Autodiagnoosi  Carcom Oy

400-sarja ja Flexfuel

  • 37 Vastauksia
  • 11338 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
400-sarja ja Flexfuel
« : 01.10.2011, 20:00:43 »
Ilmeisesti erikseen ostettava ja asennettava flexfuel-systeemi on hyvinkin huokea investointi, ainakin jos auto tukee sitä ajo-ohjauksen ja liittimien puolesta.

Mitenköhän on laita esimerkiksi 92-vuosimallin 460:ssa?
460 SE -92 B16F

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #1 : 16.03.2012, 11:02:53 »
Itse itselleni vastaten...

Ajankohtaisessa kakkosessa tyyppi vei -93 Vollen pajalle jossa ukkeli kiinnitti letkuliitokseen koteluidun piirilevyn ja sanoi että 2 vuotta tätä tehny eikä mitään valituksia ole kuulunu.
Toimittaja maalasi epmääräistä uhkakuvaa arvaamattomalta muovi- ja kumiosien rikkimenemisestä. Samalla annettiin ymmärtää että lopputuloksena auto voi hajota lopullisesti.

Ja vitut. Ainoat kumiosat jotka voi alkaa vuotamaan on, bensaletkut. Siellä mitään muovia ole...
Ja jos letkut ei kestä, niin sitten ne uusitaan kestävillä. Matka jatkuu.

Ihmettelen tosin 400 euron kustannusta (vehje ja asennus). Vastaa viimeisen neljän kuukauden bensakulujani. Sellanen pikkanen piirilevy ja joitain liittimiä. Kamoon, jenkeissä ovat käsittääkseni olleet masssatuotannossa jo pitkään.

E85:n litrahinta on nyt sen euron, mutta pahoin pelkään senkin pompsahtavan. Ei se etanolikaan taivaasta tipu
460 SE -92 B16F

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #2 : 16.03.2012, 11:31:53 »
Tuon poksin kun vois tehä ite niin kuin megan niin olis aika pop systeemi.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #3 : 18.03.2012, 22:47:23 »
tuossa toisaalla törmätiin tälläiseen  suht halpaan boksiin ja asennuskin on helppo :)
http://www.flexitune.se/products.php
siis tuo vajaan 200e boksi
http://www.flexitune.se/docs/FLEXITUNE-AutoX4-Usersmanual.pdf

Poissa Volga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 440 2.0 aut. -96
    • kotisivuni
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #4 : 11.10.2012, 15:44:07 »
Asensin aamupäivällä Bioadapterin Volvooni ja hymy oli leveä kun tankkasin E85:ttä hintaan 1.099 €/l! :) Kun saan 1000 km täyteen vaihdan bensasuodattimen, sillä etanolihan liuottaa putkistosta möhnää liikkeelle.

Vaikein homma oli suuttimien liitinten irrotus, ne kun ovat piilossa imusarjan alla. Lisäksi ihmettelin kun ohjevihkossa olevat johtojen värikoodaukset eivät täsmää laitteen kanssa. 95 eurolla ei pidä vaatia mahdottomia!

Linkki:
http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #5 : 12.10.2012, 20:30:20 »
Haa, sitten voisikin liimata auton takapaksiin jonkun ylimielisen ecoDrive-tarran tai vaikka GreenMotion, BioAuto etc.

Vanhempia autoja tykätään niin kovasti syyllistää, kun mustavalkoisesti luullaan että uusissa autoissa on niiiiin pienet kulutukset ja päästöt. Autovalmistajien markkinoinnilla siinä varmasti suuri vaikutus. Kauhea haloo esim. jostain start/stop-tekniikasta.

Erittäin hyvä, että 20 vuotta vanha auto ei ole aikansa vanki, vaan sitä voi muuttaa vaikka etanolibensaa käyttäväksi ja vielä noin helposti ja halvalla.
Saas nyt nähdä, kuinka etanolimarkkina ja politiikka etenee. Äskettäinhän kuului EU-tasolta huolestuneita ääniä etanolintuotantoon liittyen.

Telkkarissa oli eilen vastaavasta (olikohan Kuningaskuluttaja) metaani(maakaasu)-modifikaatiosta, joka kuulosti haastatellun Matti Meikäläisen suusta aika helpolta hommalta. Ukkelia kuulemma hymyilyttää kun menee tankkaamaan halpaa kaasua. Tiedä sitten, mitä hymylle käy, kun suunnitellut maakaasun verohelpotusten muutokset alkavat näkyä pumpuilla.
Ei se metaaniversio kuulostanut yhtään niin hyvältä kuin etanolimodifikaatio. Jätkällä oli takakontissa sadan litran pönikkä maakaasua varten ja lisäksi 30 L bensatankki. Sillä satasen pönikällä ajelee kuulemma surkeat 200 kilsaa.

Ei vaikea valita noista kahdesta.

Miten muuten auton verotus muuttui sulla tuon modifikaation takia?
460 SE -92 B16F

Poissa Volga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 440 2.0 aut. -96
    • kotisivuni
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #6 : 21.10.2012, 23:13:17 »
...
Miten muuten auton verotus muuttui sulla tuon modifikaation takia?

E 85 luetaan bensiiniksi eli verotus ei muutu.

Katsastus hieman jännittää sillä moottoriohjausta ei saane jälkikäteen muuttaa?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #7 : 22.10.2012, 08:09:39 »
E 85 luetaan bensiiniksi eli verotus ei muutu.

Katsastus hieman jännittää sillä moottoriohjausta ei saane jälkikäteen muuttaa?
Ei pitäs olla ongelma kun on dokumentit heittää pöytään, voi tulla otteeseen aminita että auto muutettu käyttämään RE85 tms. lauseke...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa voloovo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #8 : 22.11.2012, 09:35:23 »
Itse ajanut surutta tuolla 85 sella enkä ole huomannut mitään muutoksia auton ominaisuuksiin... P.s Mitään muutos töitä en ole tehnyt... edes lambdan valo ei ole syttynyt..

Auto Volvo 460 2.0i vm.94
Etuveto. Joku veikkauksen uusi peli vai?

Poissa Volga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 440 2.0 aut. -96
    • kotisivuni
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #9 : 22.02.2013, 17:04:00 »
Ei pitäs olla ongelma kun on dokumentit heittää pöytään, voi tulla otteeseen aminita että auto muutettu käyttämään RE85 tms. lauseke...

Inssi totesi suullisesti boksin olemassaolon ilman kysymyksiä tai mainintoja.

Kohta 11000 km ajettu ja ainoa ongelma on kovimmilla pakkasilla heikko käynnistyvyys. Vaihoin sytkän johdot, virranjakajankannen ja -pyörijän sekä tulpat ilman sanottavaa vaikutusta.

Poissa Nizuxiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #10 : 10.03.2013, 08:27:04 »
Inssi totesi suullisesti boksin olemassaolon ilman kysymyksiä tai mainintoja.

Kohta 11000 km ajettu ja ainoa ongelma on kovimmilla pakkasilla heikko käynnistyvyys. Vaihoin sytkän johdot, virranjakajankannen ja -pyörijän sekä tulpat ilman sanottavaa vaikutusta.

Mites paljonko kulutus lisääntyi? Itseäni melkein houkuttais kanssa kokeilla miten tuolla aineella toimisi. Työmatkaa tulee 55 km päivä, niin menee ainetta ihan sikana mielestäni. Matkaa tulee taas ajettua noin 7 litraa/ 100km. Ja autona 440 Volvo 2.0 -93

Poissa Volga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 440 2.0 aut. -96
    • kotisivuni
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #11 : 12.03.2013, 00:35:17 »
Mites paljonko kulutus lisääntyi?
...

Kulutus ei ole noussut mitenkään hälyttävästi. Silloin tällöin kun E85 en saa niin tankkailen 95:ttä, joten kulutuslukemia vaikea sanoa.

Pakkasella ei kylmä moottori jaksa tyhjäkäyntiä. Kun hörähtää otetaan kierrokset heti ylös. Vaatii noin minuutin lämmityksen 2000 kierroksella.

Poissa Nizuxiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #12 : 31.03.2013, 09:17:01 »
Tänään ajattelin kokeilla tuota E85. Tai mulla on reilut 1/2 tankkia siellä 98 bensaa. Varmaan 20 eurolla jos mahtuu niin tota E85 sinne sekaan ja katsoa miten käyttäytyy. Toivottavasti ei jää matkan varrelle. =)

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #13 : 06.12.2013, 14:44:48 »
Itse ajanut surutta tuolla 85 sella enkä ole huomannut mitään muutoksia auton ominaisuuksiin... P.s Mitään muutos töitä en ole tehnyt... edes lambdan valo ei ole syttynyt..

Auto Volvo 460 2.0i vm.94

Oho! Siis ihanko täysin modaamattomalla 460:llä ajelet ja E85:ttä tankkaat? Paljonko kuluttaa ja onko mitään havaintoja kertynyt?

Mulla on siis samanlainen vehje, mutta vm 95. Kai meillä sama konekin on? Ei siinä vissiin kauheasti muutoksia ole ECUun tms tullut..
« Viimeksi muokattu: 06.12.2013, 15:28:29 kirjoittanut jets »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 400-sarja ja Flexfuel
« Vastaus #14 : 06.12.2013, 16:42:08 »
En kovasti suosittele että täysin vakioon autoon menee tankkaamaan pelkää RE85:sta, mielummin kokeilee vaikka ajella sopivalla seoksella ensin. Eli tankkaa vaikkapa 20e bensaa ja 10e RE85:sta.

jos taas meinaa pelkällä viinalla ajella niin kannattaa hommata tuo flexitune tai bioadapteri..


 

Carcom Oy  Ateho