Samppasport  Futurez

Kokemuksia KL-Racing 8V nokista?

  • 1 Vastauksia
  • 5338 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Egez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Kokemuksia KL-Racing 8V nokista?
« : 27.05.2017, 23:04:18 »
Näkyi olevan melkolailla edullisia nokkia olevan tuolla myynnissä, mikähän noista oisi sopiva vähän tehokkaampaan turbokäyttöautoon? Pitäisi vielä saada päästöistä läpi. Onko kellään kokemuksia näistä KLlän nokista?
« Viimeksi muokattu: 29.05.2017, 06:52:05 kirjoittanut Egez »
245 1992 SE Polar - paalattu
245 1993 GL - Harraste
745 1990 GL - paalattu
945 1998 Classic - myyty

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kokemuksia KL-Racing 8V nokista?
« Vastaus #1 : 29.05.2017, 10:31:54 »
kokemuksia ei ole, mutta aika suoraanhan saa osviittaa noista info-teksteistä:

t1-->hyvä päivittäiseen ajoon ja pienemmän kokoluokan ahtimille, ahtaa alhaalta, tyhjäkäynti hyvä. Lashcapit tarvitsee ja suosittelevat 2mm
t2-->isommalle turbolle ja korotetulle ahtopaineelle sopiva, ok tyhjäkäynti ja alapää. tarvitsee lashcapit, 2,5mm suosittelevat
t3-->enemmän nostoa vrt. t2 ja sen myötä tyhjäkäynti jo heikompaa, sopii korkeampiviritteisiin moottoreihin säädettävällä m.ohjauksella 3mm lashcapit
s/t4-->sopii vapari katurasseihin, myös turboihin isolla ahtimella ja säädettävällä m.ohjauksella, tähän myös 3mm lashcapit
s/t5-->on käytännössä täysin kilpakäyttöön, vapareissa mm ralliin, ahdetuissa kiihdyttelyyn. tarvitsee n.4mm lashcapit

omista kokemuksista tuo t3 kuulostaa olevan samaa luokkaa kuin Fordin OHC-koneissa piperin 134-nokka, eli alkaa tyhjäkäyntiin jo vaikuttaa, kun setuppina on ahdin (n.650hp), ms1v2.2, 1000cc sumut (autolla on penkitelty n. 450-500hp). Edellämainittujen seurauksena täytyy sitten jo erikseen päästöjen kanssa vähän kikkailla ainakin ilman kattia. (ensimmäisellä, miedommalla kokoonpanolla jo suositteli katsuri katin asennusta)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Proturbo  Autodiagnoosi