Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B20 pitkäisku

  • 28 Vastauksia
  • 11108 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #15 : 17.06.2019, 11:36:04 »
Voiko 23mm yläkaulan ajaa 24mm mittaan ?

Sillon kävisi pemarin 3.8l koneen 142,5mm veivit ihan suoraan nykyisten mäntien ja uuden kampuran väliin ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #16 : 17.06.2019, 12:22:02 »
Voiko 23mm yläkaulan ajaa 24mm mittaan ?

Sillon kävisi pemarin 3.8l koneen 142,5mm veivit ihan suoraan nykyisten mäntien ja uuden kampuran väliin ???

Kannattaa käydä koneistamolta kyselemässä. Veikkaan että: jos on ohut ylähela ja se vielä ohennettaan, helan krymppi kankeen pienenee ja mahdollisuus helan pyörähtämiseen/irtoamiseen kasvaa ?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #17 : 17.06.2019, 13:42:54 »
Mikä pituuden muutos  :-\
Ajatuksen pituuden...  :buck2:

Tosiaan joo se mittahan on tapin keskeltä eikä reunasta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #18 : 17.06.2019, 18:31:44 »
Kannattaa käydä koneistamolta kyselemässä. Veikkaan että: jos on ohut ylähela ja se vielä ohennettaan, helan krymppi kankeen pienenee ja mahdollisuus helan pyörähtämiseen/irtoamiseen kasvaa ?

Tai sitten tekee kokonaan uudet helat ja ottaa tarvittaessa kangesta vähän materiaalia. Yllättävän edullista oli muistaakseni tuo kankien uudelleen heloitus kun joskus paikallisesta sitä kysyin.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #19 : 17.06.2019, 21:36:46 »
Tai sitten tekee kokonaan uudet helat ja ottaa tarvittaessa kangesta vähän materiaalia. Yllättävän edullista oli muistaakseni tuo kankien uudelleen heloitus kun joskus paikallisesta sitä kysyin.

Helan vaihto on halpaa kuin saippua, sitten kun ruetaan koneistamaan veiviin isompaa reikää ja siihen mittatilaushelaa niin homma ei taloudellisesti kannata.
Paitsi jos saa aihiokanget ilmaiseksi, pystyy tekemään itse osan/kaikki töistä tai pimeästi teetätettyä :D

En löytänyt kuittia edellisestä veiviremontista(4kpl traktorin veivejä) mutta muistelisin että perusjutut eli: helan vaihto, pesien suoristaminen jne teki karvan alle 200e.  Helat toimitin itse.

Edelleen puoltaisin sten parnerin 1D veivejä.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #20 : 18.06.2019, 00:42:27 »
Löytyi TÄMMÖINEN sivu. Ihan vaan yleistietona, voi olla muillekin hyötyä. tai sitten ei ::)


Edelleen puoltaisin sten parnerin 1D veivejä.

Suosisin minäkin noita, mutta, esteeksi tulee tuo hinta väkisin. Nytkin kestää M-veivit hienosti niin jotkut "vakio"veivit riittää ihan varmasti jatkossakin, jos vaan löytyy sopivat.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2019, 00:53:00 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #21 : 18.06.2019, 11:00:01 »
Löytyi TÄMMÖINEN sivu. Ihan vaan yleistietona, voi olla muillekin hyötyä. tai sitten ei ::)


Suosisin minäkin noita, mutta, esteeksi tulee tuo hinta väkisin. Nytkin kestää M-veivit hienosti niin jotkut "vakio"veivit riittää ihan varmasti jatkossakin, jos vaan löytyy sopivat.

Rupesin katselemaan summitin katalogia ja kappas, GM v6 mäntä saattas olla budjetti ratkaisu

https://www.summitracing.com/int/parts/uem-3409-std/overview/

92mm halkaisija, puristuskorkeus todella lähelle ja männän tappi 1,2 sadaosaa isompi kuin satasarjan männässä. Saattaa joutua hoonaamaan vähän kangen yläsilmää, ellei löydä sopivasti paljon ajettuja kankia :D "miinusta" noissa on prässättävä tappi. Tuskin Suomestakaan tuollaiset männät paljoa kustantaisi, tietysti männänrenkaat joutuu hommamaan erikseen. Tuohon vielä edulliset/ilmaiset satasarjan kanget niin halvemalla ei oikeastaan voi päästä.


Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #22 : 20.06.2019, 01:42:53 »
Osaako joku sanoa ja/tai vahvistaa väittämän, että kuplan mahlet ei siedä +7000 kierroksia ? Että helmat alkaa repeilemään jne ???

Kun tuo 123 jakaja vetää 8000 asti, ja sinne asti pitää alakerrankin sietää (kunhan saan kannen kuntoon).
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #23 : 20.06.2019, 16:19:29 »
Kyllä ainakin jokkis käytössä mahlet on ihan hyvin kestäny, aa-mäntä sitten kai on se huonompi vaihtoehto, niitä enemmän on räjähdelly, ja niissä on jo pytyt valmiiks soikeita yms

Poissa fender

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #24 : 23.06.2019, 23:52:04 »
Summitin kauppaama Silvoliten valumäntä ei lähtökohtaisesti ole High Performance mäntä, jolla vedetään 8k tauluun. Ihan vakiomottien edukkaaseen remppaamiseen tarkotettu...

Poissa cc57

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • If it don't run, chrome it
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #25 : 15.08.2019, 16:26:22 »
Onko kukaan asetellut tälläistä setti tappikoneeseen? Itellä alkanut yöunissa kummittelemaan, ei kai siinä muu auta   :2funny:

https://www.acm.se/en/product/stroker-kit-volvo-b20-925-mm-2

Many Volvo's and one -57 Chevy

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #26 : 06.10.2019, 19:13:06 »
Kyllä varmasti joku on tehnyt tolla setillä...
Itsellä työn alla kisakiree hissekone: 94.5mm stroke - carillon (159mm) - wössner 93mm, pk 24mm, custom mäntä 20mm tappilla (2560cc), omatuotanto rullanokka, sbf rullanostajat, omatuotanto rullakeinut, isoventtiilikansi (46/38)
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #27 : 10.10.2019, 08:24:23 »
Kyllä varmasti joku on tehnyt tolla setillä...
Itsellä työn alla kisakiree hissekone: 94.5mm stroke - carillon (159mm) - wössner 93mm, pk 24mm, custom mäntä 20mm tappilla (2560cc), omatuotanto rullanokka, sbf rullanostajat, omatuotanto rullakeinut, isoventtiilikansi (46/38)
Ihan mielenkiinnosta, mihin hisseluokkaan menee noin isona? Voimaa löytynee mukavasti  :)
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #28 : 10.10.2019, 09:17:02 »
Ihan mielenkiinnosta, mihin hisseluokkaan menee noin isona? Voimaa löytynee mukavasti  :)

Tarkennetaan hiukan.. Tämä on menossa ihan museorekisteröityyn amazoniin :-D  ei historic ralliautoon  ELK    Ja mitä hevosvoimiin tulee niin jos sen 200 hummaa saisi niin ei ole viritys ihan epäonnistunut  :2funny:   Katsuri voi toki ihmetellä räiskyvämpää käytöstä koeajolla  ::) ::)...
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo