Elekma  Autoracing

740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?

  • 5 Vastauksia
  • 2563 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
« : 30.05.2011, 16:58:57 »
Kyselin tuolla omassa topicissa showroomin puolella mut ei vastauksia kuulunu, nii laitanpas tännekin ::)

Joo eli tällanen päähänpisto ja hurja ajatus on tullu että oisko kuin iso homma tosta manuaalista tehdä automaatti, mitä kaikkee pitäs laittaa hankintalistalle?

Ja sitten vielä että tuleeko tosta 200F koneisesta kuin laiska AW71L lootalla? mitään rakettia en oo vaillakaan, mut ois se kiva jos nelikaistalla rampista lähtiessä ois satanen lasissa ennen seuraavaa ramppia jo ;D

Ja oisko kuin iso vaikutus kulutukseen sitten?


Köyhällä ei oo varaa hommata automaattivaihteista käyttöautoa, nii jos kakkosautosta tekee sellasen sitten ;D
« Viimeksi muokattu: 30.05.2011, 17:05:49 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
« Vastaus #1 : 31.05.2011, 08:46:11 »
Joudut hommaamaan aika paljon osia siihen hommaan joten suosittelen että
vaihdat sen alkuperäiseen automaattiin.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
« Vastaus #2 : 31.05.2011, 15:58:28 »
En ole autoja vaihtamassa, joten jos jotain teen niin muutokset tulee tohon nykyseen rotiskoon ::)

Edit: Tarviiko siihen periaatteessa edes muuta kun vauhtipyörä, laatikko, kardaanin etupätkä ja keppi telineineen yms? sähköosia näissä automaateissa tuskin juurikaan on ?
« Viimeksi muokattu: 31.05.2011, 16:00:42 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1123
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
« Vastaus #3 : 31.05.2011, 16:19:52 »
Vanha laatikko pois, paineasetelma kytkinlevyineen pois, vauhtipyörä pois. Silmälaakerin joudut ottamaan myös pois kampiakselin päästä. Sitten uutta osaa tilalle:

- Keskitysholkki kampiakselin päähän
- vetolevy; anturikehällä jos LH2.4
- aluslevy vetolevyn pultteihin
- vaihdelaatikossa oltava tietty turbiini kiinni ja siihen sekä vetolevyyn 4 pulttia kiinni.
- automaatin syyläriä ei välttämättä tarvitse, voi käyttää ulkoista jäähyä.
- leveämpi jarrupoljin. Normi kytkin- ja jarrupoljinteline lähtee kimpassa pois ja tomaatin vastaava tilalle.
- Keppiteline + ylivaihteen rele. Johdotus on helppo tehdä itsekin
- Kardaanista ainakin etupätkä vaihtoon.

Tuossa nyt tärkeimmät, ei ole mitään ruudinkeksimistä. Jos osat löytyy niin tekee helposti päivässä tai esim vkl aikana. ATF öljyä tarpeeksi (esim. Mobil ATF 220), kannattaa öljyt vaihtaa huuhtelumenetelmällä (9-10l).

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
« Vastaus #4 : 31.05.2011, 19:52:57 »
Tarvitaan vielä ainakin automaattilaatikon kannatinpalkki.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
« Vastaus #5 : 31.05.2011, 20:15:35 »
Eli siis helpoin ja varmaan halvin tyyli ois hommata varaosa-auto, mikä ois LH2.4 ruiskulla ja aw71L lootalla, siitä koko pakettina purkaa laitteet ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

 

Autoracing  KL-varaosat