Futurez  Kulkukoira

TAK: Volvo 960 T5 MYYTY

  • 204 Vastauksia
  • 79985 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #60 : 15.04.2017, 10:17:44 »
Nyt kone saatu aikalailla kasaan. Ensi viikolla pitää pistää mega tilaukseen ja alkaa sähköjä miettimään...







Kytkinkäpälää siirsin kolmella prikalla, mutta saa nähdä onko se riittävä. Pitää vielä kokeilla sen toimintaa tässä pääsiäisen aikana. Ongelmaksi saattaa tulla varmaan se, ettei kytkin irroita tarpeeksi?  :-\




E: Kytkin irroittaa, mutta on kyllä jämäkkä käyttää  ;D
« Viimeksi muokattu: 15.04.2017, 13:22:25 kirjoittanut Jode »
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #61 : 19.04.2017, 17:45:35 »
Imusarjaa tuli vähän muokattua ja tommonen räpellys siitä tuli...  :D







Nyt se sopii myös ohjaustehostimen pumpun kanssa, sillä hioin imusarjasta palan pois ja samalla lyhensin pumpun säiliön paluuletkun kiinnitystä. Saa nähä onko pitkäaikainen ratkaisu, vai hinkaako imusarja sen puhki  :idiot2:
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 T5
« Vastaus #62 : 19.04.2017, 22:58:54 »
Kannattaa unohtaa tuo vakion kumimutkan käyttäminen alkuunsa. Ei kestä kuin luokkaa 0,2-0,3bar ahtoja enintään, koska on pelkkää kumia ilman vahvikkeita.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #63 : 23.05.2017, 18:26:06 »
Viime viikonloppuna aloittelin tuota +12 voltin johtosarjan tekoa. Mega ja signaalipuolen johtosarjan tilasin pari viikkoa takaperin, eikä vieläkään kuulu mitään. Liitoksen tein abicoilla ja kutistesukat ympärille. Tinaus kun ei oikein kestä tärinää.  :)







Samalla tuli vähän aloteltua downpipeä. Nyt pitäs tulla 2.5" putki alusta loppuun.



TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #64 : 16.07.2017, 12:36:16 »
Projekti on taas vähän edistynyt. Sähköt tehty käytännössä kokonaan ja autokin on vihdoin saatu käyntiin. Tosin säädöt aivan pielessä eikä suostu oikein käymään kunnolla. Tosin kun irrottaa MAP anturin letkun (eli map mittaa ulkoilman painetta) niin sen saa käymään ja ajettua talliin ja ulos  :idiot2: saa varmaan liian vähän bensaa...

Cooleriksi valikoitui bilteman iso malli joka sopi käytännössä suoraan tonne.












Lisämittarit laitoin suoraan kojelaudalle ja erilliset kytkimen paukulle, bensapumpulle sekä flektille. Ahtoputket tuli kasattua äkkiä ja niitä joutuu varmaan korjailemaan vielä  ::) Vielä pientä laittoa ja kohta pääsee säätämään megaa 8)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #65 : 30.07.2017, 21:49:17 »
Lämppärin kenno sanoutu irti niin piti sekin sitten vaihtaa. Loppujenlopuksi yllättävän helppo homma ja aikaa kului ehkä 10h suhteellisen tehokasta työskentelyä  :)








Samalla tuli vakaajan tangolle tehtyä adapterit prikoista. Mitäköhän leimasetä tuumaa noista?  ::)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 T5
« Vastaus #66 : 30.07.2017, 22:07:28 »
Tarvitseeko vakaajaa tuoda alaspäin ollenkaan? Jää kovin ison näköinen rako öljypohjaan, puolet pois ainakin. Ja öljypohjassa olevan ohuen alumiiniharjanteen voi poistaa jos näyttää siltä, että vakaaja meinaa ottaa siihen kiinni. Se on vain ns. johtokourun reuna.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #67 : 31.07.2017, 07:12:36 »
Tarvitseeko vakaajaa tuoda alaspäin ollenkaan? Jää kovin ison näköinen rako öljypohjaan, puolet pois ainakin.

Vakaaja menee kyllä kiinni ilman prikkoja jos harjanteen poistaa, mutta ongelma on tangon keinuminen jousituksen mukana. Jos tunkkaan auton ilmaan, niin tanko ottaa öljynsuodattimen jalkaan kiinni. Noilla adaptereilla auton ollessa ilmassa on tanko noin 1-2 mm päässä jalasta. Saako se tanko keinua kuinka paljon? Väljillä koiranluilla tanko keinui vähemmän, kun antavat nivelistä periksi ja taas uusien luiden pallonivelet eivät juurikaan anna periksi, vaan liike näkyy vakaajan keinumisena. (liike siis luokkaa 5-20 mm tangon alaosassa)  ::) :D
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #68 : 08.08.2017, 19:53:52 »
Viime viikonloppuna tuli siirtokilvillä ajeltua jo 250 km ja nyt auto on edes vähän säädöissä. Samalla yksi puola paloi kokonaan ja loput puolat olivat haljenneet hieman. Onkohan syy siinä, että ostin ne käytettynä, vai onko lataus aika liian pitkä?  :-[ ::)

Tänään tuli vielä räpellettyä tommoinen sivuputki.






Tavoitteena olisi katsastaa auto elokuussa uudelle tekniikalle  :) Saa nähdä kuinka paljon sen kassa saa sitten tapella...  ::)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 T5
« Vastaus #69 : 08.08.2017, 20:14:44 »
Mikä latausaika nyt on käytössä? Spark output - going high tai low pitää olla oikein puolien ja muiden sytkäosien mukaan. Jos se on väärin puolat palaa oli latausaika mikä tahansa.

Muista pakoputkiston kanssa se, että moottorimuutoksen yhteydessä mitataan melu. Kannattaa käydä tekemässä vaikka testimittaus konttorilla, ettei sitten katsastuksessa tule ainakaan siitä sanomista. Todennäköisesti joutuu laittamaan toisenkin pöntön tai ainakin reilusti suuremman nykyisen tilalle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #70 : 08.08.2017, 20:26:05 »
Mikä latausaika nyt on käytössä?

Spark output on going high ja käytössä on boschin puolat 0221604010. Millä kierrosluvulla melu mitataan? Nyt tyhjäkäynnillä auto on oikeasti todella hiljainen, ainakin yhtä hiljainen kuin vakio 850 T5.
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 960 T5
« Vastaus #71 : 08.08.2017, 21:15:12 »
Spark output on going high ja käytössä on boschin puolat 0221604010. Millä kierrosluvulla melu mitataan? Nyt tyhjäkäynnillä auto on oikeasti todella hiljainen, ainakin yhtä hiljainen kuin vakio 850 T5.
Olisko ollu huipputehon kohdalla, vinokonetta polkivat johonkin 4000+ kierrokseen.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 T5
« Vastaus #72 : 08.08.2017, 22:40:55 »
Mikä on latausaika?

Muistaakseni melumittaukselle on ilmoitettu 3/4 huipputehon kierroksista tai vähintään 3500rpm.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 960 T5
« Vastaus #73 : 09.08.2017, 09:03:33 »
Jos käyttää vastuksilla tehtäviä lähtöjä ledien jaloista, "resistor method", niin pitäisi olla Going low, jos "FET driver method", niin Going high.

Mullakin kyllä näytti noi kaikki vitoskoneen puolat olevan halki. En ole vielä päässyt testaamaan, pelaavatko yhä, mutta ilmeisesti ne voivat haljeta ajan myötä oikeallakin käytöllä, sillä ovat tähän mennessä olleet vain alkuperäisen moottorinohjauksen perässä.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #74 : 09.08.2017, 18:59:46 »
Mikä on latausaika?


Tuossa on asetukset vielä eli 3ms. Puolat kestää varmaan lähelle 4ms?


TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

 

Elekma  Autoracing