Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kulmiksen taivaspaikka

  • 1078 Vastauksia
  • 136820 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #885 : 02.01.2024, 08:27:03 »
Kiitti :)

käsittämättömän hienoa tekemistä, aina vain jaksaa haltioitua jonkin yksittäisen osan koko prosessista P>

Onko mitään käsitystä esim. tämän osan kohdalta kuinka paljon mennyt tunteja tähän saakka? Jonkin ns. "vimpan päälle" näyttelyauton rakennuksesta haaveilevat osaisivat hahmottaa millaisesta aikamääreistä puhutaan. Aika monelta jää tajuamatta kuinka paljon tallissa saa viettää aikaa....

Tuohon hitsattu ja hiottu vaiheeseen meni ehkä kaksi tuntia ja siitä valmiiseen tuotteeseen about 4-5 tuntia lisää.


Taas kerran upeaa jälkeä  S*

Mikä on tuo pyöreä pidike tossa jyrsimen pöydässä vasemmassa kulmassa? Mitäs tuo kampi tossa y-liikkeen kammen vieressä tekee?

Pidike on teränpidintä varten. Helpompi vaihtaa terä ja kiristää mutteri, kun pidin pysyy paikallaan.

Kammella säädetään korkeutta. Tämähän ei ole ihan oikea jyrsin, että pöytä nousisi ja laskisi, vaan tämä on porajyrsin, jossa ylempi pylkkä liikkuu. Alunperin tämä kampi on koneen takana, ihan tosi hankalassa paikassa. Tein akselin pätkästä, parista laakeripukista ja Volvon jakopään osista kammelle siirtosarjan.



Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #886 : 02.01.2024, 08:58:32 »
Lainaus
Tein akselin pätkästä, parista laakeripukista ja Volvon jakopään osista kammelle siirtosarjan.
Tuskin ketään yllätti, että tämäkin rakennettu luovuudella. Hieman hymyilytti toi kommentti Volvon jakopään osista rakennettu. Eiköhän vielä D5 moottorin hehkuista rakennettu plasmaleikkuri tule näkemään päivänvalon  :D
On kyllä siistiä jälkeä toi kehikko, minkä oot kiillottanut.  -H-

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #887 : 02.01.2024, 19:52:18 »
Kyllä hyvälle näyttää O0. Tuo jyrsin se on kyllä aika lyömätön peli noissa metalli käsitöissä :pomo:

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #888 : 05.01.2024, 10:43:30 »
Ritilä olisi nyt valmis. Ensin leikkasin ja maalasin verkon ja sitten vielä reunaan  kumitiiviste.






Ja taas nämä samat murkulat liimauksen painona :D


Aika hyvä tuli :)





Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #889 : 05.01.2024, 15:51:41 »
Kuuluuko tallista koskaan riemun kiljahduksia, tai "tuli muuten v*tun hyvä!" -huutoja?  :D

Kerrassaan käsittämätöntä jälkeä koko laitos! P>
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #890 : 05.01.2024, 16:16:43 »
Kuuluuko tallista koskaan riemun kiljahduksia, tai "tuli muuten v*tun hyvä!" -huutoja?  :D

Kerrassaan käsittämätöntä jälkeä koko laitos! P>

Mä taidan olla sen verran introvertti, että ei niitä oikein riemun kiljahduksiksi voi sanoa, mutta kyllä muutaman kerran on itsekseen ääneen tullut todettua jotain tuollaista S*

 -H-

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #891 : 05.01.2024, 16:28:16 »


Aika hyvä tuli :)


Sanoisin että tosi hyvä tuli :)

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #892 : 05.01.2024, 21:50:07 »
Jos omistaa liikaa itsensä kehumisen lahjoja niin tällaista jälkeä ei synny. Näin se vaan on! Hienoa työtä ja viimeistelyä -H-

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #893 : 06.01.2024, 15:01:59 »
Tuskin ketään yllätti, että tämäkin rakennettu luovuudella. Hieman hymyilytti toi kommentti Volvon jakopään osista rakennettu. Eiköhän vielä D5 moottorin hehkuista rakennettu plasmaleikkuri tule näkemään päivänvalon  :D
On kyllä siistiä jälkeä toi kehikko, minkä oot kiillottanut.  -H-

Se on just kaiken tallitouhuilun suola, kun saa jostain vanhasta jätteestä tehtyä jotain muuta käyttökelpoista. Töissä ne jo nauraakin mulle, kun kerään kaikenlaista roinaa talteen. "Ottaako Rami, vai heitetäänkö roskiin" on tuttu fraasi ;D


Kyllä hyvälle näyttää O0. Tuo jyrsin se on kyllä aika lyömätön peli noissa metalli käsitöissä :pomo:

Joo on hyvä. Kunnollinen jyrsin olisi tietysti vielä parempi, mutta ne vie niin pirusti tilaa, että siksi tämä nykyinen on oikein passeli mun hommiin.


