Race.fi  Puotilan autokorjaamo

440 1,8 yksipiste ruisku -95

  • 6 Vastauksia
  • 2289 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pannupää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
440 1,8 yksipiste ruisku -95
« : 28.03.2015, 13:45:11 »
400-sarjan tietäjille kysymyksiä . auto lähtee hyvin käyntiin pakkasellakin , mutta ei pysy käynnissä kuin kaasulla pitämällä , hetken kun käy niin sitten pysyy käynnissä,mutta tyhjäkäynti vaeltaa kunnes on kone lämmin missähän vika , ei nyi ja muutenkin käytös ihan ok. suihkuyksikön kyljessä kaasuläpän säädin jossa 4 nastaiselle liittimelle paikka , tällähetkellä lähtee 2 johtoa abikoilla laitettuna ja katkastuna sitten konehuoneessa ja vedetty rusettiin , montakohan johtoa kuuluu lähteä ja minne(ohjausyksikkö?) ja olisiko yhteyttä em vikaan ? korjauskäsikirjasta en löytänyt kytkentäkaavioista apua.
 Kaitsu
0500-939555
pannumetalli@hotmail.com

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 1,8 yksipiste ruisku -95
« Vastaus #1 : 28.03.2015, 14:49:30 »
no ihan varmana on kun se on se tyhjäkäyntimoottori...

siis siihen että ei pysy käynnissä, se säädin ruiskurungossa on se tyhjäkäyntimoottori joka säätää läppää että pysyy käynnissä. Nyt voin puhua paskaa mutta en muista onko tuossa 1-pisteessä erillinen kaasuläpän asentoanturi. jos on ja se on juuri kuvaamasi murkula josta on johdot poikki ja solmittu niin siltikkään auto ei käy koska ruisku menee oletuksilla kun ei tiedä kaasuläpän asentoa.

ruiskun oletukset toimii yleensä just lämpimällä koneella mutta pakkas aamuina ei ennen kuin kone on lämmin...



tuo liitin, taitaa lie olla myös ainyt liitin? en pysty yhtään muistamaan kun ainut B18U joka minulla on ollu oli vain purkuun. tyhjäkäyntimoottori on tuon liittimen alla oleva möykky.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2015, 18:17:16 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa pannupää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1,8 yksipiste ruisku -95
« Vastaus #2 : 28.03.2015, 17:28:28 »
ihan hyvä vastaus , mutta<mihin noista kysymyksistä? 

Poissa pannupää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1,8 yksipiste ruisku -95
« Vastaus #3 : 31.03.2015, 20:34:42 »
Löytyy 3 tuollaista 4 napaista liitintä , yksi on tuo mikä on tuossa kuvassakin eli käsittääkseni itse ruiskusuuttimen liitin , sitten vasemmalla puolella tunnistin neljällä ruuvilla ja liitin siihen sekä vielä tuossa kuvassa alla oleva musta möykky eli tyhjäkäntimoottori (alfamerin kirjassa kaasuläpän asennonsäädin) ja siinä vielä oma liitin jossa nuo kuvailemani katkaistut johdot ruiskuyksikön oikealla puolella, eli näille haeskelen oikeata paikkaa mihin tuosta liittimeltä kuuluivat mennä?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 1,8 yksipiste ruisku -95
« Vastaus #4 : 01.04.2015, 08:34:52 »
ok nyt ymmärsin eli tyhjäkäynti moottorin liittimen piuhat pitää ehjätä. ja kuten kuvailin tämä vaikuttaa tyhjäkäyntiin.

Minäpä katselen vähän jos sattuisi löytymään oikea kaavio sulle. netistä ei näytä löytyvän mutta vilkasenpa koneelta mitä mulla on... jos sulla on se alfamerin/haynesin manuaali niin kyllä siinä pitäisi olla kaaviossa tyhjäkäynti moottorinkin piuhat ja värit...


Tämän parempaa ei ole http://1drv.ms/1GgNQbs on autodatasta tulostettu joskus... tossa pari muuta. http://1drv.ms/1In0EMf
« Viimeksi muokattu: 01.04.2015, 19:36:22 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa pannupää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1,8 yksipiste ruisku -95
« Vastaus #5 : 05.04.2015, 09:01:37 »
ok kiitokset , alkaa pikkuhiljaa löytymään oikeat paikat piuhoille.
Kaitsu

Poissa pannupää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1,8 yksipiste ruisku -95
« Vastaus #6 : 05.04.2015, 20:53:18 »
lampaan pureskelun ja etelä-naapurissa pistäytymisen välissä purin johtonippua ruiskuyksiköltä ohjausyksiköllepäin ja kuinka ollakkaan vastaan tuli siististi piiloon käännelty ja taiteltu 4 napainen liitin johtoineen . kunnollisen puhdistuksen ja johtojen ehjyyden tsekkaamisen jälkeen liitin paikalleen ja auto pelittää niinkuin kuuluukin . ihmetyttää vaan miksi on otettu irti ja yhdistelty abikoilla ja omilla piuhoilla ? ollut hapettumaa tms ja nyppästy piuha irti ja laitettu omia virityksiä tai jotain... ?
t: Kaitsu

 

Futurez  Kulkukoira