Carcom Oy  Ateho

940 Volvon vesiallergia

  • 6 Vastauksia
  • 1656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

1706mk

  • Vieras
940 Volvon vesiallergia
« : 26.08.2014, 18:31:32 »
Ajattelinpa nyt tänne kirjoittaa että mitä ihmettä, yritin löytää samankaltaista aihetta mutta ei tullut vastaan kun ei ole hajuakaan mikä mun volvossa on vialla. Aina ku ajan vesilätäköstä niin auto rupeaa tökkimään. Eli siis ei pysy käynnissä millään. Muutakun kaasua pumppaamalla, jos silläkään. Joten ajan parkkiin ja annan kenkää hetken, että pysyy taas tyhjäkäynnillä. Yleensä siinä kestää muutama minuutti että rupeaa toimimaan. Epäilen että olisi kyse virranjakajasta. Mutta olisi kiva tietää jos jollain muulla on ollut samaa häikkää autossa ja miten saatu korjattua.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2014, 18:36:23 kirjoittanut 1706mk »

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3089
Vs: Volvon vesiallergia
« Vastaus #1 : 26.08.2014, 18:33:43 »
Ajattelinpa nyt tänne kirjoittaa että mitä ihmettä, yritin löytää samankaltaista aihetta mutta ei tullut vastaan kun ei ole hajuakaan mikä mun volvossa on vialla. Aina ku ajan vesilätäköstä niin auto rupeaa tökkimään. Eli siis ei pysy käynnissä millään. Muutakun kaasua pumppaamalla, jos silläkään. Joten ajan parkkiin ja annan kenkää hetken, että pysyy taas tyhjäkäynnillä. Yleensä siinä kestää muutama minuutti että rupeaa toimimaan. Epäilen että olisi kyse virranjakajasta. Mutta olisi kiva tietää jos jollain muulla on ollut samaa häikkää autossa ja miten saatu korjattua.

Mikä malli ...

1706mk

  • Vieras
Vs: Volvon vesiallergia
« Vastaus #2 : 26.08.2014, 18:51:24 »
« Viimeksi muokattu: 26.08.2014, 18:53:39 kirjoittanut 1706mk »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvon vesiallergia
« Vastaus #3 : 26.08.2014, 21:02:33 »
Itseasiassa itse olen saanut joskus autopesulan alustapesulla joskus käynnin huonoksi hetkeksi. Että kaippa se on sopivasti lammikkoon ajamallakin mahdollista että jakajaan saa menemään vettä. Itse en ole saanut lätäkköihin ajamalla saanut samaa efektiä aikaiseksi.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Volvon vesiallergia
« Vastaus #4 : 26.08.2014, 21:13:42 »
Tulee mieleen mitkä voisi kastua niin bensapumppu auton alla kuskinpenkin kohdalla tai sitten lambda-anturi. Pumpun johtoihin kannattaa crc:ta suihkauttaa ja käyttää irti jotta liitokset paranee.
Lambdan piuha kannattaa vilkaista että onko paljaita kohtia
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Volvon vesiallergia
« Vastaus #5 : 26.08.2014, 21:29:03 »
Tulee mieleen mitkä voisi kastua niin bensapumppu auton alla kuskinpenkin kohdalla tai sitten lambda-anturi. Pumpun johtoihin kannattaa crc:ta suihkauttaa ja käyttää irti jotta liitokset paranee.
Lambdan piuha kannattaa vilkaista että onko paljaita kohtia

Lambdan ei pitäisi aiheuttaa tuommoista oireilua vaikka upottaisit veteen.

Bensapumppu voi aiheuttaa mystisyyksiä jos liitokset hapettuu, mutta sillon ongelma olis aikalailla pitkäaikaisempi.

Poissa mujepieru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Volvon vesiallergia
« Vastaus #6 : 27.08.2014, 07:30:16 »
Itselläni oli samanlaisia oireita omassa bensa volvossa (FD). Syyksi paljastui kampiakselin asentotunnistin, siinä oli anturin päässä eriste rikki josta vesi pääsi menemään johdon sisään. Olihan tuo muutenkin aika vaihtaa kun oli alkuperäinen ja ajettu yli 500tkm.

 

Kulkukoira  Proturbo