Proturbo  Autodiagnoosi

Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006

  • 98 Vastauksia
  • 22987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #45 : 03.08.2019, 15:03:26 »


Keulan polttimoiden vaihto tähän on "yhtä juhlaa". Toimenpidettä varten joutuu irrottamaan koko umpion. Kolme torx ruuvia ja johto liitin niin umpio on pöydällä. Joutuu ostamaan T30 avaimen autoon jos sattuu polttimon kyrvähtämään tien päällä.






-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #46 : 10.08.2019, 14:16:17 »



Tällasta tällä kertaa. Eli jakopään hilkkeiden vaihto. Aavistuksen reilu 3 tuntia tuohon meni koekäyttöineen päivineen. Siihen siivous päälle. Lukitus tappi sarja helpotti huomattavasti vaikka oletan että pultti hyllyä kaivamalla olisi löytynyt käypäset "tapit".


-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #47 : 20.08.2019, 10:37:39 »
Kirjoitellaas täännekkin vaihteeks.  ;D

Eli kesä miitissä tuli tällä käytyä. Mittariin kertyi reissussa 861 km todellinen ajomäärä lienee n 880 km koska mittari nollattu mikkelissä eikä kotipihassa. Mitään ihmeellistä ei matkalla ilmennyt ja auto pelasi kuten pitää. Kulutukset reissussa pyörivät lukemissa 4.3 ja 5.2 l/100km jälkimmäiseen sisältyi myös muutama kierros radalla.




Valmiina tiedossa oli että mopohan tämä on. Lisänä se että koko ajan mentiin n. 1000 rpm liian korkeilla kierroksilla ei ainakaan auta  :D. Lisäksi alusta ja renkaat, kuten voi olettaa, eivät tähän tarkoitukseen sopineet ollenkaan.









Hyttystä yms yms. kertyi auton keulaan matkalla sen verta reilusti että pakko se oli pestä. Aluksi pumppupulloon fairy liuos ja sillä liotteli hyttyset keulasta ja tuulilasista. Perään sitten kokonais valtainen pesu korrekkilla. Samaan vaivaan liotteli tuosta äidin autosta niitä hyttysiä irti keulasta.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #48 : 04.09.2019, 16:06:23 »
Jätän tämän vain näin...



-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #49 : 05.09.2019, 19:12:08 »
Talvirenkaat lähti eilen tilaukseen Rapidolta. Nangkang SV8 nastat koossa 175/65 R14, noin 270€ (en tarkkaa hintaa muista) vanteille laitettuna. Tuli samalla pari tuntia jauhettua ja kerrattua vanhoja myyjän kannsa kun ollaan oltu samaan aikaan yläasteella  :D

Ja kilometreillä 165 330 vaihtui polttoaineen suodatin. 19-9015 Motonetista, paktissa komeili teksti Wix. Koomista kyllä, edellinen suodattimen vaihtaja oli laittanut täsmälleen samanlaisen. Noin 15 min otti tuo operaatio. 7 ruuvia ja 3 letku liitosta sekä nostaa ilmanputsari kotelon pois edestä ja suodattimen saa pois.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #50 : 21.09.2019, 16:39:18 »
Jaahas, vaihteeksi pikku puuhastelua.
Ohjaus tehostimen nesteet lähti tänään ainakin osittain vaihtoon. Liqui Molyn nesteet sisään Motonetista haettuna, tuote numero 59-0047.
Imuvaihtajalla säiliö tyhjäksi ja uutta nestettä täyteen ja pyöritteli rattia auton ollessa ensin sammuksissa ja perään köydessä, tämä muutamaan kertaan toistettuna jolloin litran verran meni uutta öljyä sisään.


Sitten tuli myös 15" alumiini vanteet haettua tähän. Sattui eräästä facebookin osto ja myynti ryhmästä löytymään Fordin alkuperäis vanteet joten pitihän ne hakea kun hinta pyyntiäkään ollut kuin 50€  :)




Likaiset kuin mitkä mutta 3 vuotta ulkona varastoituna se sallittakoon.





Perään pesu työpaikan hallilla ja heti ovat paaljon paremman näköiset. Keskikupit kuvassa vielä irrallaan kuivumassa.




Ja koska mukana tulleet kaksi rengas sarjaa ovat kumpikin peltivanteilla piti sitten ostaa täysi sarja rengas muttereita, Motonetista nämäkin 40-2018

Katsotaan huomenna kuinka hyvin tuo ilma kestää sisällä ja jos kestää niin sitten voisi melkeen sovittaa alle  :)
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #51 : 22.09.2019, 11:53:44 »



Hyvin muuttaa olemusta kun vaihtaa aluvanteet alle  :)      Peltivanteisiin on kyllä ostettava täysi kierros muttereita, vanhoissa kartio kulunut aika lailla epämääräisen näköiseksi  :P
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #52 : 29.09.2019, 11:48:07 »
Taas olisi näperrelty tämän kanssa. Tällä kertaa valo osaston kanssa.




Lisä valoksi tuli W-Light Typhoon 220. Tämähän oli jo aikaisemmin jo paalatun S40 keulallakin. Valojen kantamaan ei mitään radikaalia parannusta, mutta valokuvio ja värisävy muuttuivat silmää paremmin miellyttäväksi. Eli ihan niin keltainen valo ei ole enää.

Toteutuksesta kuvia sikäli kun niitä tuli otettua...







Releen heräte virrat sulake/rele rasialta, sijaitsee hanskalokeron takaa.








Kytkimen asennus ja johdotus.







Releen johdotus ja asennus paikka.









Ja itse valon johdotus.

Johdoissa virta puoli ja valon maadoitus 2.5 neliön kaapelia ja releen ohjauksessa 1 neliön johdinta. Sulakkeeksi valolle on laitettu 3 ampeerin sulake, 2.5 saattoi myös olla riittävä mutta noita kolmosia oli valmiiksi olemassa itsellä.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #53 : 05.10.2019, 11:57:14 »
Lisää puuhastelua. Kilometreillä
169 239 vaihtui moottori öljyt + suodatin sekä raitis ilma suodatin. Tuo raitis ilma suodatin olikin perse vaihdettava...  Sijaitsee kuskin jalkotilassa. Kaasupoljin irti, potku muovi irti keskikonsolin kyljestä ja sen jälkeen saa auki suodatin kotelon 4 ruuvia...  Ja työ asennot oikeen "mukavat"
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #54 : 03.11.2019, 11:36:35 »
Hiljasta ollut edellisen viestin jälkeen, juuri muuta kuin ajettu tällä.

Mutta eilen tuli viimasuoja laitettua keulaan alempaan ritilään, ylempi jää auki juhtuen lisävalon kiinnityksestä.




Eli suoja on jämäkkä kumimattoa ja pala maskiverkkoa tukemassa sitä, kunnastakin päästä kolmella porakärki ruuvilla kiinni puskurissa.




Ja venttiilihatut tuli laitettua paikalleen tuossa viikolla
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #55 : 13.01.2020, 17:39:12 »
Jaahas, eilisellä tuli taas aktivoiduttua tämän kanssa.




Eli lisävalolle 2x rosteri tukea maskin taakse. Pienellä muokkaamisella istuva nätisti ja tekevät paketista aika tukevan.

Samalla vaivalla tyhjensi kontin ja siisti pahimmat paskat sieltä pois ja kabiinin puolen lattiat ja penkit imuroi. Kumimatoille tyydyin näyttämään vain lattia harjaa.




Repsottavaa etupuskuria tutkailin myös ja totesin että odottakoon kevääseen. Tulee jäällä leikittyä kumminkin jos jäätien joskus saa porukoille talvella.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #56 : 30.01.2020, 16:08:35 »
178 340 km ja taas vaihtui moottori öljyt päivämäärällä 29.01. Suodattimeksi manfilterin valmiste Motonetista ja öljyksi Fordin Formula 5w-30 saman katon alta.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #57 : 04.02.2020, 13:36:45 »
Tänään lähti tilaukseen termostaatti tähän. Pientä lämpö ongelmaahan tässä on ollut kokoajan viileillä keleillä. Eli moottorin lämmöt eivät suostu normaalisti nousemaan yli 78°C, eivät edes marraskuun lopulla muuttoa tehdessä kun kärryä tuli kiskottua. Termarin rakenne näissä PSA moottoreissa on "hieman" erillainen kuin perinteisesti. Tässä tapauksessa termostaatti ja kotelo ovat yksi ja sama osa.

Mötikkä on kutakuinkin tämän näköinen:


Ja sijaitsee täällä:


Vaihto työstä tarinaa kun sen aika koittaa kunhan saa termarin käsiin. Kolmeen päivään arvelivat Auto-Killassa sen saapuvan, ota ja tiedä sitten.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #58 : 04.02.2020, 14:31:03 »
Tänään lähti tilaukseen termostaatti tähän. Pientä lämpö ongelmaahan tässä on ollut kokoajan viileillä keleillä. Eli moottorin lämmöt eivät suostu normaalisti nousemaan yli 78°C, eivät edes marraskuun lopulla muuttoa tehdessä kun kärryä tuli kiskottua. Termarin rakenne näissä PSA moottoreissa on "hieman" erillainen kuin perinteisesti. Tässä tapauksessa termostaatti ja kotelo ovat yksi ja sama osa.

Mötikkä on kutakuinkin tämän näköinen:


Ja sijaitsee täällä:


Vaihto työstä tarinaa kun sen aika koittaa kunhan saa termarin käsiin. Kolmeen päivään arvelivat Auto-Killassa sen saapuvan, ota ja tiedä sitten.
Tuo on ihan älytöntä näissä nykyvehkeissä, kun termostaatti on tommonen mustekala joka on vielä muovista prässätty läjään. Lopulta siellä sisällä on se ihan samanlainen 5€ termostaattielementti, kuin on ollut jo 60 vuotta. :2funny:

Kaveri vaihto just työmaalla johonkin volkkatin TSI-WTF-TJSP -moottoriin termostaatin ja totesi lopulta "olisi ollut nopeampi ottaa koko moottori pois autosta ja vaihtaa lattialla". :2funny:

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006
« Vastaus #59 : 04.02.2020, 14:37:04 »
Tuo on ihan älytöntä näissä nykyvehkeissä, kun termostaatti on tommonen mustekala joka on vielä muovista prässätty läjään. Lopulta siellä sisällä on se ihan samanlainen 5€ termostaattielementti, kuin on ollut jo 60 vuotta. :2funny:

Kaveri vaihto just työmaalla johonkin volkkatin TSI-WTF-TJSP -moottoriin termostaatin ja totesi lopulta "olisi ollut nopeampi ottaa koko moottori pois autosta ja vaihtaa lattialla". :2funny:

Totesinkin itsekseni kun kävin Killasta tuon tilaamassa että ovat taas hinnan keksineet tuolle. 126€...  Vaihtamaan pystyy vielä yläkautta mutta saattaa joutua purkamaan akkukotelon irti jotta tila riittää. Ja alkuperäinen termari sen vuoksi koska tiedän tarvikkeissa olleen ongelmia usealla. Mieluummin kerralla kunnollinen kuin pariin kertaan se 60€ palikka esim. Fixukselta...
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo