Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tehot hukassa, vikakoodit: ECM-6440, ECM-4000, ECM-6800, ECM-644A

  • 7 Vastauksia
  • 1003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Danu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Alunperin antoi vikakoodeja: ecm-644A ja ecm-260a. Vaihdoin vvt-pyörän (vanha oli jousikuormitteinen, mutta uusi ei), solenoidin ja anturin.
Edelleen antoi samoja vikakoodeja.
Seuraavaksi tarkistin imuvuodot savukoneella ja niitä löytyi. Kaasuläpälle menevä putki oli halki ja ilmansuodattimelta turbolle menevä putki oli halki. Uusin ne ja auto toimi normaalisti, päivän ajan. Auto rupesi käymään huonosti ja vilautteli moottorin vikavaloa, joten luin vikakoodit. Sytytyskatkoksesta 5 pytyllä antoi koodin. Vaihdoin kaikki tulpat ja 5 pytyn puolan ja auto kävi normaalisti, mutta tehoja ei ollut. Luin vikakoodit ja antoi jo otsikossakin mainitut koodit.
Eli mistä lähden vikaa seuraavaksi etsimään?

Auto on s60 t5
Polttoainepaineet mittasin kiskon päästä ja antoi 55psi.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5093
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Ootko ny varma siitä vvt pyörästä? Ei kai sinne voi säveltää mitä vaan.

Kovasti tulee koodia, ainakin koodi tcv venttiilistä joka olis viallinen vaikuttaa melkostalailla tehoihin.
Sitten tuo koodi evap venttiilistä, hyvä kai sekin kunnossa olis olla.

Tuo 3.8 bar bensanpaine pitäis riittää.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Danu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
VVT-pyörästä en ole varma, mutta varaosanumeron perusteella oli ainoa tarvikeosa (ina) mikä löytyi.

Unohdin mainita, että oon kokeillut myös uudella tcv-venttiilillä, mutta ei ollut vaikutusta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Onhan pakonokka varmasti oikeassa asennossa? Eli asennuksen jälkeen kone on pyöritetty ympäri ja katsottu että nokka jää heti samaan linjaan ventiilikopan sauman kanssa? Oletko katsonut testerillä livedatasta mitä auto pyytää VVT:ltä ja missä asennossa nokka oikeasti menee. Molemmat arvot on asteina.

Olikohan muuten VVT-solenoidi ja TCV saman sulakkeen takana?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5093
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Olikohan muuten VVT-solenoidi ja TCV saman sulakkeen takana?
Joo ja evap venttiili kans. Sehän selittäis mekein kaikki koodit! :o

Sulake 5 konehuoneessa..?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Danu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Pakonokan asento tarkistettu asennuksen yhteydessä konetta pyörittämällä. Omalla testerillä ei näy livedataa vvt:stä.

5 sulake sieltä oli palanut. En tajua miten oon sulakkeet unohtanut tarkistaa  :-[
Vaihdoin sulakkeen ja kävin koeajolla, sulake paloi heti.

Nyt on ainakin tietää selvästi mistä vikaa etsii.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5093
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Joo, katopa se vvt:n johto mikä lähtee solkulta kun siihen myydään oikeen erikseen korjausosana johdonpätkää missä liitin valmiina minkä saa lykättyä sinne töpseliin vanhan tilalle.

On vissiin herkässä paikassa hiertyyn ja vetäsee siitä kanteen ja maihin. ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Danu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Tutkin vvt solenoidin johdon ja näytti ehjältä. Niinpä kokeilin ottaa johdon irti solenoidilta ja ei enää sulake palanut. Eikä antanut enää vikakoodiakaan muualta kuin vvt solenoidilta.
Eli uusi solenoidi on todennäköisesti viallinen.  ???

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo