Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940SE b230fb turbo

  • 146 Vastauksia
  • 48198 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #75 : 22.12.2013, 15:02:21 »
Omassa kiekkamittari toimi takaperin ja viaksi paljastui irronnut mutteri, se laitetttin paikalleen ja taas toimii..  ???

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #76 : 22.12.2013, 18:02:22 »
Omassa kiekkamittari toimi takaperin ja viaksi paljastui irronnut mutteri, se laitetttin paikalleen ja taas toimii..  ???

 :2funny: mää taidan olla vielä yhen stagen jäljessä kun kiekkamittari toimii tai ei toimi eli näyttää nollaa. Mutta että väärinpäin  :D
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #77 : 22.12.2013, 19:30:38 »
:2funny: mää taidan olla vielä yhen stagen jäljessä kun kiekkamittari toimii tai ei toimi eli näyttää nollaa. Mutta että väärinpäin  :D
joo-o, välillä se näytti jotain  lukemaa, putosi nollaan, sitten toimi takaperin. Katso ettei siellä ole muttereita, ruuveja löysällä. Kiekkamittari piti irrottaa mittaristosta.

AV64

  • Vieras
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #78 : 22.12.2013, 20:11:30 »
Männän helma eli rautalangasta männän alaosa hakkaa sylinterin seinää ?  :idiot2: Hurjaltahan tuo kuulostaa!

Sain mittarivalot ja keskikonsolin valot pelaamaan. Kirkkaudensäätimen kiinnityksestä puuttui yksi neljästä ruuvista ja tällä yhdellä ruuvilla oli ihan merkitys virtapiirissä...

Lämpömittari on edelleen mykkä. Vikaa etsitään anturin päästä. Myös kiekkamittari on siitä hauska että kylmänä toimii ja lämpimänä lakkaa näyttämästä lukemaa  :idiot2: Eli signaali hukkuu... Tuo signaali taitaa tulla boksilta..? Ellei vikaa selviä niin harkitsen jos vetäs sitten signaalin suoraan puolalta.

Sitte tais olla "turha" homma tuo kk-laakerien vaihto... Ohan ne nyt uudet muttei tainnutkaan poistaa tota kolkkausta, lieni vain sellanen fiilis kun vihdoin sai koneen käymään uusin laakerein että kolina ois ollu vaimeempi  :-[ todellisuudessa taitaa edelleen kolkata yhtälailla. Jospa tuo kolina tuleekin yläkerrasta...
Oletko kokeilut laittaa anturin johdon maihin niin pitäs mennä lämpömittari tappiin jos ei niin mittarivika,eli liittimestä navat yhteen,motonetin lämpöanturi ei toimi kokemusta on täytyy hakea volvolta maksaa kyllä 60€ mutta mulla alkoi mittari toimimaan,mutta ei motonetin anturilla,oman mittariston käytin mittarikorjaamolla tinaili kaikki juotokset uudelleen ja tuli kuin uusi,kaikki toimi.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #79 : 23.12.2013, 12:53:17 »
En o kokeillu tota maadotusta. Pitääpi kokeilla. Tänään noukein postista "uuden" mittariston ilmeisesti vm. -86. ABS valo löytyi muttei lambda valoa. Pitää kokeilla toimiiko ko. mittari ollenkaan, kun ei ollut myyjälläkään tietoa. Molemmat mittarit on VDO:n tekeleitä. Eiköhän niistä yhden toimivan sitten saa  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #80 : 28.12.2013, 20:27:11 »
Oli sen verran liittimissä eroa uuden ja vanhan mittarin välillä että pistin ostamani mittarin osiksi. Siirsin siitä kehyksen, kiekkamittarin ja valojen kirkkaudensäätimen alkuperäiseen(?) mittaristoon. Lämpömittarikin oli tarkotus siirtää mutta oli pinnien paikka ja määrä eri niin ei onnistunut, ainakaan heittämällä. Nyt toimii mittaristossa kaikki muu paitsi tuo lämpömittari. Koitin sörkkiä niitä anturin johtoja yhteen ja kyllä mittarissa jotain eloa oli. Tarttee jatkaa tahimista tuon kanssa myöhemmin...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #81 : 18.02.2014, 22:00:22 »
Pikkusta katsastushuoltoa. Vanhassa elämässä tää on ollut varmaan kovemman sortin rallivehje ja saanut kohtalaisen osuman kun panhardi oli saatu mutkalle... otin tangon pois ja väänsin "suoraksi" ja pulttasin takaisin. Lisäjarruvaloon vaihdoin polttimon. Tästä huolimatta polttimon "vikavalo" syttyy jarruttaessa... Vielä pitäs tutkia töötin kuntoa kun ei toimi, koiranluitten helat pitäs tarkistaa ja mahdollisesti vaihtaa. ABS-vikavalokin pitäs saada sammumaan niin ja käsijarru ei apparinpuolelta kunnolla pidä. No onneksi leimalle on vielä reipas kuukausi...

Pari kuvaa panhard -operaatiosta

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #82 : 17.03.2014, 14:57:52 »
Tänään katsastettu, leimaa 7.4.2015. Pari huomautusta: oik. edestä puuttuu jarrukilpi ja lohko oli pakosarjan puolelta kaameassa öljykakassa. Ei uusinta tarkastusta joten nuo voi katsoa kuntoon hiljalleen  :)

Edit: kilpi puuttuu oikealta. outoo ettei osaa kätisyyksiä vaikka ratissa ne lukee...  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 20.03.2014, 07:45:25 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #83 : 22.03.2014, 14:54:23 »
Pesu ja kesävanteet leiman kunniaksi.





Sopivasti valottuneita kuvia vähemmä kaameasta kyljestä.

Ei tykännyt volvo vedestä. Ajoin auton pois pesusta ja pysähdyin kuivaamaan karmeja niin tää sammu siihen. Sain käyntiin ja liikkeelle, sitten sammu ylämäkeen valoihin vaikka sahaamisen päätteeksi lähti käymään niin väännöt täysin kateissa ja aina kun heitti D:n päälle auto sammui. Lukusten yritysten jälkeen pääsin liikkeelle ja auto alkoi taas toimia.

Samaa on tapahtunut viime syksyn sadepäivinä. Pitää hiukan noita sytkäosia tutkailla mikä siellä niin vettä itseensä mahtaa ottaa...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #84 : 22.03.2014, 14:57:20 »
Aikamoisella varmuudella päätyjakajan kuori halki..  Mutta komea vehje kaikinpuolin!

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #85 : 20.04.2014, 11:57:18 »
Vaihdoin jakajan ja tulppien johdot. Eilen pesin surutta koko koneen liuottimella ja painepesurilla suurimmat nyt ainakin lähti loput saa ollakkin. Auto lähti normaalisti käymään pesun jälkeen niin kaiketi syyllinen oli tuo jakaja. Tää hiukan hukkaa jäähdytin nestettä. Hukkas jo sillon kun ostin tämän mutta silloin oli syyllinen vesipumpun tiiviste, jonka jo viime syksynä vaihdoin. Nyt oli kumminkin säiliö lähes tyhjä ja neste vaikutti vähän erikoiselta.

Tällä on tullut kilometrejä ~6tkm mun ajossa, jonka aikana tää on hörpännyt säiliöllisen jäähdytin nestettä ja about puoli litraa öljyä. Auto kumminkin lähtee hyvin käymään, vetää niin hyvin kun näillä tehoilla vois kuvitella eikä jätä mitään lammikkoa tai piskoja alleen. Onko nää normaaleja kulutuslukemia tällaselle vai alanko metsästämään syyllistä?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #86 : 12.06.2014, 23:01:16 »
Kastuuko tässä jalkatila, eli vuotaako sinne vettä?
Jos näin niin lämmpärin hana vuotaa. Saa kyllä helposti selville, kun ottaa kuskin potkumuovin pois, ja kattelee fikkarin kanssa sinne keskikonsolin viereen.

Näkyy valkoista glykoli töhnää, ja todennäköisesti kosteutta.
Huonolla tuurilla kyllä saattaa kennokin tihuttaa, mutta tuo hana olisi se todennäköisempi.

Jos on varaa, niin ostaa suosiolla Volvon orggishanan (90e), koska nuo tarvikkeet ei kuulemma kestä muutamaa vuotta pidempään,
ja joskus vaativat säätöä.


Tuo öljynkulutus kuulostaa aika normaalilta. Oma B230F vie öljynvaihtovälillä (minulla noin 10 tkm) sen puoli litraa öljyä.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #87 : 15.06.2014, 16:23:21 »
En o tsekannu sisätilaa. Paisarin letkulähtö vähän tihkui. Lyhensin pari senttiä ja tökkäsin takas jokunen kuukausi sitten. Näky olevan taas märkä, tarttee tsekata ettei ole paisari halki. Öljyä tää tuntuu vuotavan jostain pakosarjan alta, en muuta keksinyt kuin kansipahvin syylliseksi. Tarttee kattoa jos ja kun saan turboräpellyksen ajoon niin vaihtaa koko yläkerran tiiviste satsin tähän.

Eilen ehtoolla poikkas putki takapöntön juuresta... Ei ollut mielenkiintoa alkaa laittamaan mitään toista pönttöä tilalle niin ajellaan nyt hetki ilman kunnei melutaso ylittänyt sietorajaa. Tuntu että olis vähän piristynyt..? Voisko peräpönttö olla ollut niin tukkonen vai tuntuuko pahamaineinen melun lisäys samalla tehon lisäykseltä ?  :D

Eilen tää ei taas tahtonut lähteä käymään... oltiin ajettu hyvä tovi ja auto toimi ok. Pysätiin parkkiin n. 30minuutiksi ja kun piti lähteä niin ei kirveelläkään käymään. Joka startilla aina hörähti mutta sammu siihen. Koitin hiukan antaa kaasua startissa muttei sillon enää edes hörähtänyt. Aikani sahailin ja sain käymään. Toimi muuten ok mutta meinas sammua pysähdyksissä. Käytiin kahvilla ja sen jälkeen auto toimi taas moitteetta, varmaan jotain bensapuolen hässäkkää. Olisko painepumppu ehtoopuolella. Surisee kyllä välillä hyvinkin voimakkaasti...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #88 : 16.06.2014, 21:36:26 »
Olikos näissä taas sitä että painepumpuissa on takaiskuventtiili joka saattaa hajota? Tällöin valuu kuivaksi eikä tahdo lähteä käymään. Tosin en tiedä miten lupaaminen sopii tähän kuvaan...

Takapönttö ja akselin ylitys ahdistaa melko paljon ainakin turboissa, mutta foorumin mukaan myös vapareissa on tavattu piristymistä noiden vaihdon myötä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #89 : 16.06.2014, 21:50:30 »
myös vapareissa on tavattu piristymistä noiden vaihdon myötä.
Kuitti tähän. Tai siis mitään ei vaihdettu, mutta putki napsahti poikki heti etupöntön jälkeen. Tämä on sitten ihan sitä kellon avulla todettua faktaa eikä mitään "ääni on voimaa" löpinää.  :D

 

Futurez  Kulkukoira