Futurez  Kulkukoira

Miten B200E K-Jetronicilla varustettuun yksinkertaisesti reilusti enemmän tehoa

  • 34 Vastauksia
  • 28036 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Ookoo. Ei silti ettäkö sillä mitään väliä tässä tapauksessa olis.

Edit: Niin minkälainenkos säätöproseduuri tossa K-jetissä oli? Joku ruuvi vaan kö? Ei oo näitten kans tullu roplattua vaik tuolla tallinperukoilla yks E- moottorinen seisookin.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011, 18:15:34 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2211
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Ookoo. Ei silti ettäkö sillä mitään väliä tässä tapauksessa olis.

Edit: Niin minkälainenkos säätöproseduuri tossa K-jetissä oli? Joku ruuvi vaan kö? Ei oo näitten kans tullu roplattua vaik tuolla tallinperukoilla yks E- moottorinen seisookin.

Siinä on säätöruuvi mitä voi ihan sormin käännellä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Siinä on säätöruuvi mitä voi ihan sormin käännellä..
Ja mitä ei kannata vaan "käännellä", sen tietää että vehkeet ei sen jälkeen käy. Varttikierros pääosin on liikaa, tai sitten on tapahtunut jotakin katastrofaalista.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Tyhjäkäyntiruuvia voi käännellä hieman vapaammin.

Seoksen säätöruuvin kanssa kannattaa olla tarkempi.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2211
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Ja mitä ei kannata vaan "käännellä", sen tietää että vehkeet ei sen jälkeen käy. Varttikierros pääosin on liikaa, tai sitten on tapahtunut jotakin katastrofaalista.

Meinasin tolla kääntämisellä ettei siihen mitää ruuvimeisseliä tarvi..

Edit: Se onkin tyhjäkäyntiruuvi ilmeisesti siinä imusarjassa se isompi säätöruuvi? Ja seosruuvi on ilmamäärämittarin juuressa? Meni itellä nuo äskettäin sekasin  :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 21.02.2012, 21:52:02 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Pitkä 5 vai 4mm  kuusiokolo seos ruuville.

Sit kun soppa loppuu niin nostetaan järjestelmä painetta ja lasketaan ohjauspainetta.
Tosin vajaa sylinterisessä vaparissa K-jetin rajat tuskin tulee vastaan
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
3mm
on juu kolmenmillin kusikolo, ja täytyy olla pitkä. tiputetaan sen putken sisään. ja ainakin kocitte sääsin penkissä sondi putkessa ni ko tartuit siihen avaimeen ja suunnittelit kääntäväs ni seokset jo muuttu. puhutaan 1/10 kierroksista.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa PROMO1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
kuka näitä muuttaa sitten kun se 220-230hv ei enää riitä (olen ymmärtänyt, että mekaanisesti maks teho?).  Löytyykö keltään muutettua mallia? Ilmeisesti jakajan sisällä oleva kara määrää maks. polttoaineen läpimenon. Ruotsissa on ilmeisesti ollut joku paja joka on tehnyt näitä muutoksia? Ja 8 pyttysen mallin käyttö ei tule kysymykseen!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
kuka näitä muuttaa sitten kun se 220-230hv ei enää riitä (olen ymmärtänyt, että mekaanisesti maks teho?). 

Ei varmaan kukaan enää. Eilispäivän tekniikkaa, ja todella hankalaa ynnä työlästä verrattuna ohjelmoitavaan ruiskuun.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa PROMO1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Jep niinhän ne on, mutta tuolla historic rally ja miksei muissakin eilisen päivän vehkeissä säännöt vaatii käyttämään sitä :idiot2:. Olisi useampi pikku projekti missä tarttis saada K jetistä vähän enemmän ulos!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Kaverin ralli Golfissa oli Jaktlundin tekemä moottori, ja siinä oli ohjauspaineensäädin korvattu bensapaineen säätimellä, en tiedä oliko muita modauksia K-Jetissä.  Olen kuullut että Trend Södertäljestä teki bensauran levennyksiä kipinätyöstöllä mutta firma taitaa kasvaa koiranputkea*?


Se onkin Trendab!

http://www.trendab.se/startsida-i-44.aspx
« Viimeksi muokattu: 22.02.2012, 22:00:17 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
R-sport / volvo myi ihan itse säädettävää ohjauspaineensäädintä, tosin siinä ei ollut kylmärikastustoimintoa - muistaikseni.
Samaten tarjolla oli horompia suuttimia ja jotain Bosch motorsportin määränsäädintä kaikkineen.

Stefansson automotive lienee paikka mistä noita saa, jos niitä uutena on enää missään.


Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Itse katselisin 940 turbon moottorin ja ruiskun
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Itse katselisin 940 turbon moottorin ja ruiskun

Ja siihen johtosarjaa asentoanturi vauhtipyörää tai vetolevyä yms yms.
Ennen laittaa jonkun tunnetun valmistajan säädettävän moottorinohjauksen.

K-jet on halpa ja helppo asentaa. Säätö tapahtuu yhdesta ruuvista. Ainoana anturina kanteen tulee lämpoaika kytkin.
K-jet on melkoisen toimintavarma. Soppaa tosin menee pari litraa sadalle enempi kuin vaikka LH 2.4 ruiskulla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Elekma  Autoracing