Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Akron - 28.02.2011, 14:03:17
-
Kyseessä on siis 440 vuodelta '94 ja moottorina pörisee 1.8 litrainen yksipisteruisku.
Vikakoodit luin ja sain 1-2-2 sekä 3-1-3, mitkä viittaavat imuilmanlämpötila-anturiin ja hiilisäiliöön(?). Mistäs tuo imuilmanlämpötila-anturi löytyy tuolta imuputkesta? Hiilisäiliön letkut varmaan kannattaa kans tarkistaa.
Sitten ois vielä yks probleema. Aina ku kääntää avaimen starttiasentoon, rupeaa auton sisällä haisemaan bensiini. Polttoainepumppuhan sijaitsee takapenkin alla(?) ja vähän vaikuttais että se vuotaa. Miten tuon takapenkin saa auki että pääsis kattomaan mistä kiikastaa?
EDIT: ja väärälle alueelle, anteeksi. Jos joku vaikka viitsisi siirtää...
-
Kyseessä on siis 440 vuodelta '94 ja moottorina pörisee 1.8 litrainen yksipisteruisku.
Vikakoodit luin ja sain 1-2-2 sekä 3-1-3, mitkä viittaavat imuilmanlämpötila-anturiin ja hiilisäiliöön(?). Mistäs tuo imuilmanlämpötila-anturi löytyy tuolta imuputkesta? Hiilisäiliön letkut varmaan kannattaa kans tarkistaa.
Sitten ois vielä yks probleema. Aina ku kääntää avaimen starttiasentoon, rupeaa auton sisällä haisemaan bensiini. Polttoainepumppuhan sijaitsee takapenkin alla(?) ja vähän vaikuttais että se vuotaa. Miten tuon takapenkin saa auki että pääsis kattomaan mistä kiikastaa?
EDIT: ja väärälle alueelle, anteeksi. Jos joku vaikka viitsisi siirtää...
lämpöanturi on siinä "kaasarin" kurkun keskelllä tuon rinkulan sisällä
(http://www.kolumbus.fi/jmp/img/ruisku2.png)
varmaan varovainen puhdistus auttaa tai sitten liittimessä huono kontakti joka korjaantuu ihan vaan crc:llä tai vastaavalla
joo bensapumppu olikin siellä tankissa ja suodatinhan se pilkotti siellä alla :-[
muuten olet oikeilla jäljillä
-
Pumppu on tankissa juurkin takapenkin alla.. istuin osa vedetään vaan irti ylös ja pääset kasiksi pumppuun, bensaletkut lähtee siitä ja menee auton alle.
-
Bensan hajuun löytyi vika joka ei johtunut pumpusta. Konehuoneen puolella oli ruiskun päästä letku halki joka tiputteli bensaa. Myös mahdollisesti syynä pieneen käyntihäiriöön (sai liikaa ilmaa).
Hiilisäiliö ja tuo anturi on vielä katsomatta.