Autodiagnoosi  Carcom Oy

940SE b230fb turbo

  • 146 Vastauksia
  • 48027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #105 : 13.09.2015, 12:09:44 »
Eilen vaihdoin pyörien väliin tulevan käsijarrunpätkän, kun vanha on ollu poikki jo pitemmän aikaa. Taka-akselin päälle tuleva vaijerin kiinnike oli toisesta korvastaan murtunut niin ostin motonetista tämmösen korjauspalikan



ihan näppärä juttu niin ei tarvinnut alkaa kiinnikettä mistään taikomaan. Laitoin tuon noin suurinpiirtein samalle paikalle ja samaan asentoon missä alkuperäinenkin oli.

Tossa vaan oli nuo kierteet niin pitkät että otti joustossa kiinni bensatankkiin  :tickedoff: sen ylimääräsen kierteen poisleikkaamalla selvisi siitä... olis vaan voinu kuvitella että merkkikohtaset, vaikkakin tarvikeosat, sopis muokkaamatta paikalleen...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

s73

  • Vieras
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #106 : 13.09.2015, 12:19:38 »
Eikö tuo kiinnike käy toiseen asentoon? ???
Omastakin ainakin sokka poikki, pitää tutkia mitä sille tekee.  :(

Tarvike sopii harvoin suoraan paikalleen, ainakin korin osissa  ja muutamissa muissa huomannut saman ongelman.  :-\

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #107 : 13.09.2015, 12:31:56 »
Eilen vaihdoin pyörien väliin tulevan käsijarrunpätkän, kun vanha on ollu poikki jo pitemmän aikaa. Taka-akselin päälle tuleva vaijerin kiinnike oli toisesta korvastaan murtunut niin ostin motonetista tämmösen korjauspalikan

(Kuva poistettu lainauksesta.)

ihan näppärä juttu niin ei tarvinnut alkaa kiinnikettä mistään taikomaan. Laitoin tuon noin suurinpiirtein samalle paikalle ja samaan asentoon missä alkuperäinenkin oli.

Tossa vaan oli nuo kierteet niin pitkät että otti joustossa kiinni bensatankkiin  :tickedoff: sen ylimääräsen kierteen poisleikkaamalla selvisi siitä... olis vaan voinu kuvitella että merkkikohtaset, vaikkakin tarvikeosat, sopis muokkaamatta paikalleen...
Mulla kävi tuuri kun tuossa omassa ysissä oli tuosta linkusta toinen lenkki vaan heikossa hapessa, akselissa kiinni oleva ihan kunnossa. Eli ei tarvi laittaa kuin linkku ja se tappi sokkineen.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #108 : 13.09.2015, 12:46:38 »
Mulla otti myös tankkiin kiinni tuo mutta kääntämällä toisinpäin se niin ei ottanu enää.  ;)

http://s1358.photobucket.com/user/P11S1/media/745/WP_20150526_18_17_54_Pro_zpsosnwqt5e.jpg.html
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #109 : 13.09.2015, 18:27:59 »
Kääntäminen kävi mielesssä ja sehän olis se siistein ratkasu ollut. Totesin vaan että pääsee helpoimmalla kun päät katkasee  :D
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #110 : 14.10.2015, 20:01:24 »
Pikku päivitys

Etupäähän vaihdoin purkuvolvosta käytännössä koko etupyöräntuennan kun oli uudehkot puslat ja jämäkämmät iskarit. Jouset pysyi samoina madallusjousina. Muuten auto on toiminut ilman moittimista nykiminen on kiusannut jo mulle tulosta asti... Sen jälkeen on vaihdettu tulpat, ilmanputsari, moottorinohjauksen lastut, tarkistettu virranjakaja, suuttimet vaihdettu yms. ilman vaikutusta... olisko bensapuolen ongelmaa? pumppu tai suodatin?

Tänään käyty myös penkissä:

 176hv 271nm 0,5bar

Mitattiin myös fk:n kellolla mutta ahdot ei pysynyt 0,3 baarissa...

180hv 250nm 0,42bar

Tehoa siis vähemmän 0,08bar isommalla paineella  :idiot2: voi johtua ihan siitä että molemmilla paineilla vetoja otettiin vain yhdet. Tai sitten pakopaine alkaa jo noilla tietämillä kiusaamaan...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #111 : 16.10.2015, 10:15:12 »
Puristuksia enemmän ja virtaavampi kansi kuin orkkis turbokoneissa joten paljon mahdollista että pakopainekin kiusaa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #112 : 16.10.2015, 11:26:58 »
Puristuksia enemmän ja virtaavampi kansi kuin orkkis turbokoneissa joten paljon mahdollista että pakopainekin kiusaa.

