Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Nyt on putsattu EGR. Olipahan todella törkyinen sisältä. Sai ihan puukolla vuolla sitä töhnää pois. Purkillinen EGR-puhdistussprayta ja hinkkaamista niin kyllä siitä puhdas tuli. Eipä se hyödyttänyt mitään. Vika edelleen päällä. Huomattiin tuossa serkkupojan kanssa ihmetellessä että kun testerillä ajaa venttiiliä niin välillä pitää melkoista mekkalaa ja ääni on sellainen kuin hammasrattaat löisi tyhjää tms. Tuntee myös kun ääni alkaa kuulumaan ja pitää kättä EGR:n säätömoottorin päällä. Vikakoodin voi kuitata mutta palaa aina takaisin jos vika tulee startatessa päälle.

Kerran tehot palasivat mystisesti kun paikallaan kaasutteli jonkin aikaa. Voiko tuon EGR:n säätömoottorin vaihtaa erikseen? Löytyisi yksi sellainen tuosta hyllystä joutilaana.
12
Turbo- ja remmiahtaminen / Katalysaattori jälkiahdettuun 740 volvoon?
« Uusin viesti kirjoittanut Kahvikuppi61 tänään kello 21:00:43 »
Elikkä nyt ois menossa kiinan ahdin seiskaan joka on aikasemmin turbotettu vakioturbolla. Nyt pitäisi päivittää putkisto. Alkukäyrä tulee 2.5" ja katin jälkeen 3". Vakio katalysaattori on 2" eli saattaa ahdistaa melkoisesti. Minkälainen katalysaattori tuohon kannattaa laittaa, että se ei hirveästi ahdistaisi ja pääsisi päästöistä läpi?
13
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 D3 2016 , stop / start akku
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 20:54:10 »
Saisikohan tuon start / stop toiminnan pysyvästi pois päältä, esim jonkun johdon irrottamisella ?  Täysin turha toiminto ja se estää radion käytön kun moottori ei ole käynnissä.
Kyllä se on ohjelmoitavissa pois käytöstä. Varsinais-suomen alueella onnistuu itseltä.
14
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut belem tänään kello 20:53:43 »
youtubesta löysin jutun. akselien perään se rauta, joka mulla jo ennestään on, niihin hahloihin ja hammaspyörät vähän pultit löysällä käännetään myötäpäivään niin että toppaavat pultteihin ne soikeat reijät ja sitten pultit kiristetään ja sitten hihnan laittoon, onko oikein..
15
Ihmettelinkin, kun yritin resetoida salasanaa useampaankin kertaan tuossa joku aika sitten, mutta ei tullut mailia. Nyt onnistui, quotemyllytys voi jatkua.
16
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 20:47:56 »
Peräprojekti etenee.


Ekana porasin kotelon alimmaisen ruuvin valupahkuraan reiät, jotta alinta kopan pulttia voi käyttää tyhjennysproppuna.


Uudet laakerit


Uusi välitys.


Uudessa välityksessä on hienosti merkattu pinjonin asennuskorkeus, niin voi toimia Volvon ohjeiden mukaan ja käyttää Volvon työkaluja.


Korkeuden mittaamiseksi piti sorvata työkalu.




Pinjonin alla on laakerin tilalla säätöholkki, jolla oikea korkeus säädetään ja rattaan päässä olevan tapin avulla mitataan


Mitoitin työkalun niin, että mittatapin pää ja akselin pinta tulee olla samassa tasossa.


Seuraavaksi sitten säätöholkki kiinni sellaiseen mittatyökaluun, jonka avulla voi määritellä tarvittavan shimmimäärän pinjonin laakerin alle. Kaiken pitäisi teoriassa osua kerralla kohdalleen, eikä laakereita tarvitse repiä edestakas. Tämä osio jatkuu varmaan huomenna.
17
Yleiset autojutut / Vs: Kesärenkaat alle!
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ tänään kello 20:45:23 »
Tuli sit 1001 renkailta 4 Continentalin sijaan 3 Contia ja 1 väärän kokoinen Tracmax.

Täähän meni sit kaikin puolin aivan päin h-vettiä. 1001 ei suostunut korjaamaan virhettään ja lähettämään oikeaa rengasta, vaan tilasivat vain noudon tolle väärälle kumille ja palauttivat rahat sen osalta. Asiakaspalvelu ohjeisti, että tee uusi tilaus yhdestä renkaasta, problem solved.
No ei, jos tuolta tilaa yhden renkaan, siihen tulee aika runsaat postimaksut päälle, 2 tai useampi tulee ilman posteja. Noh, kysyin asiakaspalvelusta mikä homma, kehottivat ottamaan yhteyttä myyntipalveluun. Myyntipalvelu vastasi, että ota yhteyttä asiakaspalveluun. Pari kierrosta jaksoin pingistä, sitten luovutin ja ostin renkaan toisaalta vähän kalliimmalla, mutta kuitenkin halvemmalla kuin 1001 olisi tullut maksamaan posteineen. Pankki ja Visa käsittelee vielä reklamaatiota, katotaan josko sieltä sais ton erotuksen vielä ongittua.
Vituttaa.

PS. syy miksi tilasin renkaat netistä on se, että paikallinen rengaspaja sanoo ihan suoraan ettei he pysty kilpailemaan merkkirenkaiden hinnoilla, vaan suosittelevat tilaamaan netistä. Linglongit ja tommoset sieltä löytyy hyllystä halvalla yleisimmissä kokoluokissa.
18
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut belem tänään kello 20:30:11 »
Moottori on tuossa pöydällä ja laitan samalla hammashihnan ja vaihdan stefat. Huomasin irrotellessa että pakoakseli on hampaan jäljessä, no sitten irrotellessa hihnapyörän huomasin, että ne kolmen pultin reijät ovat pitkulaisia samoin imun puolella, kun kokeilee pultit hieman löysällä niin on jopa kahden hampaan toleranssi molemmissa. Mikä ihme on tarkoitus...? Ei kai ne voi siinä keskellä pysyä ajossa vai miten ne kiritään sitten paikoilleen, pannaanko molemmat vasempaan reunaan tai oikeaan tai keskelle..
mulle on nyt tämä ihan uus asia, enkä nyt ymmärrä, voisiko joku auttaa. ( 850 5252 10 ventt. vm 94 )
19
Showroom / Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 19:30:38 »
Maali ja lakka heitetty päälle... joo lakan sössin vähäsen mutta ei tällä ammuta..





Tämä siis kaikki Biltema käläkälällä tehtynä... mutta on se silti parempi kuin lähtökohta jonka tilalle menee...
20
Yleinen keskustelu / Vs: Volvon katsastus
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko tänään kello 18:56:57 »
Vaihdoin joskus katsastusasemaa kun katsurin mielestä jos sumuvalot ei v70mk2:ssa toimi, (toisen lasi oli halki silloin) pitää ne deletoidakseen poistaa sumuvaloumpiot, katkaisija ja johtosarja. Mä en ole vielä semmoista tämänmallista volvoa nähnyt joka olis tullut ilman sitä sumuvalojen johtosarjaa jo tehtaalta.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy