Tässä on tosiaan vaihtoehtoja monia, mutta ota säädin irti niin näet vian itse: putsaat ne liukurenkaat hiilien jättämien urien kohdilta, niin näet, kuinka totaalisen loppu ne on. Jos paistaa muovi läpi, on vika varsin helposti selvillä. Jos taas ei paista, voi yhä löytyä säätimestä vikaa. Itse testaisin tuon vielä niin, että laitteet käymään laturin herätejohto irti, sitten irtopolttimolla (vaikka joku pieni lasikanta) hyppyyttää laturin plussajohdosta herätenastaan virtaa ja katsoo mitä käy. Jos laite ei silti lataa, on vika laturissa, joko säätimessä tai liukurenkaiden totaalisessa loppumisessa. Jos valo ei pala ja laturi lataa, on kipu mittaristossa, siellä on yksi hyppy takapuolen juotoksissa, mistä tuppaa tinaukset lakata johtamasta sähköä niin kaikki merkkivalot pimenee. Jos valo jää palamaan ja vermeet ei lataa, niin päästään yhä siihen säädin-liu-ut akselilta löytyvään vikaan.
Mulla on tämmöseen sekä korjattuja että "suoraan ajosta"-kuntoisia purkulatureita. Paan YV:llä numeron niin huutele siihen jos tarttet, meen huomenna maalle missä niitä on pari irtaallaan pyörimässä, voidaan kahtella jos tarttet.
PS: kymmenkunta oon latureita korjannu, yhdestäkään ei oo liukuja sorvattu ja useammilla on ajettu yli 50tkm rempan jälkeen, kahdella yli 100tkm, vielä eio ilmenny mitään ongelmia.