KL-varaosat  Race.fi

TAK: Volvo 960 T5 MYYTY

  • 204 Vastauksia
  • 79963 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #45 : 16.01.2017, 21:33:20 »
Aloitus viestiä päivitelty eli suunnitelmissa olisi nyt mennä vakio kokoonpanolla ainakin alkukesä  :idiot2: ja talvella vasta viritellä lisää. Mottorinohjaukseksi tulee edelleen mega.

Loppuviikosta sain 850 kiinteän 240mm vauhtipyörän. Sille tehdään tulevaisuudessa jaonmuutos SRE asetelmalle, mutta alkuun testataan 960 oma kytkin + kaksoismassa vp. yhdistelmä. Jostain luin, että väännänkestoa löytyy jopa 480 nm massalevyllä, mutta lienee 400 tkm vienyt muutaman newtonin sieltä  ::)




Ja mikä parasta öljypohja ynnä muut kilkkeet on hitsailtu ja siitä iso kiitos Boostille! Vähän böijaa tuolta toisestä päästä, mutta hyvin se sinne istu kun ruuvas kiinni  *taavih->













Liimana käytin ihan Motonetin punaista tiivisteliimaa. Öljynsuodattimelle pitää vielä keksiä joku pinnapultti, koska etuvetoisen öljypohjan pultti oli liian lyhyt.  :-\
Samalla väsäsin öljypohjan huohotusletkulle tommosen patentin, ettei höngi sieltä höyryjä mihinkään. Seuraavaksi pitäs kiinnitellä tuo vakio 15G ja heittää moottori autoon ja sitten sen jälkeen onkin enää pienempää näpertämistä.  :)

TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #46 : 30.01.2017, 21:35:52 »
Tänään tuli ruotsista 850 turbon kytkinlevy ja custom moottorinkiinnikkeet! L-m-r.se:stä tilasin viikko takaperin ja nopeasti tuli perille.




Kiinnittelin turbon nyt lopullisesti kiinni. Hukkaportille tein telineen, sillä pakopesää piti vähän kääntää, jotta öljyn paluu osuu alas. Samalla blokkasin vakio bypassin ja tein öljyn kierron AN liittimillä. Tulo on nyt 6 kokonen ja paluu 10. Ja vinkkinä muille, että noi bilteman AN hitsauslaipat on ihan paskarautaa. Ei tullut millään paineen kestävää saumaa vaikka kuinka hio ja uitti asetonissa. Tigillä tuli lähes 4 tuntia tuhrittua yhtä nippaa ja paskan kupliminen vaa jatku... Toki tämäkin taitolaji  ::) ;D








Tuo öljynpaluun letku on aika lähellä pakosarjaa/pesää, niin kuinkas paljon lämpöä tommonen kestää ettei sula sisältä kumit pois?  ???
Myöskään vakio kallistuksenvakaaja ei sovi tuon koneen kanssa. Kellään tietoa minkä vakaaja olis bolt-on vitoskoneen kanssa?

Sitten pitäisi enään asetelma tilata ja teettää jaonmuutos niin sais koneen kiinni autoon!  :)
« Viimeksi muokattu: 30.01.2017, 21:37:41 kirjoittanut Jode »
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Sadvegas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • 740 T5 -89, 940 Turbo -93, 242 -79
Vs: 960 T5
« Vastaus #47 : 31.01.2017, 00:13:49 »
Joku oli ainaki laittanu 760 kallistuksenvakaajan vitoskoneen kanssa. Hyvältä näyttää projekti ja mielenkiinnolla seuraan

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #48 : 31.01.2017, 23:41:40 »
No pitää varmaan lähteä semmoista metsästämään.

Tänään oli pakko kokeilla miten kone sopii autoon.









 
Näiden uusien kiinnikkeiden kanssa sovittaminen oli vaikeampaa kuin ysin omien tassujen kanssa, mutta kyllä se sinne alle puolessa tunnissa kuitenki uppos.  :) Nyt alkaa osien metsästely ja itse autoon en varmaan tee vähään aikaan sen suurempia toimenpiteitä, sillä koulun suhteen on vähän kiireistä  :-[
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 960 T5
« Vastaus #49 : 01.02.2017, 10:27:51 »
Ai noiden korvakkeiden kanssa pystyy käyttämään orkkis huohotinta. 960 kutoskoneen korvakkeethan olisi tuohon ihan bolt on kun tekee pari kierrettä, mutta huohotin säiliötä pitää muokkaa.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #50 : 01.02.2017, 21:40:45 »
Ai noiden korvakkeiden kanssa pystyy käyttämään orkkis huohotinta. 960 kutoskoneen korvakkeethan olisi tuohon ihan bolt on kun tekee pari kierrettä, mutta huohotin säiliötä pitää muokkaa.

960 omat kiinnikkeet eivät käyneet kutoskoneen lyhennetyn vesiputken eikä ilmastoinnin kompuran kanssa. Noilla kiinnikkeillä sai hoidettua molemmat ongelmat pois  ;)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 960 T5
« Vastaus #51 : 02.02.2017, 01:45:59 »
Joku oli ainaki laittanu 760 kallistuksenvakaajan vitoskoneen kanssa.

Meillä takaveto-tdi -miehillä on usein 760 PRV-moottorisen etuvakaaja, joka kiertää moottorin alempaa kuin d24/vinokoneen vakaaja. Kulmamiehen 940 d5252t -projektipäiväkirjasta löytyy kuvia kys. laitteesta. Noitakin on sitten useamman paksuisia, joista paksuin 23 millinen versio on hieman kiven alla.

Tosin nämä on nähty nyt vain 740/940 korissa. 960II etutuentahan poikkeaa näistä jonkun verran, miten lie vakaajan laita?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #52 : 02.02.2017, 03:23:59 »
Otapa kuva, niin ei tarvitse pohtia :) Selkiää ongelman syy laakista!

Mihin se ottaa kiinni? Vakaaja siis.  Joka tosiaan on erilainen mk2:ssa, luutkin kiinnittyy horisontaalisti.

Mitä noita swappeja olen netistä katsellut, niin melkoisesti on t5 kanssa säätämistä, pelkästään koneen fyysisessä asentamisessa. Toivottavasti tämä ketju tuo vähän selkeyttä asiaan :)
« Viimeksi muokattu: 02.02.2017, 06:04:35 kirjoittanut Orlov »

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #53 : 02.02.2017, 13:42:25 »
Mihin se ottaa kiinni?

Kaappasin kuvan turbobricksien sivuilta (740 T5 swappi). Eli ongelma on tämä :




Kuvassa on juuri oikeanlainen vakaaja, jossa on toi kunnollinen "U" mutka. Se alkuperäinen otti kiinni öljypohjaan sekä öljynsuodattimen jalkaan. Pitää ottaa mitat tosta nykysestä ja katsoa onko ne samat siinä 760 mallissa. Lähinnä varmaan voi olla eroja niissä koiranluiden kiinnityspisteissä, jolloin niitä ei saa suoraan. Tosin edellinen omistaja oli asentanu nykyiset koiranluut väärinpäin  :idiot2: kertoi ostohetkellä, että kovalla soralla ajettaessa luut kuluu vuodessa pilalle ja siksi etupää kalkattaa. Tais kuitenkin olla aivan muu syy siihen  :2funny:
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 960 T5
« Vastaus #54 : 02.02.2017, 15:42:36 »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #55 : 02.02.2017, 16:05:16 »
Mulla on TDI motin kanssa viirukeula 960:ssa vakiovakaaja, jonka korikiinnikkeiden alla on 12mm laput ja pidemmät pultit. Sopivaa lappua alle vaan. Koiranluille ei tarvitse tehdä mitään, koska ne kiinnittyvät nivelpisteenä vakaajaan.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #56 : 02.02.2017, 17:36:00 »
Noin minä päättelinkin :)

Näistä kun ei tosiaan ole kuvia liiemmälti tarjolla! Tuo shimmaus varmaan olisi helpoin ratkaisu, konetta ylös ja tankoa alas.
Itsellä onkin tuo 23mm vakaaja, piti ostaa polypuslat, kun ei löytynyt "vakio" tavaraa. Tosin ei nuokaan sen kalliimmat olleet :) (takanakin on paksuin aka 22mm, näihin mk2 takavakaajan yläpäihin taas käy 7/900 sarjan etupuslat)




Garagetista löytyi yksi esimerkki kuva :D Tuossa väistellään Audi V8 öljypohjaa. Voihan tuon hiukan siistimminkin tehdä ::)

« Viimeksi muokattu: 03.02.2017, 05:05:16 kirjoittanut Orlov »

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #57 : 03.02.2017, 10:32:51 »
Kiitoksia neuvoista! Ei tullu mieleen, että sitä vakaajaakin voi pudottaa  :D pitää keksiä jotain tavaraa sinne väliin. Noi audiin tehdyt viritykset näyttävät aika hävyttömiltä  ::)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #58 : 03.02.2017, 11:21:22 »
Kyllä se ihan Volvo 960 mk2/V90 on :)

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #59 : 13.04.2017, 17:53:12 »
Vauhtipyörään on nyt tehty sorvaus + jaonmuutos 765 asetelmalle ja siitä iso kiitos kaverille! Pk seudulta ei löytynyt koneistamoa, joka tämän olisi tehnyt  :( Tasapainotuksessa vp kävi GT Motorssilla ja nyt pääsiäisenä olisi tarkoitus kasata ainakin voimansiirto kuntoon. Tuli samalla ostettua 4 pinniset suorasytkä puolat uudemmasta ärrästä.  :)



TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

 

KL-varaosat  Race.fi