KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3257344 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

turkoosi

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14115 : 28.10.2019, 18:54:53 »
V70 1999 2.5 TDI näkyy tihmovan venttiilikopan välistä jonkun verran öljyä. motonetti tarjoaa kahta eri mallia venttiilikopan tiivistettä "audi-malli" ja "transporter-malli" kumpikohan on oikea tai erottaako sen jostain päältä päin varmistaa ennen aukaisua? Veikkaisin että transportter-malli ihan mutu pohjalta kun tuota portterin koneeksi usein sanotaan. Asennus tiivisteliiman kanssa vai ilman?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14116 : 28.10.2019, 20:12:34 »
V70 1999 2.5 TDI näkyy tihmovan venttiilikopan välistä jonkun verran öljyä. motonetti tarjoaa kahta eri mallia venttiilikopan tiivistettä "audi-malli" ja "transporter-malli" kumpikohan on oikea tai erottaako sen jostain päältä päin varmistaa ennen aukaisua? Veikkaisin että transportter-malli ihan mutu pohjalta kun tuota portterin koneeksi usein sanotaan. Asennus tiivisteliiman kanssa vai ilman?
Ne suuttimien "syvennykset" (aalto-/sahalaita-muoto) ovat erimuotoiset ja -syvyiset portterin/audin tiivisteessä.

Aikanaan appiukon -99 TDI:hin ei käynyt kumpikaan, vaan ainoa vaihtoehto olisi ollut hakea paikalliselta volvo-myyjältä tiiviste koppineen päivineen (erilainen kuin VAG ja tiiviste vulkanoitu venttiilikoppaan) johonkin todella suolaiseen hintaan.

Lopulta otin kopan irti, leikkasin tiivisteen matalaksi ja laitoin moottoritiivisteliimaa pienen palkon, sekä varovasti kasaan. Ei vuotanut enään ja korjaus maksoi ~8€.

turkoosi

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14117 : 29.10.2019, 09:53:56 »
Jaha kiitos tiedosta kuulostaa lupaavalta kun saman vuoteinen auto :( pitää sitten varmaan vaan aukaista ja liimaa väliin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14118 : 29.10.2019, 10:16:19 »
Jaha kiitos tiedosta kuulostaa lupaavalta kun saman vuoteinen auto :( pitää sitten varmaan vaan aukaista ja liimaa väliin.
Tutki ensin.

Muistelin tarkemmin, niin minun tapauksessa löytyi tiivisteestä vamma. Oli yritetty avata puukolla tms.
Leikkasin vammautuneen kohdan ja liimaa. Annoin kuivaa 12h.

Poissa viri-viri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14119 : 29.10.2019, 10:55:14 »
Projektista menossa leima umpeen ja pitäisi saada lisää ajoaikaa, tuleeko automaattisesti ajokielto jos jälkiahdettu eikä muutoskatsastusta vielä tehtynä? Läpi ei tietenkään mene mutta jos vaikka sen 2kk armonaikaa saisi...

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14120 : 29.10.2019, 11:43:54 »
Aiemmin tuon kennon toinen pääty oli isompi, varaa jotain millä kennon saa tiiviiksi ja kiinnikettä voi joutua muokkaamaan tai tekemään uuden.
Samalla tarkistaa alipainkellot.

Jaa tuokin on "väljä" paikalleen?

Vois löytyä jotain ~10 mm solumuovia, semmosta telttapatjan näköstä lämpöeristettä. Mitä lie kestää kuumaa tuo?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14121 : 29.10.2019, 16:05:06 »
Jaa tuokin on "väljä" paikalleen?

Vois löytyä jotain ~10 mm solumuovia, semmosta telttapatjan näköstä lämpöeristettä. Mitä lie kestää kuumaa tuo?
Kestää kuumaa (ei se ole kuin max 100°C). Olikohan joku Biltema/motonet, josta voi ostaa sitä tarrapinnalla olevaa valmiinakin.

850:n hella-behr tuli niin tuhdin solumuovin kanssa, että piti kieli keskellä suuta uittaa paikalleen. :D

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14122 : 29.10.2019, 16:44:34 »
Kestää kuumaa (ei se ole kuin max 100°C). Olikohan joku Biltema/motonet, josta voi ostaa sitä tarrapinnalla olevaa valmiinakin.

850:n hella-behr tuli niin tuhdin solumuovin kanssa, että piti kieli keskellä suuta uittaa paikalleen. :D
Liimapinnalla esim. Stp Splen. Löytyy eri paksuudella, 8mm heitin kennon päätyyn kun sitä oli hyllyssä ja alkuperäinen vaahtomuovi oli surkeassa kunnossa. Splen tuotetiedoissa mainitaan kyllä käyttölämpötila -45 - 80 astetta, mutta ei se ainakaan vielä ole sulannut. Kuumauilmapuhaltimella muotoilu pitäisi olla ok 200 ast. asti, joten tuskin se kärsii liikaa noin sadassa asteessa.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14123 : 29.10.2019, 17:21:32 »
Projektista menossa leima umpeen ja pitäisi saada lisää ajoaikaa, tuleeko automaattisesti ajokielto jos jälkiahdettu eikä muutoskatsastusta vielä tehtynä? Läpi ei tietenkään mene mutta jos vaikka sen 2kk armonaikaa saisi...

