Race.fi  Puotilan autokorjaamo

945 -94 B230FD+m47II ja erittäin vieno vihellys 5:lla vedätättessä

  • 5 Vastauksia
  • 2352 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
599,2 tkm ja alkoi jo kuulua vieno vihellys noin 100 vauhdissa.
Kuuluu kaasua hivenen painaessa, eli vedätätäessä.
Se 600 tkm:n huolto on tuossa edessä. Siinä vaihtuu kytkin, kytkinhaarukka, paine- ja silmälaaakerit. Ehkä vaihdan myös moottorin takapäänstefan, joka on vielä alkuperäinen. Ei kylläkään tiputtele sieltä.
Tuo vihellys on ihan uusi ilmiö. Sellainen vieno, ensin tuli mieleen, jotta jostain vetää ilmaa, mutta eihän se ole mahdollista. Epäilen, jotta olisiko tuo vihellys laatikolta.
Mikä se siellä voisi viheltää?  ::)
Redlinen MTL 70W80 (APi GL-4) synteettiset laatikossa ja perässä (1041) saman valmistajan synteettinen hypoidiöljy   75W90 (LS).  Vaihdoin nuo öljyt n. 40 396 km sitten. En ole sen koomin tasoja tarkastanut. Laatikon takapää hivenen tihkuu. Voisiko vihellys johtua siitä, että öljypinta olisi laskenut? Vai onko syynä se lemmon atf, jota aluksi käytettiin pitkillä vaihtoväleillä?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
5-vaihde siellä valittaa pitkään jatkuneesta ja väärästä ajotyylistä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ai hä? :o
Kuuluukos siellä olla tollasta ööliä? lootassa.
Vanhassa M47-lodjussa pitää olla ATF220. Vai olikos siinäkin jokin vaihtoehtoinen öljy, enpä muista.

hevonen

  • Vieras
No parempihan toi Redlinekin on kuin jokin pirun atf, mitä ne kyllä sinne jostain käsittämättömästä syystä suosittaa.
Moottoriöljykin on kova sana. Ja tästäpä tämä öljyvääntö taas alkaa. No ei kai? ;)

Taitaa se vitosen laakerointi vinkua, joskus siitä loppu on tultava kuitenkin.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Terveesti kierroksilla ajettu laatikko. Ei siis jyristelty. Vitosta käytetty vasta päälle 80 nopeuksissa. Yleeensä mennään reippaasti toistasataa.  En usko ajotyylin olevan väärä. Ajamalla auto kunnossa pysyy! Kunhan muistaa vaihdella nesteitä.
Missä sijaitsee tuo vinkuja? Onko rulla-, vaiko neulalaakeri? Onko vaihdettavissa helposti? Vai meneekö akselista pinta rikki? Kaapissa on m47:n tiivistesarja. Joskus tilailin valloista. Jos vinkujan pystyy helposti vaihtamaan, mikä on vinkujan kokomerkintä ja mistä saanee?Käytän tuon kuiten kohta irti, kun vaihdan kytkimen talveksi. Vähän värisee jo poljin.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Kytkimen vaihdoin 600 tkm:n huollossa, ynnä silmä- ja painelaakerit. Vaihdoinpa myös kytkinhaarukan uuteen. Vaihteistoon samalla takastefat ja uudet Redline GL-4 synteettiset öljyt (1,6 litraa). Eikä ujella vitosella... Ainakaan toistaiseksi.

Mielenkiintoista. O:-)

 

Proturbo  Autodiagnoosi