Katsotaan jos tähän saadaan jotain helpotusta  ;)

Hetki sitten kotiuduttu hyväksytystä muutos- ja määräaikaiskatsastuksesta  ELK
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #113 : 28.11.2015, 01:21:38 »
Pikku päivitystä

400 000km paukahti rikki jo jokin aika sitten, tarkemmin nyt taitaa lähennellä jo 401 000. Vähän tylsä vehje kun ei vieläkään o tarvinnu ku tankata..

No penkityksen jälkeen on vähän jtn pientä piristystä:
takavaimennin vaihtu vapaastivirtaavaan 2" pönttöön. Katin ohitusputkenkin tein mutten sitä oo saanut paikalleen myös turbon ~60mm keskipönttö ja akselinylitys löytys mutten ole saanut aikaseksi niitäkään laittaa  :-[

Tänään P11S1:n kanssa tempastiin kiinantuliaisahtomittari paikalleen. jtn 0,7bar tienoilla paineet oli. Nostettiin ne vielä sinne 0,9bar tuntumaan ja taas tuli liikettä lisää.

Putkiston jos sais aikaseks vaihdettua ja coolerikin olis varmaan syytä päivittää.. no hiljalleen käyttis muuttu joksikin muuksi mitä sen pitäisi olla  :buck2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #114 : 28.11.2015, 01:28:00 »
Kyyl se vaan hyvin kulki! Vähän oli hankalaa vaan tuo paineen tarkkailu mittarista...  ::) :D :3/4 jättää sen:
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #115 : 22.12.2015, 15:55:49 »
Kiinalaismittari on tämännäkönen "dragon gauge"  :2funny:. Näyttää erehdyttävästi suomessa tunnetulta autogaugen mittarilta..



Laatu mittarista oikein huokui kun mittari näytti reilua -0,2baria "lepotilassa"... No purin mittarin ja "kalibroin" hammastusta muuttamalla viisarin sojottamaan nollaa. Tämän jälkeen jossakin kohtaa teollisuusmittarilla testasin voiko tähän luottaa lainkaan ja kyllä molemmat mittarit näyttivät samaa lukemaa.

Kyyl se vaan hyvin kulki! Vähän oli hankalaa vaan tuo paineen tarkkailu mittarista...  ::) :D :3/4 jättää sen:

Tosiaan viisari reagoi paineeseen niin herkästi että viisari väpätti kiihdyttäessä niin että ahtopaineen seuraaminen oli vähintäänkin haastavaa... Multa löyty tällänen (suodatin?) jonka löin painemittarin letkuun ja väpätys täyskaasulla loppui.



Viisari kuitenkin väpättää jossain paineessa pitäen ärsyttävää sirinää  >:( Toivottavasti siihen jonkun ratkasun keksisi

Ahtopaineeksi varmistui ~0,8bar ja pian selkisi ettei vaparin kytkin enää isoilla vaihteilla kiihdyttämistä sietänyt... Tiputin paineen 0,6-0,7bar ja toistaiseksi kytkin vielä pitää. SRE asetelmaa ja m90 lootaa tähän oon kaavaillut mutta on tuo kytkimen hankintahinta sitä luokkaa että sillä edistäis tota varsinaista projektia jo kivasti...

Pieni kuvatus pimeessä niin ei näytä niin pahalta  ;)


Öljynsuodattimen siirtojalkakin löytys nyt. Tarttis vaan keksiä millä tuon suodattimen jenkan saa pois tuolta lohkosta  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #116 : 24.12.2015, 20:11:48 »
Öljynsuodattimen siirtojalkakin löytys nyt. Tarttis vaan keksiä millä tuon suodattimen jenkan saa pois tuolta lohkosta  :idiot2:

Mää oon ottanu ihan knipeksin papukaijatonkeilla, ei se oo ees kovin tiukassa.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #117 : 24.12.2015, 22:41:53 »
Mää oon ottanu ihan knipeksin papukaijatonkeilla, ei se oo ees kovin tiukassa.

Noin mäkin mietein mut iski pelko et ellei irtookkaa ja sen jälkeen jenka sökönä eikä paluuta ees alkuperäseen oo  :-X
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #118 : 25.12.2015, 22:37:21 »
Noin mäkin mietein mut iski pelko et ellei irtookkaa ja sen jälkeen jenka sökönä eikä paluuta ees alkuperäseen oo  :-X

Putkitongilla itse nykäisin, ei ollut edes tiukassa. Jos ei sillä lähde niin hitsaa vaikka paniikissa mutteri siihen:D Tosin kyllä se sillä lähtee.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #119 : 26.12.2015, 00:01:49 »
Mää oon ottanu ihan knipeksin papukaijatonkeilla, ei se oo ees kovin tiukassa.
Irroitin juuri tuplamuttereilla ehjänä kyseisen osan. Kierre UNF 3/4.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo