Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: markallio - 06.01.2011, 19:11:14

Otsikko: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: markallio - 06.01.2011, 19:11:14
5 kuukautta sit vaihoin kytkimen kyseiseen autoon eli koko paketti asetelma kytkin(215mm) ja painelaakeri.no nyt on taas samat touhut menossa eli kytkimen jouset lähtee käveleen kummallakin kerralla on ollu sama juttu.et jos joku viisaampi osais kertoa et mikä levy siihen pitäs laittaa.KIIRE!!!!!!!!!!!!!!
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: markallio - 07.01.2011, 10:39:41
eikö kellään oo hyviä ideoita?
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Ristus - 07.01.2011, 14:35:45
Minkä vuotinen auto?
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: markallio - 07.01.2011, 14:53:11
1993
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Ristus - 07.01.2011, 15:16:16
tuo kytkinpaketti pitäs olla ainakin oikea. oletko ostanut motonetistä vai muusta varaosaliikkeestä.. jos oot niin kysy volvolta seuraavaksi mikä siihen pitää olla...
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 07.01.2011, 16:30:16
Tuohon omaan 460 turboon on edellinen omistaja vaihtanut jonkun bilteman kytkimen ja ihan hyvin on sillä pelannut.
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: markallio - 07.01.2011, 19:02:12
kestääkö hyvin ottaa lähtöjä?
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: markallio - 07.01.2011, 19:06:50
asiasta viidenteen mitäs isompia turboja noihin on laitettu?
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Ristus - 07.01.2011, 19:23:44
T25 ovat pistäny oliko 200sx:n turbo vai mikä se oli...
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 08.01.2011, 03:26:06
kestääkö hyvin ottaa lähtöjä?
No en ole noilla vakiotehoilla saanut sitä tähänkään mennessä luistamaan vaikka miten rivakasti lähtenyt että kai se jotain kestää :P

Juu T25 käy näihin melkein suoraan, vesiletkuja joutui ainakin vähän muokkaamaan ja joissakin on se kompuran lähtö vähän erilainen kuin alkuperäisessä T2:sessa. Onhan noita nissan 200sx:säkin vakiona ollut ja sitten saabeissa muistaakseni.
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: markallio - 08.01.2011, 10:58:11
juu ei itelläkään oo luistanu vaikka paineita on nostettu paitsi et ne jouset lähtee levystä käveleen.kohta pääsee kokeileen et miten se uus paketti toimii.sen jälkeen vois ruveta miettiin sitä turbon vaihtoa.jos semmosia ois tiedossa niin passaa tarjota+muuta siihen liittyvää tarviketta
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Ristus - 08.01.2011, 14:05:42
Laita kierrästyskeskukseen ilmotus niin, tais olla nytkin turbon hiluja myynnissä vai muistankohan viärin
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 08.01.2011, 15:26:59
Ite kokeilin joskus niin että paineet oli 0.8 bar, enkä silloinkaan saanut sitä luistamaan ja tuolla kytkimellä ajettu jo yli 10tkm ja hyvin pelaa vieläkin. Jos hitsata osaat ja löytyy tarpeeksi mielenkiintoa niin tee pakosarja kokonaan uusiksi, kun se näiden vakiosarja ei mikään paras mahdollinen ole ::)
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: MaZi - 08.01.2011, 16:25:32
motonetin kytkimiä ei pidä mennä ostamaan missään tapauksessa! itse ostin 940 turboon motonetistä kytkinpaketin: ikinä en saanut sitä irroittamaan kunnolla, kytkin poljin varsin jäykkä käyttää ja vakio ahtopaineilla ei sentään kerennyt ruveta luistamaan (9kk) mutta lastutuksen jälkeen ja ahtojen nostamisen jälkeen (0.8bar) kesti 2 viikkoa ja luisti siihen malliin ettei mitään rajaa. ostin seuraavaksi paketiksi sachs SRE astelma, alkup. levy ja ehkä yks suurimmista virheistä en vaihtanut motonetin laakeria koska oli tosiaan reilu 9kk vanha eikä ollut väljäkään. noh näillä ajettiin reilu 2kk kunnes porsi asetelma (valmistusvirheen vuoksi) ja samalla oli antautunut myös laakeri. tällä hetkell' odottaa asennusta täysin uusi SRE paketti levyineen asetelmineen ja uusine laakereineen, josko rupeisi kestämään. tässä minun tarinani motonetin kytkin paketista, toiste ei tarvitse edes ajatella ostavani motonetistä. köyhällä kun ei ole varaa ostaa paskaa  :)
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 08.01.2011, 16:31:38
Tuossa toisessa 460:ssä on motonetin kytkinlevy mutta asetelmasta en ole varma koska siitä hajosi edellinen kytkinlevy ja asetelma oli vielä ihan ehjä niin vaihdettiin sitten pelkkä levy siihen.
Edellinen omistaja oli tuosta kuulema kytkimen vaihtanut ja luulen että se levy joka tuossa oli niin olis ollut jonkun pikkulohkon kun oli varmaan haluttu säästää >:(
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: markallio - 08.01.2011, 20:35:36
nyt on taas kaikki läjässä ja testi lenkki heitetty ainakin vielä toimii normaalisti :)
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: markallio - 10.01.2011, 18:22:59
hyvin ainakin on toistaseksi kytkin toiminu,mut ettei rassaaminen pääsisi loppumaan niin lämppärille menevä vesiletku räjähti tänään >:(
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: MaZi - 10.01.2011, 18:28:32
hyvin ainakin on toistaseksi kytkin toiminu,mut ettei rassaaminen pääsisi loppumaan niin lämppärille menevä vesiletku räjähti tänään >:(
ei se aina mene niinku elokuvissa :)
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Jonas_ - 14.01.2011, 16:56:33
Kertokaas hei kuinka vaikee homma kytkimen vaihto on 1.7 vapari-ruiskuun ? Mitä kaikkea pitää irroittaa jne ? Oon nyt kaks päivää koittanut tapella sen kanssa koulussa ja ei oikeen tunnu onnistuvan  :'(

Tai itseasiassa itse kytkintä ei välttämättä tarvitse vaihtaa, vikana on se että kytkimen "irroitushaarukka" (se mihin vaijeri tulee kiinni laatikon päässä) on irronnut ilmeisesti painelaakerista. Eli vaihteiston saa pois miten ?
Otsikko: Vs: volvo 460 turbon kytkimestä
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 14.01.2011, 17:24:23
Eihän se sen kummoisempi homma ole kuin muidenkaan, eli apurunko vasemmalta puolelta irti ja samoin joutuu vetoakselit purkamaan irti kummaltakin puolelta. Se laatikko mahtuu tulemaan vasemman lokasuojan kautta, kunhan sitä apurunkoa taivuttaa vähän alaspäin ja koria nostaa ylös.

Onhan tuo vähän hankala tuo etuvetoisen kytkinremontti :-\