Carcom Oy  Ateho

Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?

  • 45 Vastauksia
  • 19500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #30 : 28.01.2014, 15:38:17 »
Eiköhän niitä aikapaljon haalittais tänne suomeen jos onnistuis täällä saada kilpiin/leimaan..
Tuskimpa haalittas. About internetin alusta asti on ollut sama "Suomessa ei saa kilpiin mitään"-itku kaikilla autofoorumeilla. Ei se sen kummepaa ole, kun vähän selvittelee ensin asioita ja sitten käy vaan leimaamassa. Todellisuus on ettei niitä tekijöitä tai hakijoita vaan ole siinä vaiheessa, kun pitäisi tehdä tai hakea. Helppo se on nettifoorumilla valittaa, kun omat sormet ei siinä likaannu. Sen verran ehkä pitää lieventää tätä postausta, että vähäpäästöisten autojen rakentelu on kyllä varsin haastavaa. Miksei ei-vähäpäästöistä T5,T6, 2JZ, Bemarin kutonen tai V8 Volvoa saisi leimattua Suomessa? Vaikka Chevyn pikkulohkolla marssittas kakssatasen muutosleimalle ja ajais uuden otteen kanssa auringonlaskuun, ei mikään varsinainen ongelma.
!

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #31 : 28.01.2014, 16:38:13 »
Itseasiassa ruotsissa pitäis olla ihan samat rakentelusäädökset kuin suomessa. Näin se menee:
Lainaus
Selvitys ajoneuvolle suoritetusta hyväksytystä katsastuksesta

Jos ajoneuvon rekisteröintikatsastukseen esittäjä haluaa vedota ETA-valtiossa tehtyyn direktiivin 96/96/EY mukaiseen tarkastukseen, on hänen esitettävä kirjallinen selvitys –  mahdollisesti tarvittavine käännöksineen – kunnon tarkastuksen sisältäneestä hyväksytysti suoritetusta katsastuksesta. Katsastusajankohta voi ilmetä esimerkiksi rekisteröintitodistuksesta tai erillisestä katsastustodistuksesta.

Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #32 : 28.01.2014, 18:54:12 »
Tuskimpa haalittas. About internetin alusta asti on ollut sama "Suomessa ei saa kilpiin mitään"-itku kaikilla autofoorumeilla. Ei se sen kummepaa ole, kun vähän selvittelee ensin asioita ja sitten käy vaan leimaamassa. Todellisuus on ettei niitä tekijöitä tai hakijoita vaan ole siinä vaiheessa, kun pitäisi tehdä tai hakea. Helppo se on nettifoorumilla valittaa, kun omat sormet ei siinä likaannu. Sen verran ehkä pitää lieventää tätä postausta, että vähäpäästöisten autojen rakentelu on kyllä varsin haastavaa. Miksei ei-vähäpäästöistä T5,T6, 2JZ, Bemarin kutonen tai V8 Volvoa saisi leimattua Suomessa? Vaikka Chevyn pikkulohkolla marssittas kakssatasen muutosleimalle ja ajais uuden otteen kanssa auringonlaskuun, ei mikään varsinainen ongelma.

Nää on näitä ikuisuusväittelyitä mutta noissa em. koneissa on vakiona keskimäärin sellanen 250-350hp joten voi kyllä olla hieman vaikeuksia saada sellanen kone otteeseen. Esim 2JZ on muistaakseni 280hp vakiona ja esim. 240 volvon tehoraha on n. 210hp. Hieman on ehkä epäilyttävää että moottorin virittämisen tuloksena on teho laskenut 280hp:sta 210hevosvoimaan. Vaikkakin se _pitäisi_ mennä niin että siellä leimatut menisi täällä läpi niin ei se kyllä aina läpihuutohomma ole.. Kyllä siellä sellasia rakennelmia on saatu kilpiin.. Tiedä sitten jos on "kaverileimalla" siellä saatu lappujen väliin.. Ei muuta kun joku kokeilemaan tuoda sieltä joku 700-1000hp katuauto tänne ja koittaa saada täällä leimaan ilman fiilunkeja?

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #33 : 28.01.2014, 20:49:48 »
Tuskimpa haalittas. About internetin alusta asti on ollut sama "Suomessa ei saa kilpiin mitään"-itku kaikilla autofoorumeilla. Ei se sen kummepaa ole, kun vähän selvittelee ensin asioita ja sitten käy vaan leimaamassa. Todellisuus on ettei niitä tekijöitä tai hakijoita vaan ole siinä vaiheessa, kun pitäisi tehdä tai hakea. Helppo se on nettifoorumilla valittaa, kun omat sormet ei siinä likaannu. Sen verran ehkä pitää lieventää tätä postausta, että vähäpäästöisten autojen rakentelu on kyllä varsin haastavaa. Miksei ei-vähäpäästöistä T5,T6, 2JZ, Bemarin kutonen tai V8 Volvoa saisi leimattua Suomessa? Vaikka Chevyn pikkulohkolla marssittas kakssatasen muutosleimalle ja ajais uuden otteen kanssa auringonlaskuun, ei mikään varsinainen ongelma.

Miksei no sikesei että suomen lainsäädännössä auton teho saa kasvaa mallisarjan tehokkaimmasta tietyn prosenttimäärän ja valitettavasti nuo koneet ei siihen prosenttimäärään mahdu.

Ja mitä suomeen rekisteröintikatsastukseen tulee niin se on yksi hailee onko se Ruotsissa jo kilvissä, kun vaikka katsastusmiehen ei tarvitsisi autoa katsoa niin hänellä on oikeus autoa katsoa. Ja jos pellin alla majaile esim. 2jz niin katsastusmies voi auton hylätä laittomana oli se rekisteröity ihan missä tahansa. Laitonta autoa ei tarvitse leimata.

Eli vaikka auto on leimattu jossain eu maassa ei se automaattisesti tarkoita, että ko. auto on laillinen Suomessa.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2014, 20:54:23 kirjoittanut mista »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #34 : 28.01.2014, 21:27:36 »
Tuskimpa haalittas. About internetin alusta asti on ollut sama "Suomessa ei saa kilpiin mitään"-itku kaikilla autofoorumeilla. Ei se sen kummepaa ole, kun vähän selvittelee ensin asioita ja sitten käy vaan leimaamassa. Todellisuus on ettei niitä tekijöitä tai hakijoita vaan ole siinä vaiheessa, kun pitäisi tehdä tai hakea. Helppo se on nettifoorumilla valittaa, kun omat sormet ei siinä likaannu. Sen verran ehkä pitää lieventää tätä postausta, että vähäpäästöisten autojen rakentelu on kyllä varsin haastavaa. Miksei ei-vähäpäästöistä T5,T6, 2JZ, Bemarin kutonen tai V8 Volvoa saisi leimattua Suomessa? Vaikka Chevyn pikkulohkolla marssittas kakssatasen muutosleimalle ja ajais uuden otteen kanssa auringonlaskuun, ei mikään varsinainen ongelma.

Kyllä mä hakisin esimerkiksi tuon heti ensiviikoloppuna, mutta ei huvita ajella tarrakilvillä muutamana iltana kesässä.

Pyöräpuolella MMAF on ajanut rakentelua helpottavia pykäliä läpi ihan viime aikoinakin. Autopuolella ei taida olla mitään vastaavaa instanssia..

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #35 : 28.01.2014, 21:32:40 »
Onkos erikoismuutoslupa -systeemi nykyään vielä mahdollinen? Siis hakea muutoslupia poiketa tuosta 25% tilavuus ja 20% tehon nousun säännöistä?

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #36 : 28.01.2014, 21:45:13 »
Kyllä mä hakisin esimerkiksi tuon heti ensiviikoloppuna, mutta ei huvita ajella tarrakilvillä muutamana iltana kesässä.

Pyöräpuolella MMAF on ajanut rakentelua helpottavia pykäliä läpi ihan viime aikoinakin. Autopuolella ei taida olla mitään vastaavaa instanssia..
Tuota esimerkin autoa ei todennäköisesti saa laillisesti katsastettua Ruotsissa. Liikaa vääntöä normaaliin 240:een ja liian vähän muutoksia että menis Ombyggt fordon tai Amatörbyggt fordoniksi, joissa niissäki on 15kW/100kg tehoraja.  Lisäksi om/amatörbyggt fordoniksi rekisteröinti maksaa Ruotsissa enemmän kuin poikkeuslupa Suomessa.

Viissylinterinen turbo kakssatanen helpompi ja selvästi halvempi saada kilpiin Suomessa kuin Ruotsissa.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #37 : 28.01.2014, 22:23:35 »
Miksei no sikesei että suomen lainsäädännössä auton teho saa kasvaa mallisarjan tehokkaimmasta tietyn prosenttimäärän ja valitettavasti nuo koneet ei siihen prosenttimäärään mahdu.

Ja mitä suomeen rekisteröintikatsastukseen tulee niin se on yksi hailee onko se Ruotsissa jo kilvissä, kun vaikka katsastusmiehen ei tarvitsisi autoa katsoa niin hänellä on oikeus autoa katsoa. Ja jos pellin alla majaile esim. 2jz niin katsastusmies voi auton hylätä laittomana oli se rekisteröity ihan missä tahansa. Laitonta autoa ei tarvitse leimata.

Eli vaikka auto on leimattu jossain eu maassa ei se automaattisesti tarkoita, että ko. auto on laillinen Suomessa.
Niinhän se vissiin on, että katsastusmies voi todeta että ei ole laillinen suomeen vaikka olisi laillisesti katsastettu ruotsissa, mutta silloin virheen on tehnyt ruotsalainen insinööri,  koska pykälän 96/96/ey mukaan säännöt on meillä samat poislukien armeijan kalusto, hälytysajoneuvot ja museoautot.
Täytyy vielä kaverilta kysyä. Periaatteessa rekisteröijä voi vedota pykälään 96/96/ey, mutta ei taida kukaan viitsiä hankkia autoa ja kokeilla kuinka käy.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #38 : 28.01.2014, 22:27:55 »
No eikös tässä meillä ole yhdistys joka voisi hakea jonkun katiskan ja alkaa vänkätä konttorilla ja kabineteissa ja hakea ennakkotapausta?  :P

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #39 : 28.01.2014, 22:44:12 »
Niinhän se vissiin on, että katsastusmies voi todeta että ei ole laillinen suomeen vaikka olisi laillisesti katsastettu ruotsissa, mutta silloin virheen on tehnyt ruotsalainen insinööri,  koska pykälän 96/96/ey mukaan säännöt on meillä samat poislukien armeijan kalusto, hälytysajoneuvot ja museoautot.
Täytyy vielä kaverilta kysyä. Periaatteessa rekisteröijä voi vedota pykälään 96/96/ey, mutta ei taida kukaan viitsiä hankkia autoa ja kokeilla kuinka käy.

Sillähän ei merkitystä lopppupeleissä ole kuka virheen on tehnyt vaan se, että virhe havaitaan. Se, että joku on ollut ammattitaidoton ei ole syy siihen, että seuraavakin täytyy katsoa asia läpi sormien. Eli mihinkään vetoaminen ei auta jos asia on yksiselitteisesti lainvastainen.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #40 : 28.01.2014, 22:44:49 »
Luulen että sillä katsurilla on oikeus hylätä mutta lainpuitteissa sen olis mahdollista myös hyväksyä se auto sellaisena mitä bengt-åkekin länsi naapurissa
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #41 : 28.01.2014, 22:49:41 »
Luulen että sillä katsurilla on oikeus hylätä mutta lainpuitteissa sen olis mahdollista myös hyväksyä se auto sellaisena mitä bengt-åkekin länsi naapurissa

No esim. juuri 2jz tapauksessa lain mukaan ei voi, mutta tarviskos palata aiheeseen :)

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #42 : 28.01.2014, 23:10:27 »
No esim. juuri 2jz tapauksessa lain mukaan ei voi, mutta tarviskos palata aiheeseen :)
Kyllähän tää vähän aihetta sivuaa, jos tänne meinaa auton tuoda... lain mukaan inssi voi rekisteröidä auton suomeen jos se on hyväksytty ruotsissa, näin tuskin kukaan tekee. On eriasia yrittää muutoskatsastaa autoa. Kumpikaan meistä ei ole katsastusinsinöörejä, joten turha puhua asioita faktoina, täytyy vaan jossitella.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #43 : 29.01.2014, 06:06:24 »
Kyllähän tää vähän aihetta sivuaa, jos tänne meinaa auton tuoda... lain mukaan inssi voi rekisteröidä auton suomeen jos se on hyväksytty ruotsissa, näin tuskin kukaan tekee. On eriasia yrittää muutoskatsastaa autoa. Kumpikaan meistä ei ole katsastusinsinöörejä, joten turha puhua asioita faktoina, täytyy vaan jossitella.

Inssi ei voi silti kävellä Suomen lain yli tuossa tehosäännössä. Vaikka se Ruotsissa olisikin rekisteröity. Tämän voin todeta ilman inssin papereitakin, koska laki on laki.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #44 : 31.01.2014, 14:08:20 »
Kyllähän se vaan niin on että katsastuksen läpäisy ja laillisuus on aivan eri asioita. Mikä siinä on niin hankalaa ymmärtää? Aika monenlaiset pykälien vastaiset viritykset ja muutokset menee leimasta läpi mutta ei se niistä laillisia tee.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2014, 14:10:41 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Autoracing  KL-varaosat