Ei tule ajokieltoa. on pelkkä normaali katsastuksenhylky peruste.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14124 : 29.10.2019, 18:08:52 »
Liimapinnalla esim. Stp Splen. Löytyy eri paksuudella, 8mm heitin kennon päätyyn kun sitä oli hyllyssä ja alkuperäinen vaahtomuovi oli surkeassa kunnossa. Splen tuotetiedoissa mainitaan kyllä käyttölämpötila -45 - 80 astetta, mutta ei se ainakaan vielä ole sulannut. Kuumauilmapuhaltimella muotoilu pitäisi olla ok 200 ast. asti, joten tuskin se kärsii liikaa noin sadassa asteessa.
Varmaan materiaalille alkaa tapahtumaan virumista yli +80°C lämpötiloissa, eli se vaahtomuovi murenee ajan kanssa pois.

Mutta eiköhän tuo sama käy kaikissa, myös tehtaan orkkiksissa.

Vanhoissa autoissa, joissa on hana sulkemassa kiertoa lämmityslaitteen ollessa kylmällä, tuntuisi kestävän tommoset komponentit hieman pidempään, mutta aika marginaalista.

Eli en olisi huolissani.

Poissa Tomave

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14125 : 29.10.2019, 18:17:45 »
Termos.

Autona s60 2.5T  -04.

Vaihtamassa eflexfueluxi. Auto on ohjelmoitu. Tätä varten piti varmistella ohjelmoijalta, kuinka paljon turbon ahtoja on säädetty. Liittyy siis siihen, kannattaako etanolijätkestelmää asentaa.

Ohjelmoija muisteli lonkalta, että vakio olisi n. 1,1 bar ja olisi säädetty 1,4 bariin.

Nyt kuitenkin googletellessa sainkin semmoisem kuvan, että todellisuudessa 2.5T kone olisi matalapaineturbo, ja paineet pyörii jossain 0.7barin nurkilla.

Mitä luulette, muisteliko ohjelmoija jotain eri autoa? Paljonko ahtopaineet pitäisi suurinpiirtein olla vakiona/viritettynä?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14126 : 29.10.2019, 19:18:46 »
Onko kaikki puolat mykkänä vai vaan jotain satunnaisia? Jos satunnaisia, niin sitten toi johtis tai sytkäpäätteet. Jos kaikki, niin voisko vaan olla kampianturi sökönä?

Kaikki ilmeisesti mykkiä. Välitän tiedot eteenpäin.
Vaihtaako tuon kampianturin motonetin parkkipaikalla?  :D

E: Eihän siinä ollut mitään hankaluuksia.  :D
« Viimeksi muokattu: 30.10.2019, 22:29:22 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14127 : 31.10.2019, 16:11:04 »
Jakopääremontti tuohon kasipätkään.
Tuota faq osion ohjetta oonkin jo lueskellut.

B5252S on moottori, miten lähden ratkomaan tuota jakohihnan valintaa? Entäs kiristinasiat, vinokoneen kanssa oli helppo hakea paikalliselta kerralla oikean kun oli yhtä mallia, tähän näkyy olevan hammasmäärissä eroa jostain syystä  ???

Joo, varmaan purkamalla selviäisi lisää mutta etukäteen vähän katsonut noita osien hintoja ja Aeromotorsilta saa edullisimpan hintaan laatuosat.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14128 : 31.10.2019, 18:21:54 »
Jakopääremontti tuohon kasipätkään.
Tuota faq osion ohjetta oonkin jo lueskellut.

B5252S on moottori, miten lähden ratkomaan tuota jakohihnan valintaa? Entäs kiristinasiat, vinokoneen kanssa oli helppo hakea paikalliselta kerralla oikean kun oli yhtä mallia, tähän näkyy olevan hammasmäärissä eroa jostain syystä  ???

Joo, varmaan purkamalla selviäisi lisää mutta etukäteen vähän katsonut noita osien hintoja ja Aeromotorsilta saa edullisimpan hintaan laatuosat.

https://aeromotors.fi/kataloog/article/5361161/530-0250-30-ina

Itse ajattelin tämän hommata. ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14129 : 31.10.2019, 18:27:55 »
https://aeromotors.fi/kataloog/article/5361161/530-0250-30-ina

Itse ajattelin tämän hommata. ???
Samat osat samasta paikasta erikseen hommattuna on edullisemmat.
Jäitä housuun!

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy