Samppasport  Futurez

2.0i autom. 460 -95/96 flekti ei pyöri

  • 1 Vastauksia
  • 1829 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
2.0i autom. 460 -95/96 flekti ei pyöri
« : 29.09.2016, 12:22:25 »
Elikkä flekti lopetti toimimisen ykskaks. Näissähän on ilmeisesti jonkusortin "jälkijäähytystoiminto" - flekti jää pyörimään auton sammuttamisen jälkeen hetkeksi. Nyt ei enää tätä kuitenkaan tee ja lämmötkin tuntuu olevan koko ajan vähän kohollaan. Oisko jotaki halpaa ja tyypillistä vikaa mistä kannattais lähteä ettimään?  ::)

ohiaiheen jaarittelua
Lämpöjen tarkoista lukemista hankala sanoa oikein mitään, kun lämpömittari tuntuu elävän omaa elämää: silloin kun on puolessa välissä, auto käy pirun kuumana ja vähänkään raskaammalla kaasujalalla alkaa nykimään (mistäköhän tämä viestii, muustako, että käy liian kuumana). Silloinko flekti toimi ja autolla oli ajettu puolisen tuntia, mittari nousi ehkä sentin ylös nollasta - tämän olen päätelly siis normaaliksi toimintalukemaksi...
« Viimeksi muokattu: 29.09.2016, 12:24:14 kirjoittanut Heisto »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 2.0i autom. 460 -95/96 flekti ei pyöri
« Vastaus #1 : 30.09.2016, 00:42:18 »
Se flekti toimii jäähdyttimessä olevalla 3-napaisella lämpöanturilla, joka ohjaa sen toimintaa. Luultavasti siinä on 2-pyörimisnopeutta, koska anturi on 3 nastainen. Anturinhan voi testata ottamalla siitä liittimen irti ja tökkää hyppyjohdolla siitä irtoliittimestä nastoja maihin, jolloin flektin pitäisi käynnistyä ja silloin vika on lämpöanturissa. Vika voi myös olla flektin releessä.

Nykiminen voi johtua myös sytkälaitteistakin, kuten karstainen virranjakajan kansi ja vanhat tulpanjohdot, liian suuri tulpan kärkiväli/vanhat tulpat.

Mikäli auto ei ala keittämään niin sen ei pitäisi liian kuumana käydä...



« Viimeksi muokattu: 30.09.2016, 00:45:42 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy