Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: -4K1 - 21.12.2011, 21:26:08
-
tollane b200f olis kyseessä ja kylmänä ei oikeen taho käynnistyä ja kun sitten loppuen lopuksi saa tuohon normaaliin n.80 asteeseen niin ku painaa kaasua ni sammuu ottaa kierroksia vaan jos painaa todella hitaasti kaasua ja 3-4 tonnin välissä alkaa yskiä ja kun kaasun päästää yskäisee kerran putkeen ja alkaa käydä taas normaalisti tyhjäkäyntiä. Vikakoodeiksi antaa lämpöanturia tyhjäkäyntimoottoria ja nakutus anturia kaikki olen vaihtanut mutta vikakoodit tulevat heti takaisin. mistä pitäis lähteä vikaa etsimään ? :-\
-
se legendaarinen suutin rele, aina kannattaa kokeilla :buck2:
-
Kokeile ottaa lambdan ja imm:n johdot irti (erikseen, ei yhtäaikaa).
Mikäli alkaa toimimaan jomman kumman irtiotolla, vika on siinä.
Myös tukkeutunut bensansuodatin tai huono bensapumppu voisi aiheuttaa tuon tyylistä vikaa
-
Lambda ei varmaan vaikuta kylmäkäynnistyksessä jossa tuntuu myös häikkää olevan.
Massiivinen imuvuoto?
Bp-säädin jumii auki?
Onko vika ilmestynyt vähitellen tai jonkin rempan yhteydessä? Töpsät vaihtaneet paikkaa? (naku, tk-vent,lämpöanturi)
-
Vaihoikko varmasti ruiskun lämpöanturin etkä sitä helpommin saatavilla olevaa mittariston anturia?
http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/ERGRE.jpg
-
oliko nakutus tunnistin kiritty momenttiin 11 tai 20nm mallista riippuen? Oliko map- anturia tässä mallissa, ledilootan vieressä rasia johon menee letku?
-
oliko nakutus tunnistin kiritty momenttiin 11 tai 20nm mallista riippuen? Oliko map- anturia tässä mallissa, ledilootan vieressä rasia johon menee letku?
Ei ole mappia :)