Elekma  Autoracing

Automaattivaihteiston (5-vaiht.) öljynvaihto huuhtelumenetelmällä

  • 146 Vastauksia
  • 76604 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2870
Vaihtoon vaan ne lootaöljyt, niin varmasti pitenee laatikon elinikä ja toiminta paranee muutenkin. Tuo 2-3 vaihto on näissä lähes poikkeuksetta aina vähän eksoottinen. Omassani myös "puolilämpöisenä" hiukan nykäisee tuo vaihto joskus.

Poissa DEEEVIIS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Mä ajattelin tyhjentää imupumpulla ekaksi laatikon tyhjäksi,  mittatikun reijästä. Katsotaan paljonko saa tulemaan ulos.
On muuten todella kätevä peli moottori öljynkin vaihdossa.  ;)

Poissa pihlaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Tänään tuli laitettua mannolit laatikkoon. Vaihdot pehmeni selvästi, oli yllättän mustat jo 65tkm ajetut ölpät, 13L piti pyörittää ennenkuin kirkastui !

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Mä ajattelin tyhjentää imupumpulla ekaksi laatikon tyhjäksi,  mittatikun reijästä. Katsotaan paljonko saa tulemaan ulos.
On muuten todella kätevä peli moottori öljynkin vaihdossa.  ;)

Imupumpulla sain itse 3 litraa otettua pois.
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa DEEEVIIS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Imupumpulla sain itse 3 litraa otettua pois.

Eli ihan riittävästi sais ulos imupumpulla.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Imupumpulla sain itse 3 litraa otettua pois.
Suurin piirtein 3 litraa on se määrä mikä tulee pois kun pohja propun kautta laskee.
Huutelumenetelmällä saadaan ajettua vanha öljy pois öljy kanavista.

Poissa DEEEVIIS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Juu tottakai huuhtelu sit perään.

Poissa Juie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Kyselin Biliasta hintaa huuhtelulle ja lupasivat tehdä hintaan 189€. Kuulostaa halvalta. Onko oikeasti huuhtelu?

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2870
Kaippa se huuhdellen tehdään, mutta rohkenen epäillä että öljyä ei käytetä kuin maksimissaan reilu 10 litraa tuohon hintaan.

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Jus tilasin itsekin tuota Mannol multivehicle JWS3309 S80 vm.01 lootaan, nähtävästi tuohon "uuteen" autooni ei ole aikaisemmin öljyä vaihdettu, ainakaan siitä ei ole mainintaa huoltokirjassa. Epäilykseni on että vaihteistoöljyt on joskus vaihdettu koska öljy on mielestäni melko hyvännäköistä eikä haise vanhalle. En usko että 17 vuotiaat öljyt voisivat olla noinkin hyvänoloisia.
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Huuhtele sitten reilulla määrällä ettei jää roskia järjestelmään
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Huuhtelin 14 litraa ja olihan se vanha öljy jo melkolailla tummanruskeaa muttei mielestäni ollut ihan mahdottoman pahannäköistä kumminkaan.
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa Jm88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Ostin xc90 2.5T volvon vuosimallia 2004,  automaatti vaihtaa nätisti ja huoltokirjan mukaan öljykäkin vaihdeltu. Ajattelin nyt kuitenkin vaihtaa nuo lootaöljyt piakkoin, konepellin alla olen mittatikkua etsinyt jo pariin otteeseen vaan ei ota löytyäkseen, onko tuossa mittatikkua ollenkaan?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Ostin xc90 2.5T volvon vuosimallia 2004,  automaatti vaihtaa nätisti ja huoltokirjan mukaan öljykäkin vaihdeltu. Ajattelin nyt kuitenkin vaihtaa nuo lootaöljyt piakkoin, konepellin alla olen mittatikkua etsinyt jo pariin otteeseen vaan ei ota löytyäkseen, onko tuossa mittatikkua ollenkaan?
Pitäisi olla, se on siellä todella alhaalla.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Jm88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Pitäisi olla, se on siellä todella alhaalla.

No nyt löytyi. On kyllä hankalassa paikassa, alhaalla ja letkut edessä. Onko tuon irroitukseen jokin jippo? nostamalla kun ei lähtenyt, täytyykö painaa ja pyörittää samalla?

 

Proturbo  Autodiagnoosi