Samppasport  Futurez

242 V8 twinturbo

  • 4 Vastauksia
  • 2049 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jouni O

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
242 V8 twinturbo
« : 05.03.2021, 12:21:26 »
Terve.

Ei ole tullu projektia tehtyä, niin tehdään esittely tänne.
Projekti alkoi perussetillä, eli vinokone pystyyn, HX35 ja Getrag. Sitten on käynyt paikolllan pari eri ahdinta 531 kansi, Whipplen ruuvi,yms.
Auto on hyvä koriltaan ja tarkoitus pitää mahdollisimman sleepperinä.
Muutoskatsastettu nykyiselle tekniikalle 2020 kesällä.
Mitattu pyöriltä 629,7 Hp 815,9 Nm 5420 Rpm

Nykyinen tekniikka.

Moottori:
-Rover 8
-2 kpl HX35, 40 kompurapesät
-Dartonin putket liekkirenkailla
-Häijympi nokka
-Portatut kannet tupla jousilla
-ARP kannen pinnapultit, helicoilit lohkossa
-Sealedpower männät 8.5 puristuksilla
-Mega 3 extra kortilla ja can väylä lisäpurkki
-Tasapainotettu
-Flexfuel (ei vielä käytetty)

Voimansiirto ja jarrut
-TH350 adapterilevyllä
-Manuaalikoneisto transbrakella
-Räikkä shifteri
-3000 stallin turbiini
-1030 perään koneistettu 3,07 välitys, torsen lukko
-R jarrut

Paljon jää kertomatta, kuitenki 2 vuotta viimeisintäkin tekniikka rakentanut. Kuviakin löytyy yli 1000, joten tässä muutama maistiainen.
Instagramissa jotain päivityksiä myös. https://www.instagram.com/ojanperajouni/





[/url]
« Viimeksi muokattu: 05.03.2021, 12:26:10 kirjoittanut Jouni O »

Poissa TomppaT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: 242 V8 twinturbo
« Vastaus #1 : 05.03.2021, 19:35:42 »
Todella hieno kokoonpano :hg:
Ajossa Audi A5
S40 T4 -98, V40 1.9D -03, V40 T4 -99,
S60 2.4 -02, V40 T4 -98

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 242 V8 twinturbo
« Vastaus #2 : 05.03.2021, 22:54:01 »
Oon todella harmistunut. Olin syksyllä melko varma, että mulla olis eka sille tekniikalle muutoskatsastettu v8 tuplaturbo kanttivolvo, mutta ei  :'(.

Todenperään: tykkään isosti. Onko lohkolle tehty muuta vahvistavaa modausta kun putkitus, esim runkopukkien tuentaa tai muuta? On meinaan aika komeesti rykiä "koneesta jolla ei tee mitään".
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jouni O

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 V8 twinturbo
« Vastaus #3 : 06.03.2021, 00:04:10 »
Ristiinpultattualakerta, takoakseli ja veivit. Onhan tuo todella surkea ja kallis rakennusaihio verrattuna esim. LS. On yritetty ottaa löyhät paikat huomioon.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 242 V8 twinturbo
« Vastaus #4 : 06.03.2021, 00:09:14 »
Jotenkin arvelin että kyseinen moottori voisi runkopukkien jne osalta muistuttaa merkittävästi näitä p38 aikaisia 4.0/4.6 lohkoja  O:-). Eli loki on alakerran suhteen vakio, mutta kaikki liikkuvat on uutta. Tarttisko se oikeesti akselinkin jo näillä tehoilla  :o. Veivit vielä näenkin, ja männät lie puristussuhdejuttu, mutta mie en oo tottunu että vakioakseli ei kestäisi. En oo siis niin syvällisesti perehtyny tuohon konetyyppiin, vaikka yks vanhempi roverin pata onkin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Elekma