Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1069336 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2805 : 30.03.2020, 21:32:14 »
Ennen vanhaan kaikki jarruihin , ohjaukseen ja ripustuksiin liittyvät pultit kiristettiin niin tiukalle kuin jaksaa, että varmasti pysyy.

Sen takia niissä vanhoissa autoissa on aina kaikki rikki, kun joku tero petteri vähän näyttänyt miten 6m varrella pysyy rengas varmasti kiinni.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2806 : 30.03.2020, 23:25:52 »
Sen takia niissä vanhoissa autoissa on aina kaikki rikki, kun joku tero petteri vähän näyttänyt miten 6m varrella pysyy rengas varmasti kiinni.  :D
No ei tuo nyt mihinkään tuommoiseen liity. :D :D :D. Tarkistapas vaikka lähimmältä korjaamolta, että laittavatko jarruihin liittyvät pultit momenttiavaimella vai laittavatko "hauiksella" kunnolla kiinni.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2807 : 30.03.2020, 23:42:44 »
Paljonko lie oikea momentti vetarin pulteille?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2808 : 31.03.2020, 09:29:15 »
Paljonko lie oikea momentti vetarin pulteille?

Pikkuräikällä "rannemomentti" ei mee paljoa pieleen.

Tässä vertailuna V70N ko pultin kiristys

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=34546.0

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2809 : 31.03.2020, 23:30:09 »
Paljonko lie oikea momentti vetarin pulteille?
35 Nm näyttää olevan se kireys. Pitää kai  seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä takoa reippaasti tuurnalla pultin päähän ja sitten kokeilla sillä 35 Nm momentilla, niin ei se ainakaan mitään haittaisi. Jos pultti kiertyy , se olisi sitten varmaan kannattava homma. Jos ei kierry , sitten kaikki pitäisi olla kunnossa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2810 : 01.04.2020, 08:58:26 »
35 Nm näyttää olevan se kireys. Pitää kai  seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä takoa reippaasti tuurnalla pultin päähän ja sitten kokeilla sillä 35 Nm momentilla, niin ei se ainakaan mitään haittaisi. Jos pultti kiertyy , se olisi sitten varmaan kannattava homma. Jos ei kierry , sitten kaikki pitäisi olla kunnossa.
35 Nm on melkein sormitiukkuudessa. Miten pieni pultti siinä oikein on, M8? Vetarin pultit ovat yleensä ns. venyviä pultteja, jotka pitäisi aina uusia, jos kerran avataan. Tahtoo sanoa, että uudelleen kiristyksessä saattaa katketa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2811 : 01.04.2020, 13:28:59 »
Onko kukaan vielä laittanut hybridiin -14 vetokoukkua? Oisko tietoa mikä siihen sopii? 30791002 vai 31359557?

Brink taitaa olla alkuperäinen valmistaja, mutta lähinnä tuo Volvo varaosanumero kiinnostaa siihen hybridiin.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2020, 14:18:01 kirjoittanut janhon »

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2812 : 01.04.2020, 13:37:59 »




Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2813 : 01.04.2020, 16:13:04 »
Paljonko lie oikea momentti vetarin pulteille?

Ulkomuistista 35nm ja 90astetta uudella pultilla. Huom. muistelisin
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Volutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2814 : 01.04.2020, 19:26:54 »
Tietääkö kukaan oem-avainkuorten yhteensopivuudesta /olemassaolosta? Ilmeisesti ainakaan nämä Bilian myymät eivät näin vanhaan malliin käy: https://verkkokauppa.bilia.fi/Avaimen-kuori-musta

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2815 : 17.04.2020, 22:09:41 »
Kirjotellaas viimeset koettelemukset tämän auton parissa.

Helmikuussa yks kaunis aamu auto ei ollut ladannut ja laturin pää vilkutti punaista. Vitutuskäyrä nousi tappiinsa välittömästi koska laturi näytti komiasti vihriää joten oletin auton päästä menneen jonkun todella halvan osan.. Toisella piuhalla testaus ja ei muutosta. Ei muuta kun hollannin foorumeille ja translate to english käyttöön. Muutama threadi myöhemmin olin varma että OBC on todellakin paskana ja näinhän se oli. Sinisen hinta osineen töineen 2300 euroa josta osan hintaa 1700 euroa. Kuka helvetti nää hinnottelee? Ja Suomessa taas yllättäen tonnin kalliimpi kun Hollannissa...

Myyjäliike tuli vastaan puolet. Volvoa kysyttiin talkoisiin mukaan ja sieltä tuli selkeä EI mitä osasin kyllä odottaakin. En hyväksynyt tätä pureskelematta ja kysyin kuluttajaneuvonnasta suositusta joka oli liikkeen kanssa 50/50 + minulle aiheutuneet muut kulut liikkeen maksettavaksi. Volvoa ei sitäkään kautta mukaan saa joten eipähän paljoa asiaa muuttanut. Hieman edullisemmin sain vaihdon paikalliselta Volvomestarilta joten auto vietiin sinne. Vaihtoivat samana päivänä siellä minun autoni lisäksi myös toiseen autoon saman osan joten sinäkin päivänä Volvon varaosapuoli teki hienosti tiliä kahden kuluttajan kustannuksella. Tässäkin tapauksessa tätä rikkinäistä osaa ei saa itselleen vaan se lähtee volvolle korjaukseen jolloin siihen todennäköisesti vaihdetaan komponenttia piirilevylle maksimissaan kymmenien eurojen arvosta ja ei muuta kun takasin kiertoon 1700 eurolla. Ei voi muuta sanoa kun että ei muoviämpäri mitä touhua. Takeita tämän osan pitkäikäisyydestä ei ole kun näitä on Hollannissa pamahdellut aikanaan lähes uusista (jopa 15 tkm ajetuista) autoista yhtäkkiä mykäksi. Tokihan tälläkin on vuoden osatakuu, mutta tuskin se vuoden aikana meneekään uudestaan mutta entäs  kahden vuoden?

Jos tämän automallin ostamista harkitsevat tämän lukevat niin harkitkaa tarkkaan. On hieno auto ja paljon varusteita hintaisekseen. Tällä pääsee myös sopivalla ajoprofiililla todella pienillä ajokustannuksilla, mutta varautukaa siihen että saattaa aika nopeasti pamahtaa 1-5 tuhannen euron remontit eteen. Ja tuohon sisältyy vasta OBC, kompura ja ISG jos Volvo ei osallistu mihinkään kustannuksiin. On muutakin peruskauraa mitä saattaa mennä, mutta nuo ovat ne mitä useimmiten menee auton sähköpuolelta. Onhan myös mahdollista että kohdalle ei osu mitään, mutta kyllä se on aika epätodennäköistä näiden kanssa.. Akustoja näistä ei ole niin paljoa mennyt että sitä laskisin riskiksi. Typerää tässä on se, että vaikka nyt omaan autoon on uutta osaa vaihdettu niin takeita niiden pitkäikäisyydestä ei ole varsinkaan kompuran osalta.

Harkitsin auton kiertoon laittamista tosissani, mutta tulin siihen johtopäätökseen että en tätä kuitenkaan vaihda. Ehkäpä tällä pitkässä juoksussa säästää sähköllä ajaessa sen verran mitä näihin palikoiden vaihtoihin menee rahaa.

Mitä enemmän markkinoilla oleviin autoihin perehtyy sitä paskempia niistä omissa silmissä tulee. Vähän jo innostuin Mazda 6 farkusta Skyactiv-D koneella ja sitten menin googletteleen kyseisen motin luotettavuutta ja aika nopeasti muodostin kuvan että ei kiitos sitten kumminkaan. Vaihdattelen mieluummin ylihinnoiteltuja piirilevyjä kun koko mottia. :D
V60 D6 -14

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2816 : 19.04.2020, 18:43:52 »
Kirjotellaas viimeset koettelemukset tämän auton parissa.

Helmikuussa yks kaunis aamu auto ei ollut ladannut ja laturin pää vilkutti punaista. Vitutuskäyrä nousi tappiinsa välittömästi koska laturi näytti komiasti vihriää joten oletin auton päästä menneen jonkun todella halvan osan.. Toisella piuhalla testaus ja ei muutosta. Ei muuta kun hollannin foorumeille ja translate to english käyttöön. Muutama threadi myöhemmin olin varma että OBC on todellakin paskana ja näinhän se oli. Sinisen hinta osineen töineen 2300 euroa josta osan hintaa 1700 euroa. Kuka helvetti nää hinnottelee? Ja Suomessa taas yllättäen tonnin kalliimpi kun Hollannissa...

Myyjäliike tuli vastaan puolet. Volvoa kysyttiin talkoisiin mukaan ja sieltä tuli selkeä EI mitä osasin kyllä odottaakin. En hyväksynyt tätä pureskelematta ja kysyin kuluttajaneuvonnasta suositusta joka oli liikkeen kanssa 50/50 + minulle aiheutuneet muut kulut liikkeen maksettavaksi. Volvoa ei sitäkään kautta mukaan saa joten eipähän paljoa asiaa muuttanut. Hieman edullisemmin sain vaihdon paikalliselta Volvomestarilta joten auto vietiin sinne. Vaihtoivat samana päivänä siellä minun autoni lisäksi myös toiseen autoon saman osan joten sinäkin päivänä Volvon varaosapuoli teki hienosti tiliä kahden kuluttajan kustannuksella. Tässäkin tapauksessa tätä rikkinäistä osaa ei saa itselleen vaan se lähtee volvolle korjaukseen jolloin siihen todennäköisesti vaihdetaan komponenttia piirilevylle maksimissaan kymmenien eurojen arvosta ja ei muuta kun takasin kiertoon 1700 eurolla. Ei voi muuta sanoa kun että ei muoviämpäri mitä touhua. Takeita tämän osan pitkäikäisyydestä ei ole kun näitä on Hollannissa pamahdellut aikanaan lähes uusista (jopa 15 tkm ajetuista) autoista yhtäkkiä mykäksi. Tokihan tälläkin on vuoden osatakuu, mutta tuskin se vuoden aikana meneekään uudestaan mutta entäs  kahden vuoden?

Jos tämän automallin ostamista harkitsevat tämän lukevat niin harkitkaa tarkkaan. On hieno auto ja paljon varusteita hintaisekseen. Tällä pääsee myös sopivalla ajoprofiililla todella pienillä ajokustannuksilla, mutta varautukaa siihen että saattaa aika nopeasti pamahtaa 1-5 tuhannen euron remontit eteen. Ja tuohon sisältyy vasta OBC, kompura ja ISG jos Volvo ei osallistu mihinkään kustannuksiin. On muutakin peruskauraa mitä saattaa mennä, mutta nuo ovat ne mitä useimmiten menee auton sähköpuolelta. Onhan myös mahdollista että kohdalle ei osu mitään, mutta kyllä se on aika epätodennäköistä näiden kanssa.. Akustoja näistä ei ole niin paljoa mennyt että sitä laskisin riskiksi. Typerää tässä on se, että vaikka nyt omaan autoon on uutta osaa vaihdettu niin takeita niiden pitkäikäisyydestä ei ole varsinkaan kompuran osalta.

Harkitsin auton kiertoon laittamista tosissani, mutta tulin siihen johtopäätökseen että en tätä kuitenkaan vaihda. Ehkäpä tällä pitkässä juoksussa säästää sähköllä ajaessa sen verran mitä näihin palikoiden vaihtoihin menee rahaa.

Mitä enemmän markkinoilla oleviin autoihin perehtyy sitä paskempia niistä omissa silmissä tulee. Vähän jo innostuin Mazda 6 farkusta Skyactiv-D koneella ja sitten menin googletteleen kyseisen motin luotettavuutta ja aika nopeasti muodostin kuvan että ei kiitos sitten kumminkaan. Vaihdattelen mieluummin ylihinnoiteltuja piirilevyjä kun koko mottia. :D

Omaan en ole vaihtanut kuin kompressorin, ovien johtosarjat, kauko-ohjaimen boxin katosta ja kuluvia osia. Autolla olen nyt ajellut 60 tkm ja koronna vei multa ajokilometrit ainakin pariksi kuukaudeksi. Mystinen jarruvika autoon iski, mutta se oikeni jarrupolkimessa olevan liittimen irroittamisella ja kontaktisprayllä. Merkkihuolto olisi vaihtanut mokkulan ja siihen liittyvän johtosarjan noin 2000 €:lla. Mokkula ja johtosarja on jostain syystä vaihtunut ja puoli autoa olis pitänyt purkaa vaihtotyössä. Onneksi avasin liittimen ja korjasin itse.

Auto on hyvä ja on menossa vaihtoon kilometrien vuoksi. Vaihtoehtona yllätys yllätys on joko V90 tai vähemmän ajettu D5 twin engine.... Mä pidän tästä autosta ja sigle engine diesel ei tunnu enää järkevälle vaihtoehdolle. Se on nyt fifti-sixti kumpaan päädyn.

edit: Pihassa pitää olla yksi vanhempi Toyota Corolla ilman turboa, että saa haettua varaosia....
« Viimeksi muokattu: 19.04.2020, 18:45:46 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2817 : 22.04.2020, 20:14:55 »
Onko jotain uusia toimenpiteitä keksitty kompuran vaihtoon viime päivinä/viikkoina? https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11293170
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2818 : 22.04.2020, 20:20:56 »
Onko jotain uusia toimenpiteitä keksitty kompuran vaihtoon viime päivinä/viikkoina? https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11293170
Pahempi kauneusvirhe kuin hinausluukku, oli puuttuva takalasin pyyhin ???. Tuossa oli myös harvinainen Android näyttö. Siltä näytti yhdessä kuvassa jos oikein katsoin.

Edit: jos noihin on nyt jotain oikeasti keksitty että alkaa kestämään, D6 on hyvä ostos sen jälkeen. Hinnat todella halvat näiden ongelmien takia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2819 : 22.04.2020, 21:54:30 »
Onko jotain uusia toimenpiteitä keksitty kompuran vaihtoon viime päivinä/viikkoina? https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11293170

Viime vuoden puolella jo osasivat hollannissa ja silloin eivät tienneet Suomessa siitä mitään kun koitin kysyä samalla kun omani meni kompuran vaihtoon. Suomeen tämä rantautui sitten ilmeisesti nyt.
V60 D6 -14

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo