Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Aftermarket kampiakselin kiilahihnapyörän kiristys.

  • 2 Vastauksia
  • 853 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Onko jollain jo valmiiksi kehiteltyä ideaa, kuinka saa varmuudella kiristettyä kampiakselin hihnapyörän? Näissä alumiinisissa ei ole lukitustyökalulle paikkaa.
Vaihdetta vasten vaikko tehdä kiilahihnasta jonkinlainen lukitustyökalu?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2379
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Aftermarket kampiakselin kiilahihnapyörän kiristys.
« Vastaus #1 : 07.02.2019, 18:58:00 »
Moottori autossa vai pukissa? Jälkimmäisessä aika paljon helpompi. Autossa jos on ja lootakin paikallaan niin ehkä startti pois ja vauhtipyörästä lukita. Toinen olisi isolla ketju/hihna-avaimella pitää hihnapyörästä vastaan.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Aftermarket kampiakselin kiilahihnapyörän kiristys.
« Vastaus #2 : 07.02.2019, 21:06:42 »
Moottori täysin palasina vielä. Jatkoa varten ajattelin, mutta pitää tekasta sopiva hihnapyöräavain. Ei vaurioudu sillä tuo alumiininen hihnapyörä. Mutta tämähän on vasta tulevaisuudessa, kun alkaa miettiä millon Gates racing-hihnan meinaa vaihtaa. ::)
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

 

Carcom Oy  Ateho