Jos omistaa liikaa itsensä kehumisen lahjoja niin tällaista jälkeä ei synny. Näin se vaan on! Hienoa työtä ja viimeistelyä -H-

Kiitos  :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #894 : 09.01.2024, 19:38:28 »
Pitkään mieltä askarruttaneet vannekehätkin meni tänään paikalleen. Ne ovat siis syystä, tai toisesta liian löysät näihin vanteisiin. Ostin rautakaupasta sellaista muovista liimattavaa kulmalistaa, minkä halkaisin ja liimasin vanteen reunaan tilkkeeksi. Eipähän naarmuunnu vanteesta maalitkaan, kun on muovi välissä :)











Ulkopuoli on nyt lavan sisuksia lukuun ottamatta valmis ja sen kunniaksi pienä pätkä filmiä :D

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #895 : 09.01.2024, 19:46:11 »
Ai s**tana tuo rengastus on kaunis. :smitten:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5069
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #896 : 09.01.2024, 22:26:48 »
No joo, kyllähän sitä ny kattelee...
No hianohan se on ja video hyvä. Musiikki oli mulle vähän liikaa mut ei se nyt autoo pilannu.
Täydellisyyttä kun haet niin renkaan keltanen täplä ei oo venttiilin kohdalla kun se on kevyin kohta renkaasta. *karkuun-> tai näin ainakin oon ymmärtäny. :idiot2:
                                                              Hyvä        P>     se on
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #897 : 10.01.2024, 12:21:42 »
Ai s**tana tuo rengastus on kaunis. :smitten:

Kiitos. Tuli kyllä roimasti lisää ilmettä noilla kehillä.


No joo, kyllähän sitä ny kattelee...
No hianohan se on ja video hyvä. Musiikki oli mulle vähän liikaa mut ei se nyt autoo pilannu.
Täydellisyyttä kun haet niin renkaan keltanen täplä ei oo venttiilin kohdalla kun se on kevyin kohta renkaasta. *karkuun-> tai näin ainakin oon ymmärtäny. :idiot2:
                                                              Hyvä        P>     se on

Pitää hinkata se täplä joka tapauksessa pois. Hyvä kun huomautit O0

Wayne Carinin auto-ohjelmissa se laittoi aina kapean hopeisen raidan renkaan kylkee tällaisiin vanhoihin autoihin. Joku sellainen, tai muun värinen voisi olla ihan hauska yksityiskohta.

Lavan pohjan ajatuksin alkaa selkenemään. Idea on valmiina ja materiaalit tilattu  :nälkä:

Toki niiden lavan sivuseinien kiinnitys vielä askarruttaa. Tulisi tosi siisti, kun laittaisi kaksipuolisella teipillä, mutta jos ne joskus pitää saada irti, niin ne pellit menee kyllä ihan mutkalle.

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #898 : 10.01.2024, 17:20:12 »
Toki niiden lavan sivuseinien kiinnitys vielä askarruttaa. Tulisi tosi siisti, kun laittaisi kaksipuolisella teipillä, mutta jos ne joskus pitää saada irti, niin ne pellit menee kyllä ihan mutkalle.

Oletko ajatellut soveltuisiko  tuon kaksipuoleisen teipin sijaan dual-lock/velcro tarra?

Vanteisiin tuli kyllä hienosti ilmettä nuilla lipoilla, on se kyllä hieno O0

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #899 : 10.01.2024, 17:51:04 »
Toki niiden lavan sivuseinien kiinnitys vielä askarruttaa. Tulisi tosi siisti, kun laittaisi kaksipuolisella teipillä, mutta jos ne joskus pitää saada irti, niin ne pellit menee kyllä ihan mutkalle.

Oletko ajatellut soveltuisiko  tuon kaksipuoleisen teipin sijaan dual-lock/velcro tarra?

Vanteisiin tuli kyllä hienosti ilmettä nuilla lipoilla, on se kyllä hieno O0
Tarranauhaa itsekin meinasin ehdottaa, mutta ajattelin et mua pidettäis hulluna kun tollasia ehdottelisin. Onneksi joku toinen kerkes ensiksi.
Itse tykästynyt magneetteihin, et olisiko sellasilla mahdollista toi kiinnitys hoitaa?

 

KL-varaosat  Race.fi