Kulkukoira  Proturbo

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198097 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #165 : 16.12.2012, 23:25:30 »

Saattaahan se alakerta jossain vaiheessa vaihtua mutta myöhemmin. Täytyy etsiä sopiva aihio ja pistää alakerta `ùuden``veroiseksi.
Ideahan mulla on juurikin siinä että mitkään nämä ``viritykset``ei mene hukkaan koska tosiaan voi sitten vaihtaa alakerran joskus ja sitten pomppaakin tehot jo ihan eri luokkaan  :P

Autolla on tarkoitus päristellä vuosia. Mittarissa nyt alle 300 tuhatta joten ei pitäs olla ihan lopussa vielä  :)
jos vuosia meinaat huristella, niin ehdottomasti suoraan se b230

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #166 : 17.12.2012, 11:55:14 »
B200 vaparivirittäminen on kuolleen hevosen piiskaamista. Ja viittaan ilmaisussani amerikkalaiseen sanontaan, enkä kehenkään foorumilaiseen.

Miten niin? Ei tuo ole millään tavalla huonompi viritysaihio, kuin vaikkapa B230. Paitsi tietysti kuutiomäärältään :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #167 : 17.12.2012, 12:08:20 »
Miten niin? Ei tuo ole millään tavalla huonompi viritysaihio, kuin vaikkapa B230. Paitsi tietysti kuutiomäärältään :)

Ni siinähä sä jo itekki kerrot miks se on huonompi
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #168 : 17.12.2012, 12:28:41 »
Tämä menee vähän etuveto vs takaveto tai automaatti vs manuaali - kinasteluksi
Käykää ajamassa B200 ja B230 koneisia autoja. Näitä on suomi pullollaan
Vakionahan B200F ja B230F on laiskoja molemmat. Isolohko jaksaa vääntää edes vähän

Sit kun ruvetaan laittamaan saastenokan tilalle edes jotain vakionokkaa niin B230 vie pidemmän korren
Siinä ei auta sipsitty kansi, vapaavirtaus suodatin tai pellisarja. Mikään ei korvaa kuutiotuumia
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #169 : 17.12.2012, 12:41:31 »
Tämä menee vähän etuveto vs takaveto tai automaatti vs manuaali - kinasteluksi
Käykää ajamassa B200 ja B230 koneisia autoja. Näitä on suomi pullollaan
Vakionahan B200F ja B230F on laiskoja molemmat. Isolohko jaksaa vääntää edes vähän

Sit kun ruvetaan laittamaan saastenokan tilalle edes jotain vakionokkaa niin B230 vie pidemmän korren
Siinä ei auta sipsitty kansi, vapaavirtaus suodatin tai pellisarja. Mikään ei korvaa kuutiotuumia

Toisaalta hipo B200 viritys sisältää pentan kammen jolla saadaan tilavuus 2140cc sopivilla männillä,
ollaan jo puolmatkassa islohkoon  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #170 : 17.12.2012, 12:54:03 »
Miten niin? Ei tuo ole millään tavalla huonompi viritysaihio, kuin vaikkapa B230. Paitsi tietysti kuutiomäärältään :)

Volvon kannen halkaisija on jotain 93 mm. B200 poraukseltaan 89 mm. B230 96 mm. Tuolla on aika iso vaikutus siihen miten kansi reagoi venttiilien suurentamiseen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa möhkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #171 : 17.12.2012, 13:58:01 »
Volvon kannen halkaisija on jotain 93 mm. B200 poraukseltaan 89 mm. B230 96 mm. Tuolla on aika iso vaikutus siihen miten kansi reagoi venttiilien suurentamiseen.


Kun rakennellaan käyttö-autoa niin tarkoitus on pitää bensan kulutus normaalissa mielellään se sais hiukan laskea joten ei tässä nyt ruveta venttiileitä isompiin vaihtamaan.

Kyllähän melkein kaikki nyt osaa maksimi tehot koneesta repiä mutta kun koitetaan saada lisää vääntöä 1000-3500 kierrosalueella ja mahdollisesti auto liikkumaan 100km/tunnissa hiukan pienemmillä kierroksilla niin täytyy vähän enemmän harkita mitä tekee.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #172 : 17.12.2012, 14:07:15 »
Kyllähän melkein kaikki nyt osaa maksimi tehot koneesta repiä mutta kun koitetaan saada lisää vääntöä 1000-3500 kierrosalueella ja mahdollisesti auto liikkumaan 100km/tunnissa hiukan pienemmillä kierroksilla niin täytyy vähän enemmän harkita mitä tekee.
Vaihtaa sen isolohkon sinne.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Joikale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #173 : 17.12.2012, 14:27:48 »

 ja mahdollisesti auto liikkumaan 100km/tunnissa hiukan pienemmillä kierroksilla niin täytyy vähän enemmän harkita mitä tekee.

Miten se konetta vaihtamalla pienemmillä kierroksilla menisi?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #174 : 17.12.2012, 16:10:16 »
Vääntö saadaan juurikin 230 lohkolla. Kierroksia jos alemmas halutaan, niin meneekin jo perävälityksen vaihtamiseksi.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #175 : 17.12.2012, 17:04:40 »
kuutiotuumia tulee kuitenkin reilu 15% lisää

Poissa möhkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #176 : 17.12.2012, 17:05:01 »
Vääntö saadaan juurikin 230 lohkolla. Kierroksia jos alemmas halutaan, niin meneekin jo perävälityksen vaihtamiseksi.

Sanoin tossa aikaisemmin jo että on tarkoitus hankkia 17 tuuman vanteet ja siihen sitten oikeanlaiset renkaat päälle. Renkaiden halkaisijan muuttaminen on helpompaa/halvempaa kun uuden perän hankinta, kunnostus ja vaihto.

Käyttö-autoa kun ei voi tallissa pitää viikkoa vaan maksimissaan yhden päivän poissa ajosta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #177 : 17.12.2012, 17:08:54 »
Sanoin tossa aikaisemmin jo että on tarkoitus hankkia 17 tuuman vanteet ja siihen sitten oikeanlaiset renkaat päälle. Renkaiden halkaisijan muuttaminen on helpompaa/halvempaa kun uuden perän hankinta, kunnostus ja vaihto.

Käyttö-autoa kun ei voi tallissa pitää viikkoa vaan maksimissaan yhden päivän poissa ajosta.
koneen nyt swappaa kevyesti viikonlopussa, tuossa nyt ei tartte tehdä edes muutoksia  pakoputkeen tai imusarjaan..
Saat painaa mäkiin kaasun pohjaan, kun painavaan koriin lyödään pidempi kokonais välitys ja vaikka kaks kaveria istumaan kyytiin.

Taitaa kulutuskin tippua pelkän isolohkon asennuksella juuri tuosta syystä
« Viimeksi muokattu: 17.12.2012, 17:16:07 kirjoittanut Ari E »

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #178 : 17.12.2012, 17:24:57 »
Hengetön pikku alakerta + 17" pyörät.. eipä taida paljoo kulutukset laskea. Vaihda nyt ihmeessä se B230 kone sinne nokalle äläkä tuhlaa rahojasi pikku koneeseen. Tai miksi edes kyselet täällä yhtään mitään, kun olet jo päättänyt mitä teet autollesi?

Poissa möhkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #179 : 17.12.2012, 17:35:13 »
Hengetön pikku alakerta + 17" pyörät.. eipä taida paljoo kulutukset laskea. Vaihda nyt ihmeessä se B230 kone sinne nokalle äläkä tuhlaa rahojasi pikku koneeseen. Tai miksi edes kyselet täällä yhtään mitään, kun olet jo päättänyt mitä teet autollesi?

En kai mä muuta ole kysellykään kun A-nokkaa.

Mielestäni oma ``virittämiseni``liittyy otsikkoon aikalailla.

Nyt voisin kyllä esittää kymysyksen.

Tehonmittaus onko minkä hintasta ja onko tiedossa tampereen läheisyydessä paikkaa missä voisi käydä kyselemässä. Olisi hieno käydä mittaamassa auton tehot tässä kunnossa ja tehot kun virityksiä tehdy. Nimen omaan tehot pyöriltä kiinnostaa.

 

Ateho  Elekma