tekiää?
25hv lisää.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa möhkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #162 : 16.12.2012, 12:36:20 »
531 kannne hinnalla saa 2,3 litraisen alakerran josta on moninkertainen hyöty käyttöautossa verrattuna 531 kanteen

Oleellisin mitä ainakin itse hain takaa on et vanha kansi = kulunut kansi

Elikkäs kulunut kansi laskee niitä alkuperäisiä tehoja ja nostaa kulutusta. Nyt kun hankin uuden kannen (käytetyn) jota samalla vähän parannellaan niin vaikutusta varmasti on.

Välillä täällä tuntuu unohtuvan että siinä 20v vanhassa koneessa tuskin on niitä alkuperäisiä tehoja enää. Ei varsinkaan kun ihmiset ei tee edes perus huoltoja autoonsa. Tarkoitan nyt siis ihmisiä joita itse tunnen jotka eivät tunnu ymmärtävän edes että moottori öljy pitää joskus vaihtaa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #163 : 16.12.2012, 13:37:08 »
Tuskin on kaakit tallella 20 vuoden ajon jälkeen. Kaakkeja katoaa vuotavaan kanteen ja alakertaan. Ihan voittajakombinaatio ei ole laittaa väljän alakerran päälle tiivistä kantta. Jos alakerran remppaa, niin kohteeksi kannattaa valita B230.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa möhkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #164 : 16.12.2012, 17:06:56 »
Tuskin on kaakit tallella 20 vuoden ajon jälkeen. Kaakkeja katoaa vuotavaan kanteen ja alakertaan. Ihan voittajakombinaatio ei ole laittaa väljän alakerran päälle tiivistä kantta. Jos alakerran remppaa, niin kohteeksi kannattaa valita B230.


Saattaahan se alakerta jossain vaiheessa vaihtua mutta myöhemmin. Täytyy etsiä sopiva aihio ja pistää alakerta `ùuden``veroiseksi.
Ideahan mulla on juurikin siinä että mitkään nämä ``viritykset``ei mene hukkaan koska tosiaan voi sitten vaihtaa alakerran joskus ja sitten pomppaakin tehot jo ihan eri luokkaan  :P

Autolla on tarkoitus päristellä vuosia. Mittarissa nyt alle 300 tuhatta joten ei pitäs olla ihan lopussa vielä  :)

 

KL-varaosat  Race.fi