KL-varaosat  Race.fi

Volvo 740 B230F -91 ei käynnisty, alkaa ideat loppumaan!

  • 8 Vastauksia
  • 1601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaass

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Eli potilaana olisi 740 Bendixvaginalla ja automaattilaatikolla.
Toissa maanantaina olin lähdössä töistä kotiin, laitoin auton käyntiin, pakin päälle ja se sammui. Ei elettäkään käyntiin lähteäkseen. Välillä hörähti vähän.
Vaihdoin bensapumpun releen, ja ei vaikutusta.
Hinattiin se keskiviikkona kotipihalle, ja aloin etsiä vikaa. Tarkastettuja osia/asioita:
-Bensaa tulee palotilaan, tulpat kastuu
-Kipinää tulee, mutta ei sytytä bensaa
-Jako on kohdillaan
-Tulpat uudet, tulpanjohdot uudet, Virranjakaja ja pyörijä uudet, puolan johto ehjä.
-Sulakkeet ja releet tarkastettu

Nyt loppuu oma osaaminen asiaan, voisitteko auttaa saamaan helmiorvokin loppuliukkaille ajoon  :-[

Poissa volvo940-95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Luitko vikakoodit? Ei välttämättä löydy mitään, mutta kannattaa sekin tehdä.

Poissa tuomaass

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Luitko vikakoodit? Ei välttämättä löydy mitään, mutta kannattaa sekin tehdä.
Joo, senkin tein "1-1-1".
Ja startteriakin työnnetty inusarjaan, ei vaikutusta mihinkään suuntaan..

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Joo, senkin tein "1-1-1".
Ja startteriakin työnnetty inusarjaan, ei vaikutusta mihinkään suuntaan..
Joko puristukset puuttuu tai kipinää ei tule paineen alla.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa tuomaass

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Joko puristukset puuttuu tai kipinää ei tule paineen alla.
Tullut pitkälti samaan lopputulokseen. Pyörittelin konetta kun tarkastin jakoa, ja puristukset tuntuvat kyllä normaaleilta. Tarkkaa mittausta en ole tehnyt, mutta kyllä siellä tuntuu normaalit puristukset olevan. Ajattelin lähtä huomenna mittailemaan puolaa, millaista tietoa se antaa.
Jos puola on entinen, uuden löytäminen voi olla vähän kinkkistä..  :D

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Automaateis irronnut pultti, kivi tms pystyy ruttaamaan anturikehän vetolevystä.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
Komppaan myös tuota TCC-tiedon puuttumista. Viitaten : jon1.tur kommenttiin.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Retro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Itsellä aikoinaan "samanlainen mysteerivika" tosin B200E koneella, viaksi ilmeni imusarjan alta pois paikoiltaan pompahtanut lisäilmaluistin letku joka melkolailla piilossa ja vaikeasti huomattavissa.  :-\

Tucci

  • Vieras
Faq-osion vikakoodin luvulla tulee helposti 111, pidä vähän pidempään nappi pohjassa.
Vielä siellä on lämpöanturi, map ja suutinrele

 

Proturbo  Autodiagnoosi