Elekma  Autoracing

940SE b230fb turbo

  • 146 Vastauksia
  • 48022 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #120 : 26.12.2015, 01:35:20 »
Kiinalaismittari on tämännäkönen "dragon gauge"  :2funny:. Näyttää erehdyttävästi suomessa tunnetulta autogaugen mittarilta..

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Laatu mittarista oikein huokui kun mittari näytti reilua -0,2baria "lepotilassa"... No purin mittarin ja "kalibroin" hammastusta muuttamalla viisarin sojottamaan nollaa. Tämän jälkeen jossakin kohtaa teollisuusmittarilla testasin voiko tähän luottaa lainkaan ja kyllä molemmat mittarit näyttivät samaa lukemaa.

Itse en noihi ainakaa henkilökohtasella tasolla luota yhtää kun biltema mittari näytti n1bar penkissä ja jollai toisella vähä alta ja teollisuusmittari näytti sitte 0,5bar entä mielummi maksan vähä karummasta saman 20e ja näen oikeet paineet :)

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #121 : 18.02.2016, 18:38:15 »
Itse en noihi ainakaa henkilökohtasella tasolla luota yhtää kun biltema mittari näytti n1bar penkissä ja jollai toisella vähä alta ja teollisuusmittari näytti sitte 0,5bar entä mielummi maksan vähä karummasta saman 20e ja näen oikeet paineet :)

Mullakin oli pikkanen varaus tuon kanssa mutta kerran tuli varmistettua kunnon mittarilla paine ja piti kutinsa niin piisaa mulle. Tollasta karua mittaria en halunnut kabiiniin...

Pesun jälkeen joskus talven alussa



Sumarit ei o mun aikana koskaan toimineet. Kuulin köynnöstä pitkin että vika saattas olla releessä. Aattelin purkuysistä vaihtaa kyseisen releen mutta olihan se erillainen... no vanha rele takas ja oho sumarit toimii  8)



Sain aikaseksi vaihtaa lämmityslaitteen säätöpaneelin. Autoon on kuulemma vaihdettu joskus lämppärin hana ja nyt huomasin että hanan liike taitaa olla lyhyempi kuin vakion. Lämpötilan säätö ei käänny ihan loppuun. Sinällään merkityksetön "ominaisuus" ja näyttäähän tuo ehjä paneeli kivalta



Sitten pitkän pähkäilyn jälkeen tummennettiin lasit. Kalvona 50% koska en halunnut säkkitummennusta ja varsin tyytyväinen oon lopputulokseen  :) tummentaja ilmoittautuu itse jos haluaa  ;)





Sitten tuli pakottava tarve saada ruutumaski eikä se ilmettä ainakaan huonontanut omasta mielestä




Ensi viikko olisi hiihtolomaa eikä näillä näkymin kelien puolesta tartte kauheesti hiihdellä niin ajatuksena olisi ABS-yksikön siirto kuskin puolelle kuten turbomalleissa kuuluu. Ja jotta saisin vakio ilmaputsarin kotelon paikalleen. Homma alkaa testillä aukeeko kaikki ilmaruuvit ja se määrittää pitkälti jatkuuko projekti siltä osin enempää.

To do -listalla olisi myös etutolppien yläpäitten laakerien vaihto ja bensasuodattimen vaihto joskus tässä lähitulevaisuudessa.

Niin ja kilometrejä on kertynyt jo pitkälti päälle 404tkm  :-X
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Niko_S

  • Vieras
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #122 : 19.02.2016, 00:30:06 »
Vaikka mistään en mitään tiedä, mutta omaan vaihdoin tuon legendaarisen lämppärin hanan (kun tihutti nestettä jalkatilaan).
Itse maksoin silloin pari vuotta sitten noin 95€, Volvon Original tuotteesta, kun ei ollut tarvikkeisiin yhtään luottamista.

Vaikka olen omassa ja muissakin makoillut jalkatilassa hanan vaihdon yhteydessä,
niin omassa jouduin jälkeen päin säätämään vaijeria uudestaan, että "toimi oikein".

En nyt enempää pahaa ehdi sanomaan, mutta edellinen 744-  pihakoriste oli samanvärinen....


Otat kiinni ne D-pilarin ruosteet, kun muu auto on hyvännäköinen.

Nimimerkillä: "D-pilarin alakulmat ovat ruosteessa".




Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #123 : 29.02.2016, 18:56:06 »
Otat kiinni ne D-pilarin ruosteet, kun muu auto on hyvännäköinen.

Nimimerkillä: "D-pilarin alakulmat ovat ruosteessa".

Ei pysty ulkona tekemään vielä yhtään korihommia kelien puolesta... viime kesänä oli olevinaan niin paljon tekemistä etten saanut sillon aikaseks... mutta oikeessa oot, kyllä se nyt kannattas pian hoitaa. Josko sitte ku kelit lämpenee.

ABS-yksikkö, akku, pissapojan säiliö +vaadittavat vaihto puolta







Aika projekti... Ei nyt ihan mahdoton. Käyttis oli vaan vuorokauden pois liikenteestä. Viimeistelyä tosin kävin vielä tänäänkin tekemässä ja nyt sain johdot yms siistittyä. Siitä ei kyllä tullut kuvaa otettua. Apparin puolelle vaihdoin purkuysistä jarrusatulan samalla kun vanha laahas, saa nähä onko tää yhtään sen parempi.

Yllättyin oikeen miten paljon vaimeni melut tuon orkkisputsarin kanssa  :o Ihan kiva silti käyttiksessä ettei mörise ja pihise. ABS toimii operaation jälkeen kuten ennenkin eikä mitään vikavalojakaan syttynyt joten vois sanoa että onnistunut operaatio  :D

405tkm paukahti tänään rikki. Yläpäitten laakerit kyllä paukkuu niin että ne on kyllä pakko seuraavaks vaihtaa.. ja se bensansuodatin jos sais tuon nykimisen loppumaan  >:(

M90 odottelis kohdetta saas nähä päätyykö se tähän. Nälän kasvu näitten kans on kyl ihan älytöntä  :buck2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #124 : 28.05.2016, 15:54:19 »
Huoltomerkinnät 410410km:
-jakohihna ja kiristin
-öljyt ja suodatin
-jäähdytinnesteet

Suodattimen siirtojalan asensin paikalleen vesikiertoineen. On paljon kivempi vaihdella suodatinta ensi kerralla :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #125 : 08.07.2016, 13:55:58 »
Lankku ei valmistunu ni ysillä se on huomenna affenistolle lähettävä  :-[

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #126 : 29.08.2016, 09:24:35 »
Iskareitten yläpäitten laakerit vaihdettu 415tkm kohdalla.

Puolnahkapenkit ostin tähän myös. Takaselkänoja ei sopinut... Ilmeisesti jotain muutosta tapahtunut uudempaan ysiin. Laitoin kyssäriä tuonne jos jollakin on antaa viisaita neuvoja :) --> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=81460.0

Niin ja kilsoja on nyt kertynyt hiukan vajaa 417
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #127 : 15.09.2016, 18:41:44 »
Asensin vihdoin ja viimein turbon loppuputkiston paikalleen. Poislukien takavaimentimen jonka jätin pois.

Kävin myös katsastamassa auton. Leima tuli mutta katsastus oli kenties perusteellisin mitä oon koskaan kokenut. Korjauskehotus sumuvalon suuntauksesta ja takaäänenvaimentimen puutteesta... Meluun ei puuttunut millään tavalla, eipä tämä tosiaan mitään mekkalaa pidäkkään, mutta kuitenkin vaati takapöntön autoon koska sellainen siellä on tehtaalta lähtiessä ollut...

Sumarin jo suuntasin. Joku vapaastivirtaava takapönttö on nyt sitten hankittava...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #128 : 16.09.2016, 17:22:38 »
Asensin vihdoin ja viimein turbon loppuputkiston paikalleen. Poislukien takavaimentimen jonka jätin pois.

Kävin myös katsastamassa auton. Leima tuli mutta katsastus oli kenties perusteellisin mitä oon koskaan kokenut. Korjauskehotus sumuvalon suuntauksesta ja takaäänenvaimentimen puutteesta... Meluun ei puuttunut millään tavalla, eipä tämä tosiaan mitään mekkalaa pidäkkään, mutta kuitenkin vaati takapöntön autoon koska sellainen siellä on tehtaalta lähtiessä ollut...

Sumarin jo suuntasin. Joku vapaastivirtaava takapönttö on nyt sitten hankittava...

Tärkeet korjauskehotukset. Mulla ei oo pakoputkistoon puututtu koskaan sen tarkemmin (kopkop), johtuukohan siitä että mulla on pelkkä takavaimennin? :D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #129 : 17.09.2016, 08:39:45 »
Tärkeet korjauskehotukset. Mulla ei oo pakoputkistoon puututtu koskaan sen tarkemmin (kopkop), johtuukohan siitä että mulla on pelkkä takavaimennin? :D

Mullakin on vaan takavaimentaja :D muutoskatsastuksessa sano että eihän tuo kauheeta ääntä pidä  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #130 : 17.09.2016, 19:54:29 »
Öö ei kai se takavaimennin pakollinen ole, vaimennin ylipäätään täytyy olla mutta ei sen takana tartte olla?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #131 : 18.09.2016, 15:08:05 »
Öö ei kai se takavaimennin pakollinen ole, vaimennin ylipäätään täytyy olla mutta ei sen takana tartte olla?
Ei. Mulla ollu ties mitä mökäränniä autoissa eikä koskaan oo sanallakaan sanottu että pitäs tehdä asialle jotain :idiot2:
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #132 : 01.12.2016, 16:26:20 »
Huoltomerkinnät ~421600km
-öljyt + suodatin
-siirtopumppu

Alkuviikosta alko painepumppu ääntämään. Tutkailun jälkeen ilmeni ettei siirtopumppu pyöri. Sulake ja johdot vaikutti olevan kunnossa joten oli pakko kaivautua tankkiin asti. Onneks tankkihärpäkkeen kansi oli muovinen vaikka pelkäsin että näin vanhassa sen olevan peltinen



Klemmareista ei ykskään auennu... Rikkomiseks meni niitten suhteen. Muute homma suju suht luonnikkaasti. Pumpuksi motonetin osa..

Innostuin näpräämään niin purkuautosta vaihtu puhallinmoottori kun vanha kitisi kaikilla nopeuksilla. Pesurin suuttimet ja säätöpaneelin polttimonkin sain aikaseksi vaihtaa.

Öö ei kai se takavaimennin pakollinen ole, vaimennin ylipäätään täytyy olla mutta ei sen takana tartte olla?

Vähän myöhänen vastaus mut kyllä tää katsuri oli kovasti sitä mieltä



Huvittaa kun lankun kuitenkin katsastin yhellä vaimentimella ja se kyllä mökää....
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #133 : 19.01.2017, 20:39:42 »
423500
-ohjaustehostimen öljynvaihto

Vaihtelin ohjauksen litkut kun vanhat oli melko epämääräsen näköset... Vähän oli toiveissa et ohjaus kevenis kun on toisinaan hyvinkin jäykkä kääntää vaan ei ollut tällä vaikutusta

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940SE b230fb turbo
« Vastaus #134 : 02.02.2017, 10:50:44 »
424000
-apulaitehihnat

Unohdin nuo ostaa kun jakohihnan vaihtelin... No parempi myöhään kun ei millonkaan.

Vesipumppu on alkanu vuotaa kannen ja pumpun välistä. Täytyy siihen tiivisteet vaihtaa josain kohtaa.

Kaivelin yhen varaosapumpun tehostajalle romulaatikosta jota vähän putsailin. Pumppu on peräisin vielä enemmän ajetusta autosta kun tämä. Saiskohan pumpun tuottamaa painetta vähän nostettua lisäämällä prikan pumpun jousen alle? Jottai tällastakin vois koittaa josain välissä
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

RallyBaron  Samppasport