Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 884390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2790 : 04.11.2017, 17:34:04 »
Murhaajarattijuoppakaahari!
:D Niin joo, pakko lisätä että en silti ajanut "alinopeutta" mutta hieman piti tiputtaa matkavauhtia. Humalassa ajaminen ei kuulu tapoihin ellei kitkat nouse lanttuun  :idiot2:
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2791 : 04.11.2017, 17:36:22 »
Tullu ajettua nastoilla 50v, ei moitetta. :2funny:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2792 : 04.11.2017, 17:38:12 »
en silti ajanut "alinopeutta" mutta hieman piti tiputtaa matkavauhtia.
Ajanainoaaoikeaanopeuttatm/Nussutankoskaminullaonoikeustm -liikenteen tulppa!!! >:(


Ei herneitä, lievää sarkasmia topiciin liittyen. :D

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2793 : 04.11.2017, 17:44:57 »
Ajanainoaaoikeaanopeuttatm/Nussutankoskaminullaonoikeustm -liikenteen tulppa!!! >:(


Ei herneitä, lievää sarkasmia topiciin liittyen. :D
Ymmärsin sarkasmin  :D
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2794 : 04.11.2017, 17:54:00 »
Kuka nyt vielä nastoja on laittanut alle paitsi Lapissa  ;)

Ysissä on kun ei ole pyhäautoon toisia kitkoja ryvetettäväksi kurakeleillä. :(

Mulla ei ole nastoja muuten mitään vastaan mutta nämä "talvet" ja se pirullinen meteli sekä kaamea käytös paljaalla asvaltilla ajoivat aikoinaan siirtymään kitkoihin. Toki voi olla ettei nastat nykyään enää pidä ääntä mutta en aio myöskään testata  :D

Mulla taas ei ole muuta kitkoja vastaan paitsi se purukumimainen ajotuntuma ja löysä käytös joka on hallinnut kaikkia kokeilemiani kitkoja. Ja kaljamat.

Itse asiassa, ottaen huomioon nykyiset talvet ja ottamatta huomioon uusien renkaiden hintaa ja muita realiteetteja, voisin jopa kuvitella toiseen, kulloinkin vähemmällä ajolla olevaan autoon jotain tuoreempia kitkoja vaikka läpi talven, jos olisi mahdollisuus koeajaa ennen hankintaa.

Huikkosterin käyttämä 195/65 15 Michelinin kitka tulisi varmaan viimeisenä mieleen kokeilla sokkona Volvon alle. :P
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2795 : 04.11.2017, 17:55:42 »
Minua hymyilyttää, kun mainitaan volvofoorumilla purukumimaisen löysän ajotuntuman häiritsevän... :2funny:

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2796 : 04.11.2017, 18:10:19 »
Mulla taas ei ole muuta kitkoja vastaan paitsi se purukumimainen ajotuntuma ja löysä käytös joka on hallinnut kaikkia kokeilemiani kitkoja. Ja kaljamat.
Ei kitkat tosiaan ole kesärenkaiden veroisia. Mun kitkarenkaat on olleet viime vuosina kokoluokissa 215/45-17 ja 225/40-18 ja niillä tuntuma on ollut ihan ok. Joskus oli Octaviassa nuo 195/65-15 ja olihan ne aivan karmeat vaikka olivatkin Contin "laaturenkaat".
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2797 : 04.11.2017, 18:12:31 »
Minua hymyilyttää, kun mainitaan volvofoorumilla purukumimaisen löysän ajotuntuman häiritsevän... :2funny:

Kiva kun on mukavaa.

Itse en perusta kivirekialustoista, mutta olen todennut rengastyyppien vaikuttavan melko oleellisesti tommosen vakiolullankin ajettavuuteen ja suuntavakauteen.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2798 : 04.11.2017, 23:14:02 »
Täällä on kyllä melkoisia supermiehiä, jos ajavat vaikka 300-400km siivua ja tunnistavat mustan jään ja suolauksen, jopa pimeässä (Kun ajoin iltasella). Ei voi kuin nostaa hattua.

Ei voi, kuin todeta että pakko lähteä takaisin autokoulunpenkille, kun olen niin newbie tuolla liikenteessä  ;D ;D ;D.

Pimeässä se musta jää parhaiten erottuukin.

Olen varmaan aika satumaisen onnekas, kun en ole "näkymättömään" jäähän tutustunut rontti parin vuosikymmenen ja miljoonan kilsan aikana.


Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2799 : 05.11.2017, 10:14:23 »
Ei millään pahalla, mutta metsäautotiet ovat harvoin oikeasti kaljamalla (märkää jäätä).

Kyllä sieltä se kaljama löytyy joka vuosi. Ei monena päivänä, mutta vituttaa se silti jos joutuu just sinä päivänä kävelemään työmaalle pari km tavallista enemmän. Alla olevaan kuvaan ei kyllä varmaan olisi kitkatkaan auttaneet, mutta ei nastoistakaan mainittavaa hyötyä ollut... Melkein pääsin mäen laelle, ja sitten mentiinkin takaisin tulosuuntaan ihan matkustajina. :D




image uploader
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 10:16:58 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2800 : 05.11.2017, 10:32:18 »
Kyllä sieltä se kaljama löytyy joka vuosi. Ei monena päivänä, mutta vituttaa se silti jos joutuu just sinä päivänä kävelemään työmaalle pari km tavallista enemmän. Alla olevaan kuvaan ei kyllä varmaan olisi kitkatkaan auttaneet, mutta ei nastoistakaan mainittavaa hyötyä ollut... Melkein pääsin mäen laelle, ja sitten mentiinkin takaisin tulosuuntaan ihan matkustajina. :D




image uploader

Vajaa vetoisella autolla?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2801 : 05.11.2017, 10:44:25 »
Kyllä sieltä se kaljama löytyy joka vuosi. Ei monena päivänä, mutta vituttaa se silti jos joutuu just sinä päivänä kävelemään työmaalle pari km tavallista enemmän. Alla olevaan kuvaan ei kyllä varmaan olisi kitkatkaan auttaneet, mutta ei nastoistakaan mainittavaa hyötyä ollut... Melkein pääsin mäen laelle, ja sitten mentiinkin takaisin tulosuuntaan ihan matkustajina. :D




image uploader
Ne ketjutketjutketjutketjutketjut.....

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5920
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2802 : 05.11.2017, 12:35:04 »
Itseäni häiritsi kanssa-autoilijoiden nastojen rapina pahasti kun eilen olin varmaankin kauden viimeisellä ajelulla katto alhaalla. :nohnoh

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2803 : 05.11.2017, 14:39:30 »
Itseäni häiritsi kanssa-autoilijoiden nastojen rapina pahasti kun eilen olin varmaankin kauden viimeisellä ajelulla katto alhaalla. :nohnoh

Kuuluu se pahasti sisälle vaikka olisi katto ylhäällä, kun on rätti...

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5920
Vs: Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa
« Vastaus #2804 : 05.11.2017, 15:57:25 »
Kuuluu se pahasti sisälle vaikka olisi katto ylhäällä, kun on rätti...

Peltiä se nelossarjan Bemarissa on.


Luota minuun -tiedän mitä teen!

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy