Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

SPM veivit

  • 40 Vastauksia
  • 22078 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mettis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: SPM veivit
« Vastaus #15 : 28.01.2011, 18:17:35 »
mahtaisko joltain löytyä b230 eagle veivin kiristys momentteja? lappu hukassa..

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: SPM veivit
« Vastaus #16 : 28.01.2011, 19:33:00 »
Tämän mukaan on kiristelty noita kiinakankia.

ARP bultar Special tillverkade för SPM ingår
Moment på Vevstaksbultar:
3/8"(9,5mm över gängan) = 65Nm med olja på skruvarna
3/8"                                      = 60Nm med ARP fett
7/16"(11mm över gängan) = 95Nm "       "    "        "
Dra 20Nm sedan fullt moment.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: SPM veivit
« Vastaus #17 : 28.03.2011, 19:50:16 »
itsellä on spm veivit laitettu  yli kymppitonni sitten,eikä ollut heittoa veiveissä missään kohti,mutta tarkistutin kuitenkin kolme vuotta sitten kun ostin

Poissa Sherlock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: SPM veivit
« Vastaus #18 : 06.04.2011, 21:12:43 »
Just tänään tuli soitto koneistamosta että saa hakea veivit pois, ei ollut heittoa missään kohtaa, mutta mielellään sen muutaman kympin maksaa mielenrauhasta. Niin ja kyseessä SPM veivit B23:een.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: SPM veivit
« Vastaus #19 : 02.06.2011, 13:28:26 »
Mulla spm veivit ja männät.

4kpl oli samanpainoisia  ja viimeinen oli +4g

yksi mäntä oli eri kokoinen kun lopun 4.

pari hprofiilia joutui yläpäästä suurentamaan.
ja yksi oli yläpästä hiuskarvan verran vinossa!. eli se suoristettiin.

Mulla kokemusta LG speed x2 ja spm x1.
Kaikki kolme h-profiilin sarjoissa löytynyt jotain epämuodosuneisuutta...


Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: SPM veivit
« Vastaus #20 : 03.06.2011, 07:49:00 »
Itse ostin Volvon B230-koneeseen SPM H-profiilit jokunen vuosi sitten ja mielenrauhan vuoksi näistä mitattiin kaikki mahdollinen koneistamolla. Mitään korjattavaa ei löytynyt, mutta eipä tuo mittaus maksanutkaan paljoa.

Poissa v4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: SPM veivit
« Vastaus #21 : 24.06.2011, 13:35:19 »
Itellä spm veivit ,täysin mitoissaan mutta kertoisko joku männistä jotain positiivista jos löytyy mitään kerrottavaa.

kowalski

  • Vieras
Vs: SPM veivit
« Vastaus #22 : 26.06.2011, 21:47:13 »
Hoonautin nuo ylä silmät ja eipä ollut kallista kun kympin makso.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: SPM veivit
« Vastaus #23 : 08.08.2011, 23:13:29 »
Osaako joku sanoa paljon tulisi lisähintaa veiveille, kun käyttäisi koneistamossa täyden tarkastuksen/mahdolliset toimenpiteet?

Suuntaa antavasti riittäisi?

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: SPM veivit
« Vastaus #24 : 08.08.2011, 23:46:17 »
50-100e

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3085
Vs: SPM veivit
« Vastaus #25 : 27.08.2011, 19:38:50 »
Millaisilla tehoilla noita tinakoneiden vakioveivejä on saatu mutkalle? Missä vaiheessa alkaa olla tarve H-profiili kangille. Esimerkkinä vaikka tuo 2.5T tai 2.3T.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: SPM veivit
« Vastaus #26 : 27.08.2011, 23:50:22 »
Millaisilla tehoilla noita tinakoneiden vakioveivejä on saatu mutkalle? Missä vaiheessa alkaa olla tarve H-profiili kangille. Esimerkkinä vaikka tuo 2.5T tai 2.3T.

Vakioon T5R:ää laitettu joku bulkkilastu jonka tehoista ei tietoa, 1000km päästä kolisi.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: SPM veivit
« Vastaus #27 : 28.08.2011, 10:58:17 »
Millaisilla tehoilla noita tinakoneiden vakioveivejä on saatu mutkalle? Missä vaiheessa alkaa olla tarve H-profiili kangille. Esimerkkinä vaikka tuo 2.5T tai 2.3T.

Tietoni koskee 2.3l turboja.

Myrkky = matalat kierrokset + paljon ahtoja.

atech+bsr ei vakiokangeilla ahda yli 1.2bar.

eli nyrkkisääntö 1.2bar

tuttava sai omnasa mutkalle 0.9bar kun oli ylämäki ja tomaatti+ todella matalate kierrokset + jälkiasennus ashotjen ohjaus.

kun sytytys pätkii niin riski on suurin että kanget menee mutkalle.

hepoissa tämä on ehkä 300hv paikkeilla. (enemmänkin on mahdollista mutta tehojen on tultava muualta kun ahdoista)

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3085
Vs: SPM veivit
« Vastaus #28 : 09.09.2011, 22:10:25 »
Kellään kokemuksia näistä veiveistä:

http://www.samppasport.fi/moottori.html

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: SPM veivit
« Vastaus #29 : 09.09.2011, 22:27:29 »
Kellään kokemuksia näistä veiveistä:

http://www.samppasport.fi/moottori.html

Luultavasti samaa "kiinakamaa" kun SPM, Ja LG ja notornord :D

Eli koneistamon kautta tarkistusmitauksessa ja sitten koneeseen.

 

Carcom Oy  Ateho