Carcom Oy  Ateho

440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen? (vika selvitetty)

  • 20 Vastauksia
  • 5146 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Eli voiko kyseinen auto imaista n.300km matkalla tankin tyhjäksi?
Tankki ainakin oli täynnä kun sain sen käyttöön.
Kone vain sammui kesken ajon, eikä lähtenyt enään käyntiin.

vikakoodeja ei ole vielä luettu mutta ilmoitan ne heti kun tiedän ne.

Vika: Jakohihna poikki ja 2 ventiileistä poikki, kävi vain 2 pytyllä.
Auto meni paaliin, koska korjaaminen olisi tullut kuulema kalliiksi.

Ei menekkään paaliin vaan sieltä vaihdetaan osia ja koitetaan laittaa toiminta kuntoon. :o :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 19:52:41 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #1 : 10.05.2011, 23:19:36 »
ettei vaan bensamittari näyttäis väärin ja bensa loppunut kesken ajon ?

ei kyllä pitäis imaista 60 litraa bensaa vielä 300km matkalla eli kulutus olisi silloin 20L/100km...
« Viimeksi muokattu: 10.05.2011, 23:21:28 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #2 : 11.05.2011, 08:58:51 »
ettei vaan bensamittari näyttäis väärin ja bensa loppunut kesken ajon ?

ei kyllä pitäis imaista 60 litraa bensaa vielä 300km matkalla eli kulutus olisi silloin 20L/100km...

Tota bensamittaria vähän epäiltiin, mut ei sinne menny kuin 10L silloin kun tankattiin täyteen.
Valo ei palanut missään vaiheessa ajon aikana/moottorin käydessä.
Vain silloin kun käynnisti moottorin ja heti kun moottori käynnistyi niin valo sammui.

Nyt vaan tarttis saada kone taas käyntiin.
Polttoainetta siellä on nyt ainakin 15L.

Niin ja Vanhat tulpat oli paksun karstan peitossa ja ne vaihdettiin ennen kuin sain käyttöön silloin.

Edit: ja muutenkin siinä oli käyntihäiriötä, esim: silloin kun sen sai käyntiin niin piti polkea hiukan ennen kun lähti liikkeelle.
Muuten kone sammui kun laitti vaihdetta silmään.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2011, 09:01:49 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #3 : 11.05.2011, 13:48:45 »
ne vikakoodit kannattaa katsoa ainakin nyt alkuun niin tietäis paremmin missä se vika voisi olla...

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #4 : 03.06.2011, 05:50:16 »
No ainakin tiedetään nyt että kipinää ei tule. >:(
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13507
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #5 : 03.06.2011, 09:41:34 »
Puola ja se kipinänvahvistin nyt alkuun uusiksi vaikka vika ei olis siinä ei haittaa mitään. sitten johdot ja tulpat, pyörija ja kansi vaihtoon sekä tulpat uusiksi niin ollaan oikealla suunnalla... osiin karkeesti 100€
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #6 : 24.06.2011, 21:04:23 »
Pyörijä ja kansi on vaihdettu. ei vieläkään kipinää. vanhat oli siin kunnos että vaihto oli tarpeen.

Miten vois mitata ton kipinävahvistimen että tuleeko sinne virtaa.

Edit: koodeja oli yksi ja sekin akun jännite alhainen.
Apuvirralla koitetaan saada kipinää, ei tule...
« Viimeksi muokattu: 24.06.2011, 21:07:12 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #7 : 03.07.2011, 10:59:45 »
Onko se tämä joka pitäis vaihtaa?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=10-8096

Virranjakajankansi ja pyörijä on vaihdettu.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13507
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #8 : 03.07.2011, 15:38:33 »
on mutta osta siihen uus puola samalla kaveriksi.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa janne1984

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #9 : 04.07.2011, 15:01:00 »
itellä oli samanlainen ongelma ettei käynnissä meinannu pysyä. ja ei antanu kipinää. ostin uuden puolan ja yksikön.ei auttanut. ja lopulta kokeilin sähkökynällä et puolalle tuli virtaa sit laitoin sähkökynän puolan piuhaa kiinni. niin kappas eipä tullukkaan virtaa.. eli puolan johto oli paskana :) ostin uudet johdot ja nyt taas auto pelannu moitteettomasti.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #10 : 05.07.2011, 16:51:49 »
Nyt selvisi että kolmet tulpat ei anna kipinää, vain nelos pyttyyn tulee kipinä. eli johdot vaihtoon.
sen jälkeen jos ei lähde käyntiin niin sit bensa puolelle katsomaan.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa janne1984

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #11 : 06.07.2011, 15:34:45 »
toivottavast alkaa pelaamaa   :pomo:

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #12 : 23.07.2011, 14:49:12 »
Johtojen vaihtaminen ei auttanut, kipinä tulee satunnaisesti jos on tarviketulpat. (V70 vanha tulppa antaa kipinää ihan sikana tässä autossa) ;D
Tänään laitetaan orginaalitulpat ja katsotaan lähdetäänkö vaihtamaan kipinävahvistinta vai ei.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13507
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #13 : 23.07.2011, 14:55:33 »
jos kipuna on satunnainen niin kyllä se vahvistin kannattas uusia
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 440 2.0 AUTO vm-94 kulutus/ihme kuoleminen?
« Vastaus #14 : 23.07.2011, 22:38:50 »
Orginaali tulpat on paikoillaan ja toteamme että käynnistymisen merkkejä antoi, mutta ei vielä onnistunut.

Eli kipunavahvistin vaihtoon.

Aikasemmilla tulpilla ei edes lupaillut. :buck2:
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

 

Ateho  Elekma